17.07.2012, 10:05
A tymczasem osobówki na węglówce kuleją.
Po co komu KDP?
|
17.07.2012, 10:05
A tymczasem osobówki na węglówce kuleją.
17.07.2012, 11:09
A czy ci marszałkowie zapłacą za utrzymanie tych linii? Bo Państwa Polskiego na razie na to nie stać.
BTW. Kto mi dodał do tytułu znak zapytania? http://www.polonistyka.fil.ug.edu.pl/?i ... 72&lang=pl
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
17.07.2012, 11:51
Lobbować-srobbować. Też bym chciał, żeby płacili mi ciężkie pieniądze za tajemniczo brzmiące "lobbowanie", które zapewne polega na gadaniu głupot i braniu udziału w spotkaniach przy kawie i ciasteczkach. O tym, jak dalece jest to w tej sprawie bezskuteczne wspominać chyba nie muszę?
Jaro
18.07.2012, 13:03
Lobbować można, ale strona, którą się namawia zapyta: "a co z tego będę miał?"
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
09.09.2012, 14:07
A jednak projekt ożył. Rynek Kolejowy zamieszcza harmonogram, który ułożyła PLK.
Nowy harmonogram „Rynek Kolejowy” dotarł do jeszcze nieoficjalnej, ale już wstępnie opracowanej przez PKP PLK, propozycji nowego harmonogramu budowy linii KDP. Jako pierwsi przedstawiamy nowy harmonogram przygotowań do uruchomienia eksploatacji kolei dużych prędkości do roku 2030 zakładający wykorzystanie tworzonej obecnie dokumentacji: Zakończenie realizacji prac studialnych i analitycznych: II połowa 2013 – I połowa 2015 r. Przetarg na dokumentację geodezyjną – mapy do celów projektowych: II połowa 2013 – I połowa 2014 r. Podpisanie umowy na dokumentacje geodezyjną: I połowa 2014 r. Realizacja umowy na dokumentację geodezyjną: I połowa 2014 – II połowa 2016 r. Przetarg na dokumentację projektową wraz z decyzjami lokalizacyjnymi i pozwoleniem na budowę: II połowa 2016 – I połowa 2017 r. Podpisanie umowy na dokumentację projektową: I połowa 2017 r. Realizacja umowy na dokumentację projektową: I połowa 2017 – II połowa 2019 r. Przetarg na realizację robót budowlanych: 2020 r. Podpisanie umowy na realizację robót: II połowa 2020 r. Realizacja robót budowlanych: lata 2021–2028 Odbiory, testy, dopuszczenia linii Y: I połowa 2029 – I połowa 2030 r. źródło: Rynek Kolejowy Długa perspektywa budowy oraz w ogóle oddania tej linii, ale jednak dobrze, że projekt nie poszedł całkowicie w odstawkę, a będzie realizowany.
09.09.2012, 18:32
ja w sumie jestem za rozwojem kolejnictwa, ale uważam, że ta linia nie jest jakoś potrzebna, bo... kto będzie podróżował tak szybkimi pociągami, nie mając kasy? Wolałbym, żeby za te pieniądze zmodernizować te linie, które mamy i na które jest zapotrzebowanie. Np przytaczana ostatnio linia z Leszna do Głogowa.
09.09.2012, 19:30
Myślę że znaleźli by się chętni do zapłacenia sporej kasy, za przejazdy KDP, mnóstwo nadzianych ludzi jeździ pociągami. Poza tym fajnie byłoby się kiedyś przejechać takim cackiem i podziwiać piękne polskie widoki za oknem ;-)
09.09.2012, 20:37
Widoki czyli ekrany akustyczne? Nie, dziękuję.
Przy obecnych regulacjach jest to niemal pewne. Skoro niektóre odcinki modernizowanych linii pod 160 "potrzebują" ekranów, to co będzie z tymi budowanymi od podstaw na 350?
09.09.2012, 21:42
endrju, niestety obawiam się, że masz rację, Y to byłby tunel bez "sufitu".
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
10.09.2012, 07:35
We Francji gdzie linii high-speed jest dużo nie każda jest ułożona jak to nazwałeś w tunelu bez sufitu. Owszem w terenach zurbanizowanych to konieczność, ale na terenach leśnych, wiejskich, mało zurbanizowanych to byłoby bezsensu.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
24.09.2012, 08:55
Projektowanie superszybkiej kolei w Polsce wciąż trwa, choć rząd rok temu odłożył ten projekt na półkę. Stawką są pieniądze z Unii Europejskiej i zaufanie pasażerów do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiły Ministerstwu Transportu nowy harmonogram budowy kolei dużych prędkości, czyli tzw. linii Y z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia.
źródło: www.dziennik.pl
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
12.10.2012, 16:35
Nie wiem czy to odpowiednie miejsce ale o KDP tez jest.
Pociągiem z Wrocławia do Warszawy w 2 godziny, do Berlina w niecałe 4? Eksperci: to możliwe
http://www.facebook.com/linia274
Linia kolejowa 274 Wrocław Świebodzki - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec
29.01.2013, 11:07
http://www.rynek-kolejowy.pl/39153/_Pen ... atych_.htm
Skoro na Pendolino przewidują 200zł, to ile by kosztowało na KDP? Kolej dla ludzi... yhy.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
29.01.2013, 12:07
Ja uważam, że powinno się budować koleje do Vmax 160 km/h, i rozwijać kategorie TLK i IR. Dla ludzi jeżdzących do rodziny, pracy, na wakacje, dla studentów, po prostu dla każdego w przystępnej cenie. Rozwijanie kolei za 200 zł za bilet z publicznych pieniędzy mija się z celem bo dociera do 5% społeczeństwa.
Mám rád Českých Drah.
29.01.2013, 14:19
Kryniczanin napisał(a):Nie od dzisiaj wiadomo że około 500pln Za ok. 500zł można kupić bilet lotniczy i jeszcze na przysłowiowe piwo zostanie... |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
9 gości |