15.05.2015, 18:39
Witam. Jeśli kogoś interesuje historia kolei w Oleśnicy ( ZNTK, lokomotywownia, stacje) odpowiem na pytania.
Oleśnicki węzeł kolejowy
|
15.05.2015, 18:39
Witam. Jeśli kogoś interesuje historia kolei w Oleśnicy ( ZNTK, lokomotywownia, stacje) odpowiem na pytania.
31.12.2016, 18:12
Mnie nurtuje jedna kwestia. Dlaczego nigdy nie zelektryfikowano odcinka linii 181 pomiędzy Oleśnicą a Kępnem, mimo że elektryfikacja reszty linii nastąpiła w latach 80. A z dzieciństwa pamiętam że na tej linii był spory ruch osobowy (codziennie kilka kibelków w podwójnej trakcji Tarnoskie Góry-Kępno, a także inne dalekobieżne które musiały zmieniać trakcje na spalinową w Kępnie by w Oleśnicy znów przejść na elektryka. Wiesz może coś na ten temat?
04.04.2017, 08:34
Odświeżę wątek. Mnie interesuje lokomotywownia w Oleśnicy bo niewiele informacji na jej temat jest. Poza ilostanami i niewielkimi wzmiankami gdzie się znajdowała to praktycznie nic o niej nie ma.
05.04.2017, 05:59
(31.12.2016, 18:12)kris66 napisał(a): Mnie nurtuje jedna kwestia. Dlaczego nigdy nie zelektryfikowano odcinka linii 181 pomiędzy Oleśnicą a Kępnem, mimo że elektryfikacja reszty linii nastąpiła w latach 80. Kluczem do tego może być podział administracyjny. Kępno było w woj. kaliskim, a Oleśnica we wrocławskim. Nie było celu administracyjnego łączenia Kępna z Wrocławiem. Oczywiście Kępno podczas feromy administracyjnej, która miała miejsce 18 lat temu, mogłaby to położenie zmienić. Ale po pierwsze, wybrali jak wybrali, a po drugie, gdyby wybrali inaczej, to nikt nie gwarantuje, że coś w tej kwestii zmieniłoby się.
05.04.2017, 19:21
Cóż po reformie administracyjnej niewiele sie zmieniło Oleśnica jest w woj dolnośląskim (czyli wrocławskie), a Kępno teraz w wielkopolskim.
06.04.2017, 06:02
A dzisiaj w Kępnie nastroje są takie, że chcieliby się wypisać z wielkopolskiego i zapisać do dolnośląskiego. Tylko trzeba było o tym myśleć 18 lat temu, a nie teraz.
06.04.2017, 19:13
Apropos, to między Oleśnicą, a Kępnem niedługo się ruch ożywi. Co prawda towarowy, ale jednak
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
06.04.2017, 21:22
A ciut więcej szczegółów? Z Kępna w stronę Herbów może?
10.04.2017, 18:57
W stronę Oleśnicy. Zapoznanie ze szlakiem robią/robili Majkoltrans i PMT. Gdzieś w necie widziałem już foto Majkoltransu stamtąd.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
10.04.2017, 20:59
Z tego co słyszałem to PMT już kiedyś jeździło do Wielunia przez Oleśnicę i Kępno, zresztą przez Oleśnicę czasem przejeżdzająpociągi miedziaków ale w innych kierunkach.
28.12.2017, 00:16
(04.04.2017, 08:34)Piechu napisał(a): Odświeżę wątek. Mnie interesuje lokomotywownia w Oleśnicy bo niewiele informacji na jej temat jest. Poza ilostanami i niewielkimi wzmiankami gdzie się znajdowała to praktycznie nic o niej nie ma. (04.04.2017, 08:34)Piechu napisał(a): Odświeżę wątek. Mnie interesuje lokomotywownia w Oleśnicy bo niewiele informacji na jej temat jest. Poza ilostanami i niewielkimi wzmiankami gdzie się znajdowała to praktycznie nic o niej nie ma. Witam. Moge przedstawic jak sytuacja wygladala w lokomotywowni i ZNTK miedzy rokiem 81-91 z wlasnego doswiadczenia. Lata 70 ze wspomnien maszynistow. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
STALOWOWOLSKI WĘZEŁ KOLEJOWY | mirmur2 | 0 | 2 650 |
16.03.2020, 09:22 Ostatni post: mirmur2 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
5 gości |