Liczba postów: 8
Liczba wątków: 6
Dołączył: 29.12.2014
Reputacja:
0
Witam! Ja na tym forum pierwszy raz i mam nadzieję, że nie zostanę zlinczowana. Moje pytanie trochę nie w temacie, ale mam nadzieję, że ktoś jest w stanie mi pomóc. Czy może ktoś napisać do czego mniej więcej służyły hale wachlarzowe i co się w nich znajdowało? Bardzo potrzebuję do pracy domowej, a nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji na ten temat.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Hale wachlarzowe służyły do obsługi technicznej parowozów. Takie "garaże" na chłopski rozum, gdzie pracownicy wykonywali przeglądy i naprawy. Zresztą używa się ich jeszcze dziś w niektórych lokomotywowniach. Ich kształt ściśle związany jest z obrotnicą- obrotnica służyła do ustawiania lokomotywy w kierunku odpowiedniego stanowiska, a także-co ważne dla parowozu-we właściwym kierunku jazdy. Z czasem zorientowano się, że układ ma pewne wady i zaczęto budować hale prostokątne.
Do najważniejszego wyposażenia lokomotywowni należą kanały rewizyjne (takie zagłębienia pomiędzy tokami szyn służące do przeglądu części znajdujących się pod lokomotywą), podnośniki Kutruffa (podnośniki pudeł) zapadnie (do wymiany zestawów kołowych), wszelkiej maści tokarki, szlifierki, frezarki, gilotyny itp., wszystko co przydaje się przy obróbce metali. Poza tym pomieszczenia socjalne i administracyjny się znajdą w lokomotywowni.
To tyle na szybko.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 6
Dołączył: 29.12.2014
Reputacja:
0
Dziękuję za odpowiedź! Jestem bardzo wdzięczna!
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Piwo postawisz przy okazji
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Reszta na kanałach prywatnych, i koniec oftopu
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL