Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Dolnośląskie i Łódzkie domaga się budowy KDP
Sejmiki Województwa Dolnośląskiego i Łódzkiego wydały uchwały w sprawie porzucenia przez rząd projektu budowy Kolei Dużych Prędkości. Radni wyrażają swoje pełne poparcie dla inwestycji oraz apelują do ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o powrót do koncepcji budowy KDP.
źródło: Rynek kolejowy
Nowe Skalmierzyce: Wciąż walczą o KDP
Władze Nowych Skalmierzyc nie mogą pogodzić się z decyzją o powstrzymaniu realizacji projektu KDP w Polsce. Według przedstawicieli władz lokalnych, zamrożenie inwestycji jest ogromną stratą, szczególnie dla regionów z ubogą infrastrukturą komunikacyjną.
W sprawie zamrożenia projektu KDP burmistrz Nowych Skalmierzyc Bożena Budzik wystosowała listy: do premieraoraz do parlamentarzystów z południa Wielkopolski.
źródło: Rynek kolejowy
Może jeszcze się uda.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Ta jasne uda na 100%, ale za co i po co? Jeśli KDP by miało powstać to np. Ostrów Wlkp może powiedzieć "byby" jakiejkolwiek modernizacji połączenia konwencjonalnego z Wro czy Łodzią.
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 3
Dołączył: 19.11.2011
Reputacja:
0
To nie miała być stacja tylko dla Nowych Skalmierzyc, ale całego REGIONU, gdzie mieszka pewnie z 350 tyś. osób.
P.S.: Co na to Nowe Skalmierzyce.
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
@ rolmops
wiadomo, że jak uda się wywalczyć to KDP to pewnie modernizacji linii 14 nie będzie w pierwszym terminie, ale nie wszystkie składy pojadą KDP. Wolę walczyć tutaj o KDP i ew. remont 14 niż oddać walkowerem i jedno i drugie.
@ Grzeniu
Ostrów to około 70tys., Kalisz 120tys, Nowe Skalmierzyce chyba 10-15tys. Do tego inne miasta, co w sumie może dać 350-400tys.
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 3
Dołączył: 19.11.2011
Reputacja:
0
Nowe Skalmierzyce to ma na budynek kolejowy. Nie wiedziałem że to jest miasteczko. Podobno że dołącza do linii kolejowej nr 14 czyli Łódź Kaliska - Forst, czyli granicy niemieckiej.
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Budynek dworca jest na linii 14, na dawnej granicy niemiecko - rosyjskiej (z zaborów) a dodatkowo jest to miasto.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
pitagoras23 napisał(a):Ostrów to około 70tys., Kalisz 120tys, Nowe Skalmierzyce chyba 10-15tys.
I uważasz, że KDP zatrzymywałoby się we wszystkich tych miejscowościach? Wtedy KDP straciłoby sens. I jakoś nie widzę wielu chętnych na dojazd do jakiejś miejscowości, by dalej przesiąść się na KDP.
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
DamianT, Nowe Skalmierzyce mają być 1 stacją dla podróżnych z Kalisza, Ostrowa i ościennych miast takich jak Krotoszyn, Ostrzeszów, Pleszew
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ale tam też trzeba jakoś dojechać...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Od tego są i będą autobusy.
My, NARÓD, chcemy KDP – czyli rykoszety po wystrzałach Nowaka
Minister Nowak – jak przystało na świeżo upieczonego nuworysza w temacie kolejowym, a TYM bardziej „kadepowym” – postrzelał sobie efektownie (co nie znaczy: efektywnie) z propagandowej lanserskiej armaty. Po czym się okazało, że co strzał - to kulą w płot – pisze na blogu Robert Wyszyński.
źródło:
Rynek kolejowy
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 3
Dołączył: 19.11.2011
Reputacja:
0
Może jeszcze referendum w tej sprawie zrobimy? Mogę się założyć, że Polacy woleliby naprawy istniejącej infrastruktury. Jest dużo nieczynnych linii kolejowych, które po remoncie miałyby szansę odżyć. Wystarczy spojrzeć na północno-wschodnią Polskę, gdzie sieć kolejowa jest w opłakanym stanie. Skoro nie mamy jak wydać pozostałych 2 mld zł, to czemu nie wydać ich właśnie na północnym Mazowszu i na Warmii i Mazurach?
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Zauważ, że na wschodzie kraju od dawien dawna kolei nie było. Już od czasów zaborów Rosjanie nie inwestowali w kolej. To Niemcy na zachodzie rozbudowywali sieć i to tu bardziej ludzie są nauczeni korzystać z pociągów.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Dla ścisłości: kolej na północnym wschodzie obecnej Polski (d. Prusy Wschodnie) budowali również Niemcy.
Jaro
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
No włąśnie po co komu KDP, skoro budujemy sieć autostrad dróg ekspresowych oraz obwodnic. Poza tym panowie odbudujmy to co mamy i jest w totalnej rozsypce, torowiska, semafory i całą infrastrukturę kolejową. Jak już to odbudujemy, to wtedy możemy zacząć zbierać kasę na budowę KDP. A myślę, że u nas nie nastąpi to wcześniej, niż za 30 do 50 lat... 8-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Ech, z tego KDP robi się coraz większe pie....enie o Szopenie, tyle wam powiem. Każdy chce głabnąć coś do siebie, rozumiem, ale nie takim kosztem! To powinno być logiczne, że chyba lepiej doprowadzić mniej więcej cały kraj do cywilizowanych warunków, niż zbudować jedną linię, na którą bilety będą bardzo drogie, a reszta i tak będzie się tłukła 50 na godzinę tak jak się tłucze? Myślę, że na razie modernizacje do 160 km/h powinny starczyć wszystkim, a marzenia kosztujące miliardy trzeba w obecnej sytuacji kraju odłożyć na później, tyle w tym temacie.
|