W temacie chciałbym abyśmy mogli mówić/dzielić się informacjami na temat powstawania nowego dworca głównego w poznaniu.
Od początku coś dodam od siebie wiec...
Budową nowego dworca zajmie się już znana w Polsce firma TriGranit. Obiekt powstanie obok dotychczasowego dworca na tzw. wolnych torach, bezpośrednio z mostu dworcowego będzie można podjechać pod główny hol, będzie to coś w formie takiej zatoczki. Obiekt będzie posiadał ażurową konstrukcję która ma przypominać nowoczesny pociąg (to przypominać wg. mnie to bardzo symboliczne) Ze starym dworcem ma być połączony specjalnym rękawem komunikacyjnym. Prace nad budowa nowego dworca moją się zacząć w 2010roku. Warto jeszcze dodać że ma zostać wydłużona trasa PST do dworca zachodniego.
Plan ambitny, niby ma powstać do Euro 2012, ale przy takich rozmiarze prac wydaje sie to wręcz niemożliwe. Jest pomysł, że gdy ekipa zauważy, że nie wyrobi z terminem, to zacznie remont istniejącego dworca. No to jaki sens planować, skoro się wie, że raczej się nie zdąży?
Dla mnie to ładna, dziergana firaneczka ;-) Patrzę na zdjęcie dobre 5 minut, ale doszukać tam się "czoła nowoczesnego pociągu" jest nie sposób. Bardziej by do mnie przemawiało czoło np. kibla, to byłby dopiero performance architektoniczny :-D
W tym tygodniu członkowie Rady Nadzorczej PKP SA będą dyskutować nad kształtem umowy powołującej do życia spółkę, której zadaniem będzie budowa Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu we współpracy z węgierską spółką TriGranit – informuje „Głos Wielkopolski”. Ukończenie projektu przed Euro 2012 wciąż jednak stoi pod dużym znakiem zapytania.
- Do podpisania umowy między partnerami ma dojść w tym miesiącu. Wtedy też przedstawiony zostanie harmonogram budowy dworca kolejowego - mówi „Głosowi Wielkopolski” Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA. Nie wiadomo jednak czy dworzec zostanie w całości ukończony przed Euro 2012. Przedstawiciele PKP SA zapewniają, że budowa nie jest skomplikowana i nie powinno być kłopotów. Na wszelki wypadek jednak w umowie znalazł się zapis, że w razie spóźnienia, to wykonawca poniesie koszty remontu.
Niepokojąca jest także informacja, że do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego wciąż nie wpłynął wniosek o wydanie pozwolenie na budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Ponieważ projekt został poważnie zmieniony zapewne wymagana będzie nowa decyzja lokalizacyjna lub zgoda na jej zmianę, co oznacza konieczność wydania decyzji środowiskowej. A to trwa miesiącami - czytamy w „Głosie Wielkopolski”.
Powiem, że Poznaniowi budowa takiego centrum przesiadkowego bardzo by się przydała. Poznań jest ładnym miastem, z obskurnumi dworcami (PKP, PKS). Im szybciej tym lepiej. w końcu EURO 2012 już niedługo, a w Poznaniu będą mecze, więc nie ma nad czym się zastanawiać. :-P
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Tyle, że z tego co czytamy w newsie wyżej, szanse na zdążenie z budową nowego dworca są nikłe. Stary dworzec przejdzie pewnie remont a nowy po EURO nie powstanie - "bo po co dworzec, skoro EURO się już skończyło"?
mikrobart napisał(a):Tyle, że z tego co czytamy w newsie wyżej, szanse na zdążenie z budową nowego dworca są nikłe. Stary dworzec przejdzie pewnie remont a nowy po EURO nie powstanie - "bo po co dworzec, skoro EURO się już skończyło"?
Powiedz po co Poznaniowi nowy dworzec - ten budynek wymaga modernizacji a i tak przewyższa swoją funkcjonalnością Wa-wę Centralną. Potrzebny jest gruntowny remont, odbudowa per. 4,5 i 6 (7 też wraz z przebudową) oraz gruntowny remont dworca letniego dla zabytkowych składów. Sam budynek ma niewykorzystany potencjał. Przebudowa bez zamykania i będzie to jeden z piękniejszych dworców w Polsce. No wiadomo Wrocław Główny to jest coś co będzie zawsze pierwsze :-) Poznań ma też ten atut że znajduje się w centrum miasta. Dogodna komunikacja ale ja i tak bym z mostu uniwersyteckiego przywrócił tramwaj do dworca jako przedłużenie PESTKI. Dla prywatnych aut parkingi po lewej stronie tam gdzie była dawna ekspedycja towarowa i jest burzona a na dworzec tylko Tramwaj , Autobusy MPK i Taxi
RysiekChaszcz napisał(a):Dla prywatnych aut parkingi po lewej stronie tam gdzie była dawna ekspedycja towarowa i jest burzona a na dworzec tylko Tramwaj , Autobusy MPK i Taxi
O tak! Strach przechodzić przez ulicę przed dworcem, masa samochodów podjeżdża i odjeżdża, trzeba usunąć auta z bezpośredniego sąsiedztwa drzwi głównych. Tramwaj przydałby się, ale peron tramwaju powinien mieć podziemne połączenie z dworcem.
RysiekChaszcz napisał(a):Dla prywatnych aut parkingi po lewej stronie tam gdzie była dawna ekspedycja towarowa i jest burzona a na dworzec tylko Tramwaj , Autobusy MPK i Taxi
O tak! Strach przechodzić przez ulicę przed dworcem, masa samochodów podjeżdża i odjeżdża, trzeba usunąć auta z bezpośredniego sąsiedztwa drzwi głównych. Tramwaj przydałby się, ale peron tramwaju powinien mieć podziemne połączenie z dworcem.
Ale nie z pętli przed dworcem gdyż po usunięciu ruchu prywatnych blachosmrodów zostałyby tylko autobusy i Taxi. Bardziej by się przydał tunel z przystanków na Głogowskiej przy MTP od strony wejścia tzw. Dw. Zachodniego
Nie jest to możliwe, gdyż nie ma wydanej decyzji środowiskowej ani pozwolenia na budowę. TriGranit wyliczył, że aby zdążyć do EURO, musi zacząć w marcu 2011 r., więc nie powinno być problemów.