24.08.2015, 22:02
W ostatni dzień funkcjonowania rocznego rozkładu jazdy 2014/15 przywrócone zostanie kursowanie pociągów pomiędzy Litwą a Polską. Oferta ta dosyć uboga - jedynym pociągiem pasażerskim będzie pospieszny TLK Hańcza łączący stolicę (o ile zakończy się remont linii do Białegostoku) z Szóstakowem na Litwie.
Chciałbym tym wątkiem poruszyć temat braku komunikacji pomiędzy Polską a Litwą. Niewątpliwie problemem jest inny rozstaw torów na Litwie. Obecnie pasażerowie chcący dojechać pociągiem z naszego kraju na Litwę dalej niż do Maćkowa lub Szóstakowa zmuszeni są przesiadać się (aby dojechać do Wilna aż dwa razy!!!).
Jak widzicie przyszłość tego pociągu i komunikacji kolejowej na pograniczu? Osobiście jestem zdania, że w kwestii Hańczy w Szóstakowie powinien czegoś autobus PKP IC, który zawoziłby ludzi dalej do Kowna i Wilna a w wyszukiwarce powinno to widnieć jako KKZ. Oprócz tego przydałyby się wagony bezpośredniej komunikacji np. z Gdańska.
Brakuje również pociągów regionalnych. REGIO Suwałki - Szóstaków skomunikowany z dalszymi połączeniami może i miałby nawet sens, szczególnie gdyby został wydłużony np. do Białegostoku.
Zapraszam do dyskusji
Chciałbym tym wątkiem poruszyć temat braku komunikacji pomiędzy Polską a Litwą. Niewątpliwie problemem jest inny rozstaw torów na Litwie. Obecnie pasażerowie chcący dojechać pociągiem z naszego kraju na Litwę dalej niż do Maćkowa lub Szóstakowa zmuszeni są przesiadać się (aby dojechać do Wilna aż dwa razy!!!).
Jak widzicie przyszłość tego pociągu i komunikacji kolejowej na pograniczu? Osobiście jestem zdania, że w kwestii Hańczy w Szóstakowie powinien czegoś autobus PKP IC, który zawoziłby ludzi dalej do Kowna i Wilna a w wyszukiwarce powinno to widnieć jako KKZ. Oprócz tego przydałyby się wagony bezpośredniej komunikacji np. z Gdańska.
Brakuje również pociągów regionalnych. REGIO Suwałki - Szóstaków skomunikowany z dalszymi połączeniami może i miałby nawet sens, szczególnie gdyby został wydłużony np. do Białegostoku.
Zapraszam do dyskusji