Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
No może. Za dużo w tym wszystkim techniki. Może ze mnie mamut jest. Internety, czy rozkłady beta jakoś mnie nie przekonują.
Co do rozkładu, a jak on może być aktualizowany, skoro grono pociągów gpsa nie ma?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Rozkład obejmuje tylko pociągi posiadające GPS, reszta ma adnotację "Brak odbiornika GPS". Za dużo techniki? To jak, XXI w., czy raczej ogólnopolska sieć pociągów retro? Teraz mnie rozśmieszyłeś.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
No czyli większość ma pewnie tą adnotację. A aby taki rozkład miał większy sens musiałby obejmować większość jak nie wszystkie pociągi. A na to pewnie by poszły miliony. Więc może lepiej je przeznaczyć na EZT lub na linie .
A co do tych retro pociągów to niestety stan niektórych pozostawia wiele, wiele do życzenia.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Część pociągów ma odbiorniki, docelowo mają je mieć wszystkie, więc to kwestia czasu. Stąd też adnotacja "beta" jak na razie.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
mikrobart napisał(a):Za dużo techniki? To jak, XXI w., czy raczej ogólnopolska sieć pociągów retro? Teraz mnie rozśmieszyłeś.
Technikę trzeba robić z głową, tak żeby była przydatna - a użytkownik nie musiał się zapoznawać z szczegółami realizacji. Żeby nie próbować mu później tłumaczyć: tak jabyś Pan chciał się nie da, bo technikalia są takie-a-takie. Jego to nie obchodzi, i słusznie! Technika ma pomagać, a nie zawadzać.
W pierwszej kolejności należy dążyć do tego, żeby realny rozkład był jak najbliższy do planowego. Tego nie zastąpi żaden system GPS.
W drugiej kolejności należy zagwarantować skomunikowania, żeby w razie obsuwy podróżny miał gwarancję dalszej jazdy. Tu GPS może pomóc.
Kolorowa wizualka jest na dalszej pozycji. Jeśli to będzie wizualka gdzie non-stop będzie kilka-kilkanaście pociągów na czerwono, to znaczy że lepiej jej nie pokazywać.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Dokładnie panie Kolego. Dokładnie w pełni się zgadzam. Tylko pytanie ile milionów taki system by kosztował. Bo mi się nasuwa wątpliwość, czy taki system rzeczywiście jest niezbędny i czy w obecnej sytuacji PR nie ma pilniejszych wydatków. Owszem taki system by pomógł, ale najpierw trzeba dążyć do tego, żeby jeździć tak jak na papierowym rozkładzie. tak jak napisałeś i aby były skomunikowania.
Narazie jest to tylko zabawka i tak ją trzeba traktować.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
A, takie pytanie to co innego! Mapka GPS która możemy sobie oglądać to zupełnie inny temat, niż mapka GPS którą oglądają dyspozytorzy ruchu.
System nie powinien być taki znowu bardzo drogi na tle innych wydatków, a sądzę ze może mieć liczne zalety dla samej firmy. Zwłaszcza w czasach gdy nowe umowy z Urzędami Marszałkowskimi coraz częściej przewidują kary za opóźnienia, i trzeba później w dochodzeniu wykazać, z czyjej winy powstało dane opóźnienie, żeby na przyszłość je wyeliminować.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
psim napisał(a):Kolorowa wizualka jest na dalszej pozycji.
Ale PR tej wizualki nie tworzy, tym się zajęli hobbyści, ludzie z zewnątrz. Na to nie idzie kasa PR, a cieszy mnie osobiście to, że jednak niektórzy chcą zrobić coś bezinteresownie dla innych MK i pasażerów ;-)
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Bezinteresowność. To faktycznie dobrze by było. Ciężko w to uwierzyć, ale przyjmijmy to za dobrą monetę.
A tak z ciekawości orientujecie się ile pociągów póki co ma GPSy, lub jaki % wszystkich?
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
A mi właśnie bardzo łatwo w tę bezinteresowność uwierzyć, nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości. I to faktycznie bardzo cieszy.
Niniejsze forum niby na jakiej zasadzie działa? Tak samo. A utrzymanie takiego forum to praca na pełen etat (choć rozłożona na parę osób).
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Nie na jeden nawet. Admin chyba poświęca tu nawet więcej. My tylko piszemy. A on jeszcze nas koryguje. szacun
Bynajmniej niech unowocześniają . A ciekawem czy inne kraje typu Niemcy mają takie rozwiązanie?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
OT
kris123 napisał(a):Admin chyba poświęca tu nawet więcej. My tylko piszemy. A on jeszcze nas koryguje. szacun
Gwoli ścisłości - pracuje cały zespół: Lutek, Obleśny Szczur, przem710 i mikrobart, moja skromna osoba. Ja rzeczywiście, statystycznie jestem tu najdłużej w ciągu dnia, ale wszyscy pracujemy solidnie ;-)
EOT
Rozwiązanie GPS widziałem bodaj na stronie kolei w Austrii, ale nie dam głowy.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.03.2011
Reputacja:
0
psim napisał(a):Ale jaką rolę? W postaci mapki jest to wyłącznie (zaj#$^sty!) bajer.
Ja się zgadzam, że to jest bajer i nic więcej. No, ewentualnie, jak będzie już gotowa wersja na telefony i będzie się czekało na peronie na kogoś jadącego pociągiem PR, no, to można by sobie sprawdzić, jak jeszcze daleko jeszcze ten ktoś jest (tak jakby nam nie mógł tego napisać smsem ).
psim napisał(a):Żeby nie było problemu znikania pociągów, mapa nie może się rysować wyłącznie na podstawie informacji z GPS. Musi być rysowana na podstawie rozkładu, a pozycja może być korygowana na podstawie informacji z GPS.
Myślę, że odwrotnie - jeżeli brak danych GPS, można sięgnąć do rozkładu jazdy/średniej prędkości na trasie. Ale osobiście myślę, że pokazywanie "przewidywanego" położenia nie ma sensu - jeśli informacji brak, lepiej nie zastępować ją prawdopodobnie fałszywą informacją.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
kv109 napisał(a):No, ewentualnie, jak będzie już gotowa wersja na telefony i będzie się czekało na peronie na kogoś jadącego pociągiem PR, no, to można by sobie sprawdzić, jak jeszcze daleko jeszcze ten ktoś jest (tak jakby nam nie mógł tego napisać smsem ).
Żeby napisać to sam musiałby się orientować, gdzie jest. Z tym różnie bywa.
Jaki interfejs zamierzasz udostępnić dla komórek?
kv109 napisał(a):Ale osobiście myślę, że pokazywanie "przewidywanego" położenia nie ma sensu - jeśli informacji brak, lepiej nie zastępować ją prawdopodobnie fałszywą informacją.
Zależy, jak dobrą masz heurystykę, i ile zewnętrznych danych do dyspozycji. Jak co 30 sekund dostajesz świeże dane, ale średnio dwa cykle na osiem wypadają, to nie ma sensu "znikać" tego pociągu z mapy na dwa cykle, prawda? Zostawić go w miejscu gdzie był ostatnio widziany też głupio (z tego zapewne się biorą te "skoki" opóźnień, o których pisał kris123).
psim napisał(a):Czy przewozy towarowe to tylko węgiel? Chyba nie!
Eeech... Wegiel_wciaz_dominuje :roll:
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
I ponownie cyrki z GPSami. Dzisiaj fiksował na kursie do Zakopanego. Od planowo do 20 minut.
|