Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KD] Koleje Dolnośląskie
#46
Koleje Dolnośląskie już od kilku lat regularnie osiągają ok. 2-milionowy przyrost liczby pasażerów w ciągu roku. W minionych dwunastu miesiącach przewiozły 9 380 000 osób. Rok 2016 spółka zakończyła z wynikiem 7,3 mln pasażerów na pokładzie, w 2015 było to 5,2 mln, a w 2014 – 3,6 mln. Dzięki temu KD pozostają jednym z najdynamiczniej rozwijających się przewoźników kolejowych w Polsce.
Kolejny rekord to wspaniały prezent na dziesiąte urodziny spółki. Przyrost liczby przewiezionych pasażerów cieszy nas tym bardziej, że w minionych dwunastu miesiącach wzrost pracy przewozowej był relatywnie mały. Poza uruchomieniem wiosną nowej linii do Wojnowa i od połowy grudnia niewielką obecnością w Międzylesiu, przez cały rok jeździliśmy na tych samych trasach co w 2016 roku. Dodatkowo obsługiwaliśmy pasażerów w zasadzie taką samą liczbą pociągów jak rok wcześniej - nowoczesne Impulsy 45WE zaczęły regularnie kursować dopiero od grudniowego rozkładu jazdy, więc nie miały dużego wpływu na osiągnięty wynik. To daje też nadzieję, że nowy rok będzie jeszcze lepszy od poprzedniego – komentuje Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich.

Szczegóły: Kurier Kolejowy
Odpowiedz

#47
Cytat:Zgodnie z zapowiedzią spółka Koleje Dolnośląskie ogłosiła przetarg na sprzedaż autobusów szynowych typu 212M, serii SA109.
Próba naprawy i modernizacji dwóch autobusów szynowych wyprodukowanych w zakładach Kolzam w Raciborzu zakończyła się niepowodzeniem. Dlatego Koleje Dolnośląskie zdecydowały się sprzedać pojazdy SA109(...)
więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...86244.html
Jaro

Odpowiedz

#48
Wielkim wygranym w konkursowym naborze projektów na zakup taboru z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko są Koleje Dolnośląskie. Dzięki pieniądzom, które przyznało jej Centrum Unijnych Projektów Transportowych spółka wzbogaci się o 11 nowych składów. Właśnie podpisano w tej sprawie stosowne dokumenty.

Szczegóły:  Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#49
Od siebie dodam że już najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu w KD odbędą sie egzaminy na świadectwo maszynisty dla pierwszej szkolącej się tam grupy. Także trzymamy kciuki Smile
Odpowiedz

#50
SA109 to buble, ale jako rezerwa zamiast zaszynobusów może dałyby gdzieś radę...

Cytat:Nikt nie chce kupić SA109 od Kolei Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie po raz drugi zmuszone były unieważnić przetarg na sprzedaż dwóch autobusów szynowych SA109.

Ani w kwietniu, ani w maju nie udało się Kolejom Dolnośląskim sprzedać posiadanych autobusów szynowych SA109 o numerach fabrycznych 016 i 017. Przewoźnik za każdy z pojazdów chciał trochę ponad pół miliona złotych. Nikt nie był zainteresowany zakupem tych pojazdów.
Więcej: http://zbiorowy.info/2018/05/nikt-nie-ch...oslaskich/
Jaro

Odpowiedz

#51
Ponad 1000 funtów znalezionych w pociągu Kolei Dolnośląskich dostał konduktor. Ale przewoźnik też je chce.
Szczegóły: Gazeta Wrocławska

Po kim jak po kim, ale po KD takiej kompromitacji i to na całej linii bym się nie spodziewał. Nie dość że spółka się ośmieszyła w oczach społeczeństwa, to dodatkowo dostarczyła dużą dawkę pokarmu legnicko-zgorzeleckim trollom, którzy od zawsze byli delikatnie mówiąc mało przychylni spółce.
Odpowiedz

#52
Kuźwa 5 tys zł będą zabierać...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#53
Przyszłość pociągu relacji Wrocław - Drezno znów stoi pod znakiem zapytania

W 2015 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i Związek Komunikacyjny Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON) podpisały umowę o przywróceniu międzynarodowego połączenia kolejowego relacji Wrocław - Drezno. Umowa obowiązuje do końca 2018 roku i jak przyznaje przewoźnik, Koleje Dolnośląskie, przyszłość tego połączenia stoi znów pod znakiem zapytania.

Szczegóły: Gazeta Wrocławska

Tak sobie myślę, że jak już elektryfikują linię (tylko) do Zgorzelca, to chyba bardziej sensowniejsze byłoby skrócenie tych pociągów z Drezna tylko do Zgorzelca i tam skomunikowanie z Impulsami do Wrocławia lub druga opcja w postaci Drezno - Lubań. Wówczas w Zgorzelcu można by się było przesiąść na pociąg w kierunku Wrocławia, a w Lubaniu w kier. Jeleniej Góry i wtedy miałoby to ręce i nogi. Tam gdzie jest drut jeździłyby pociągi elektryczne, a SZT tylko tam gdzie go nie ma. Szynobusy KD zamiast jeździć pod drutem między Jelenią Górą a Lubaniem mogłyby zostać wykorzystane na inne niezelektryfikowane trasy jak min Legnica - Kamieniec - Kłodzko, czy Wałbrzych - Kłodzko - Kudowa.  

Podejrzewam jednak że lobby legnicko-zgorzeleckie będzie o bezpośrednie połączenie Drezna z Wrocławiem lamentować. To że mało kto w pełnej relacji tym jeździ jest mało istotne, bo przecież im się należy i basta Big Grin
Odpowiedz

#54
15 października w Legnicy odbędzie się oficjalne otwarcie Ośrodka Szkolenia Kadr Kolejowych Kolei Dolnośląskich, którego elementem jest najnowocześniejszy w Europie symulator. Wydarzenie połączone będzie z konferencją oraz warsztatami dla maszynistów, instruktorów przewoźników pasażerskich z udziałem przedstawicieli UTK

Szczegóły:  Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#55
Jak zapewne wszyscy wiedzą, od kilkunastu dni Koleje Dolnośląskie S.A. mają nowy zarząd. Na stanowisku Prezesa spółki zasiadł Damian Stawikowski, zastępując Pana Piotra Rachwalskiego. Niedawno nowy Prezes udzielił wywiadu Radiu Wrocław, w którym się wygadał że ostatni raz pociągiem jechał kilkanaście lat temu. Jak myślicie, czy Prezesowi spółki kolejowej przystoi przyznawać się do czegoś takiego? No i czy zmiana na tym stanowisku to słuszna decyzja? Zapraszam do dyskusji. 

Cały wywiad do odsłuchania na   Radio Wrocław
Odpowiedz

#56
Radio Wrocław - Darmowe przejazdy Kolejami Dolnośląskimi dla wszystkich?

Nie sądzicie że kogoś fantazja ponosi? Tongue
Odpowiedz

#57
(17.01.2019, 13:38)Adams napisał(a): Radio Wrocław - Darmowe przejazdy Kolejami Dolnośląskimi dla wszystkich?

Nie sądzicie że kogoś fantazja ponosi? Tongue

Chyba rzeczywiście ktoś tu przesadził.Jakby tak wszyscy za darmochę jezdzili,to już dawno by koleje w Polsce padły..i nie tylko KD. Smile
Odpowiedz

#58
(17.01.2019, 13:38)Adams napisał(a): Nie sądzicie że kogoś fantazja ponosi? Tongue

Napiszę tak :
"Bo fantazja jest od tego aby bawić się na całego" Wink
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

#59
Magdalena Wielczyk to już kolejna kobieta, która udowodniła, że zawód maszynisty nie jest zarezerwowany wyłącznie dla mężczyzn. W historii spółki Koleje Dolnośląskich jest pierwszą kobietą, która poprowadzi pociągi w biało-żółtych barwach Dolnego Śląska. W świat mężczyzn wkroczyła przebojowo, uzyskując najwyższe noty na egzaminie teoretycznym i jedne z najwyższych w części praktycznej. Co ciekawe, pracę na kolei rozpoczęła przypadkowo, namówiona przez kolegę.

Szczegóły: Zbiorowy.Info

Gratulujemy Pani Magdalenie, no i życzymy samych sukcesów w nowej roli Smile
Odpowiedz

#60
Prezes Kolei Dolnośląskich: Czy musimy zatrzymywać się wszędzie?
Podczas VI Dolnośląskiego Kongresu Samorządowego sporo miejsca poświęcono rozwojowi kolei na Dolnym Śląsku. Gorącym tematem była chęć zorganizowania przez samorząd województwa regionalnych połączeń ekspresowych.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

Na niektórych portalach rozgorzała dyskusja na temat tego typu połączeń. Głownie chodzi o odcinek Lubin - Legnica, gdzie od czerwca mają wrócić pociągi, jednak nie będą one się zatrzymywały na przystankach pośrednich, pomimo że te zostały wyremontowane. Oprócz tego pojawiają się także propozycje uruchomienia szybkich pociągów pomiędzy Zgorzelcem a Wrocławiem (po ukończeniu elektryfikacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec) z postojami jedynie w Pieńsku, Węglińcu, Bolesławcu, Chojnowie, Legnicy, Środzie Śl. i przystankach na terenie Wrocławia. Co myślicie o tego typu rozwiązaniach? 
Takie przyśpieszone szybkie połączenia realizują min. Koleje Śląskie pomiędzy Katowicami a Bielskiem i Częstochową, Koleje Małopolskie między Krakowem a Tarnowem, Koleje Mazowieckie między Warszawą a Skierniewicami, Siedlcami czy Ciechanowem i cieszą się one dość dużym zainteresowaniem. Jednak z tego co wyczytałem w sieci, na Dolnym Śląsku powstało prowincjonalne lobby, które blokuje tego typu połączenia pismami do UMWD z żądaniem żeby w każdej wiosce zatrzymywał się każdy pociąg. 
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Dolnośląskie z expressami premium norbis97 2 3 553 14.01.2018, 14:01
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.