Liczba postów: 1
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.06.2015
Reputacja:
0
Witam.
Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi czym jest spowodowana różnica mocy lokomotywy i siły pociągowej w lokomotywie wielosystemowej w zależności od systemu energetycznego po jakim sie porusza? W prądzie przemiennym ma chyba większa moc?
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Połowicznie sam sobie odpowiedziałeś. Choć większa moc w systemach pądu przemiennego nie wynika z jego przemienności tylko z tego, że są tam zwykle stosowane dużo większe napięcia co umożliwia przenoszenie dużo większej mocy.
Liczba postów: 146
Liczba wątków: 23
Dołączył: 28.02.2011
Reputacja:
0
Dodam, że w lokomotywach przystosowanych do zasilania napięciami 3000 V i 1500 V prądu stałego z zasady pod napięciem 1500 V jest osiagana niższa moc niż pod napięciem 3000 V - czyli czynnikiem ograniczającym jest natężenie prądu.
Romek_L
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Dla zwiększenia przenoszonej mocy prowadzono też próby z prądem stałym o napięciu 6000V, ale ten system nie rozpowszechnił się.