Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oleśnicki węzeł kolejowy
#1
Witam. Jeśli kogoś interesuje historia kolei w Oleśnicy ( ZNTK, lokomotywownia, stacje) odpowiem na pytania.
Odpowiedz

#2
Mnie nurtuje jedna kwestia. Dlaczego nigdy nie zelektryfikowano odcinka linii 181 pomiędzy Oleśnicą a Kępnem, mimo że elektryfikacja reszty linii nastąpiła w latach 80. A z dzieciństwa pamiętam że na tej linii był spory ruch osobowy (codziennie kilka kibelków w podwójnej trakcji Tarnoskie Góry-Kępno, a także inne dalekobieżne które musiały zmieniać trakcje na spalinową w Kępnie by w Oleśnicy znów przejść na elektryka. Wiesz może coś na ten temat?
Odpowiedz

#3
Odświeżę wątek. Mnie interesuje lokomotywownia w Oleśnicy bo niewiele informacji na jej temat jest. Poza ilostanami i niewielkimi wzmiankami gdzie się znajdowała to praktycznie nic o niej nie ma.
Odpowiedz

#4
(31.12.2016, 18:12)kris66 napisał(a): Mnie nurtuje jedna kwestia. Dlaczego nigdy nie zelektryfikowano odcinka linii 181 pomiędzy Oleśnicą a Kępnem, mimo że elektryfikacja reszty linii nastąpiła w latach 80. 


Kluczem do tego może być podział administracyjny. Kępno było w woj. kaliskim, a Oleśnica we wrocławskim. Nie było celu administracyjnego łączenia Kępna z Wrocławiem. Oczywiście Kępno podczas feromy administracyjnej, która miała miejsce 18 lat temu, mogłaby to położenie zmienić. Ale po pierwsze, wybrali jak wybrali, a po drugie, gdyby wybrali inaczej, to nikt nie gwarantuje, że coś w tej kwestii zmieniłoby się.
Odpowiedz

#5
Cóż po reformie administracyjnej niewiele sie zmieniło Oleśnica jest w woj dolnośląskim (czyli wrocławskie), a Kępno teraz w wielkopolskim. Wink
Odpowiedz

#6
A dzisiaj w Kępnie nastroje są takie, że chcieliby się wypisać z wielkopolskiego i zapisać do dolnośląskiego. Tylko trzeba było o tym myśleć 18 lat temu, a nie teraz. Smile
Odpowiedz

#7
Apropos, to między Oleśnicą, a Kępnem niedługo się ruch ożywi. Co prawda towarowy, ale jednak Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#8
A ciut więcej szczegółów? Wink Z Kępna w stronę Herbów może?
Odpowiedz

#9
W stronę Oleśnicy. Zapoznanie ze szlakiem robią/robili Majkoltrans i PMT. Gdzieś w necie widziałem już foto Majkoltransu stamtąd.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#10
Z tego co słyszałem to PMT już kiedyś jeździło do Wielunia przez Oleśnicę i Kępno, zresztą przez Oleśnicę czasem przejeżdzająpociągi miedziaków ale w innych kierunkach.
Odpowiedz

#11
(04.04.2017, 08:34)Piechu napisał(a): Odświeżę wątek. Mnie interesuje lokomotywownia w Oleśnicy bo niewiele informacji na jej temat jest. Poza ilostanami i niewielkimi wzmiankami gdzie się znajdowała to praktycznie nic o niej nie ma.

(04.04.2017, 08:34)Piechu napisał(a): Odświeżę wątek. Mnie interesuje lokomotywownia w Oleśnicy bo niewiele informacji na jej temat jest. Poza ilostanami i niewielkimi wzmiankami gdzie się znajdowała to praktycznie nic o niej nie ma.

 Witam. Moge przedstawic jak sytuacja wygladala w lokomotywowni i ZNTK  miedzy rokiem 81-91 z wlasnego doswiadczenia. Lata 70 ze wspomnien maszynistow.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  STALOWOWOLSKI WĘZEŁ KOLEJOWY mirmur2 0 2 650 16.03.2020, 09:22
Ostatni post: mirmur2

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.