Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacja linii 190
#16
No czyli jak kiedyś z fotelikami w samochodach. Natomiast nie napisałem jeszcze jednej rzeczy (znaczy pisałem ją, ale nie tutaj, a gdzie indziej) a dotyczy także tej sprawy i pokazuje absurdalność funkcjonowania nie tylko kolei, ale i całego państwa (bo nas, motyla noga, stać!).

Był sobie pan, który przez jakieś 2 lata walczył, by województwo kupiło 2 szynobusy na tę linię. Miały one przynieść oszczędności i co więcej - skrócić czas jazdy bo miały kursować szybciej po zdezelowanym torowisku niż tradycyjne kible czy siódemki. Nawet były już opisane raz w gazecie. Miały kursować także w relacji wydłużonej do Żywca. W końcu województwo kupiło te szynobusy i pierwszy z nich skierowało gdzieś w okolice... Lublińca chyba w 2003 roku. Drugi chyba nie został nawet dokończony bo jak dobrze kojarzę to chodzi o Kolzamy należące do KŚ teraz. Oliwy do ognia dolał fakt, że niedługo potem, bo latem 2004 wojewódzką decyzją odgórną zawieszono kursy autobusów pomiędzy Istebną a Zwardoniem. Przez jakiś czas jedyna możliwość, by dostać się z Trójwsi do Zwardonia autobusem, to było zrobienie 144 km przez Wisłę, Skoczów, BB, Żywiec! No i teraz wisienka na torcie, czyli uzasadnienie decyzji o likwidacji tych kursów: zmniejszenie konkurencji dla przewozów kolejowych pomiędzy Istebną a Zwardoniem. No brawo dla orientacji w terenie podległym urzędnikom. Spowodowało to, że nasiliły się głosy, by oderwać stare województwo Bielskie od Śląskiego, sam zresztą do nich należę. Zwłaszcza wobec takiej marginalizacji tzw. prowincji. No ale do rzeczy. 10 czy 09 stycznia 2009 odbyło się dość głośne spotkanie na dworcu w Skoczowie z wicemarszałkiem województwa, była ponad setka ludzi, większość co prawda kolejarze. Chodziło o likwidację połączeń Cieszyn-BB, Cieszyn-Zebrzydowice, ograniczenie połączeń do Wisły. Przedstawiel ŚZPR w osobie pana dyrektora Kołodziejczyka się nie pojawił, ale był w kontakcie telefonicznym a transmisja szła na żywo przez Radio Katowice. Sporo ludzi było mocno zdenerwowanych faktem, że zmodernizowano przejazdy, wymieniono semafory i część urządzeń sterowania a po zaledwie miesiącu likwiduje się pociągi. Zarzuty do wicemarszałka były takie, że po pierwsze lepiej było wydać tych kilka milionów w skrócenie czasu jazdy, a nie na przejazdy, które teraz nikomu nie służą. Ponadto wicemarszałek mówił jedynie o połączeniach Katowice-Tychy Miasto i Bytom-Gliwice, co też wielu osobom podniosło ciśnienie, bo co nas tutaj obchodzą połączenia na Górnym Śląsku? No i następne zarzuty, to kompletny brak porozumienia różnych organów w wykonywanych działaniach.

Na tym spotkaniu był obecny konduktor-pupilek tego prominenta, który sobie dojeżdżał do pracy prywatnym-publicznym pociągiem na tej linii. Pan pupilek czekał w kolejce do wicewojewody, bezpośrednio przy osobie wtedy rozmawiającej z wicemarszałkiem (i która tego pupilka szczerze nie lubi), ale został zauważony przez nią i usłyszał wtedy coś o sobie przez mikrofon, więc nagle wycofał się pod samą ścianę ;-D

W każdym razie przy takim funkcjonowaniu państwa, to zrobienie sensownego remontu i przyciągnięcie rzesz pasażerów, chyba pozostanie w sferze marzeń.
Odpowiedz

#17
Przy tak skonstruowanym województwie, to nie ma raczej szans na sensowne działanie kolei na tzw. Podbeskidziu. A województwo jest skonstruowane na zasadzie GOP i przystawki. Wiadomo więc, że pociągi od Sosnowca do Gliwic są najważniejsze. Tradycja jest to, że mają końcówkę w Cżęstochowie, więc tak zostało. Oczywiście problem straszny, bo też w GOP dotyczy pociągu Katowice - Tychy Miasto, choć dotyczy tylko jednego miasta, ale takiego graniczącego ze stolicą województwa... Nic więc dziwnego, że busiarstwo się szerzy, a kolej działa jako tako...

Ale u nas na Mazowszu nie jest lepiej wiele lepiej. Województwo wydało ponad 400 mln PLN na lotnisko, posiadając na swym terenie już największe lotnisko w kraju. Po co? Jedynie chyba, żeby powsadzać tam swoich znajomków....
Odpowiedz

#18
I chyba właśnie dlatego opolskie za wszelką cenę nie chciało zostać prowincją województwa śląskiego.

Z lotnisk to powoli też się już robi temat-rzeka...
Odpowiedz

#19
Akurat zmianami województwo się dużo interesowałem i wygrała lokalna biurokracja, która tak wytrwale gardłowała za województwem, że go dostała. A że takie województwo jest kompletnie bez sensu to inna sprawa. Ale włączenie całego opolskiego pod władze Katowic byłoby też, po prostu, głupie. Wtedy sięgałoby niemal po przedmieścia Wrocławia.
Odpowiedz

#20
A z drugiej sięga po przedmieścia Krakowa, więc proponuję układ, gdzie granica będzie po staremu na Przemszy i to co na wschodzie do Krakowa, to co na zachodzie do Wrocławia. Komunikacyjnie i społecznie wyjdzie na jedno, bo poza relacją Gliwice-Częstochowa i tramwajami 15 i 26 nic istotnego historycznego układu nie narusza. 15 wozi powietrze, 26 ma za Przemszą tylko ogryzek więc dałoby się.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#21
Marzysz o tym, przyznaj się :-D
Jaro

Odpowiedz

#22
Ale to jedno z pomniejszych marzeń Tongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#23
rustsaltz napisał(a):A z drugiej sięga po przedmieścia Krakowa, więc proponuję układ, gdzie granica będzie po staremu na Przemszy i to co na wschodzie do Krakowa, to co na zachodzie do Wrocławia. Komunikacyjnie i społecznie wyjdzie na jedno, bo poza relacją Gliwice-Częstochowa i tramwajami 15 i 26 nic istotnego historycznego układu nie narusza. 15 wozi powietrze, 26 ma za Przemszą tylko ogryzek więc dałoby się.

Do przedmieść Krakowa to daleko nawet z Jaworzna. Pomijam juz fakt, że z tych "przedmieść" do centrum pociągiem się jedzie 2 godz. Tymczasem z Brzegu (woj. opolskie) jest 42 km do Wracławia i jedzie się TLK pół godziny. Podejrzewam, że wielu mieszkańców Wrocławia jedzie dłużej do centrum niż mieszkańcy Brzegu...

A co do pierwotnej, granicy wschodniej Śląska, to przebiegałą ona gdzieś w Zabrzu. Bytom należał do Ziemi Krakowskiej. Katowice to samo. W 1179 r. Kaziemierz Sprawiedliwy podarował na rzecz Mieszka Plątonogiego kasztelanię bytomską. I tak Bytom stał sie Śląskiem. :-)
Odpowiedz

#24
Od Ciężkowic do Mydlnik jest 42 km Wink Poza tym propozycja nie miała na celu powrotu do starego, a poprawienia sytuacji obecnej. Z Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego (w jednej budzie siedzą, tylko z przeciwnych stron wejście) zrobi się w kolejną galerię i wszyscy będą szczęśliwi. Czysty zysk. Podbeskidzie trafi do Krakowa, wtedy cały ciąg Kraków-Granica Państwa będzie w jednym województwie i jest szansa na pociąg bezpośredni.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#25
Czyli, tak z ciekawości, jaką masz koncepcję? Katowickie ma być tylko dawne Królestwo Prus? Czyli Mysłowice na wschodzie, Katowice na północy, na południu Czechowice-Dziedzice i Opole na zachodzie jako granice?

A jeśli chodzi o przedmieścia to z Lipek na Brochów jest 28 km. :-)
Odpowiedz

#26
Zlikwidować W CAŁOŚCI województwo śląskie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#27
I podzielić miedzy Wrocław i Kraków na podstawie granicy pomiędzy Austrią i Królestwem Prus?
Odpowiedz

#28
Mniej więcej. Region Częstochowy podzielić pomiędzy łódzkie i wielkopolskie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#29
No może między łódzkie i małopolskie, bo Poznania to teraz Kępno już też ma dosyć...

Ale koncepcja mi się podoba, choć o tyle nierealna, że biurokracja w Opolu i Katowicach stanęłaby nawet na głowie, aby do tego nie dopuścić...
Odpowiedz

#30
Mając na uwadze krótkowzroczność władz w Katowicach wystarczyłoby obiecać im premię za uciszenie się.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Modernizacja linii Warszawa - Lublin wołodyjowskiIC 4 5 608 23.10.2018, 14:34
Ostatni post: vulcan
  Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków - Rzeszów Adams 140 69 151 26.03.2018, 13:13
Ostatni post: Adams
  Modernizacja linii 271 (E59) Wrocław Główny - Poznań Główny mikrobart 182 85 466 25.01.2018, 21:26
Ostatni post: greenman
  Modernizacja linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno-Toruń krankeze 1 3 217 13.06.2017, 03:02
Ostatni post: vulcan
  Modernizacja linii 1 i 139 na obszarze GOP rustsaltz 0 3 597 29.01.2016, 13:51
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.