08.06.2010, 09:20
Ja akurat zadam pytanie: ile robią/ co robi Ukraina ze swoją siecią kolejową oraz taborem w związku z przygotowaniami do Euro2012?
Volenti non fit iniuria
Koleje Ukraińskie - UZ
|
08.06.2010, 09:20
Ja akurat zadam pytanie: ile robią/ co robi Ukraina ze swoją siecią kolejową oraz taborem w związku z przygotowaniami do Euro2012?
Volenti non fit iniuria
08.06.2010, 09:34
620M na linie lokalne, przekucie toru z 1520 na 1435 mm na linii Przemyśl Główny-Lviv Hlavny, więcej pociągów, być może po LHS :-)
Do tego nowe WLAB-y, stodoły i elektryfikacja szlaku Koviel-Kijev
14.06.2010, 16:47
Szkoda, że zelektryfikują szlak z Kowla do Kijowa. Zawsze tam jeździły M62.
26.08.2010, 10:04
W tegoroczne wakacje miałem okazje spędzić je na Ukrainie, oczywiście musiałem kilka razy wybrać się w podróż koleją. Stan infrastruktury kolejowej nie jest zły, jest zadbany przez co pociąg się nie wlecze ale również nie jedzie bardzo szybko. Ruch lokalny na szlakach zelektryfikowanych jest obsługiwany przez powszechnie znane EZT ER2 i pochodne. To co my mamy na jednostkach u nas jest niesamowitym komfortem (poza kiblami full-plastik) u nich na wszystkich jednostkach (nawet po modernie) pozostają drewniane siedzenia z listewek, może najwygodniejsze to nie jest ale za to w eksploatacji skuteczne: łatwo się czyści, a jak ktoś wyrwie listewki to wystarczy przyśrubować nowe. Z racji iż jest to były kraj komunistyczny istnieją bezsensowne miejsca pracy (za to walczą z bezrobociem): to tak jakby u nas zamiast wskaźnika ustawić w jego miejsca człowieka który gdy widzi pociąg wstaje i trzymałby chorągiewkę. Stan dworców jest ubogi, ale za to są czyste i posprzątane.
Podsumuję to tak, z siecią kolejową na Euro fatalnie nie jest ale o drogach już nie mówmy, dziura na dziurze a ww niektórych miejscach braknie asfaltu (na głównych drogach!) także przynajmniej w tym temacie drogowym jesteśmy od nich do przodu.
Volenti non fit iniuria
30.08.2010, 13:08
Jeżeli mówimy o Ukrainie, warto zwrócić uwagę, że w porównaniu do nas - u nich dworce kolejowe (przynajmniej większość także w tych małych miastach, wsiach) jest zadbana.
26.02.2011, 17:21
UZ zmodernizują lokomotywy spalinowe we współpracy z Rail Polska?
Zarząd ukraińskich kolei państwowych (UZ) przekazał rządowi do zatwierdzenia finansowego program kompleksowej modernizacji lokomotyw spalinowych. Modernizacja włączona jest w Program Inwestycji oraz Działalności Innowacyjnej na Ukrainie. Modernizacji poddane zostaną czechosłowackie lokomotywy spalinowe CzME3 oraz lokomotywy M62 i 2M62. Niektóre podzespoły użyte przy modernizacji mają pochodzić od producentów takich jak General Motors i Caterpillar Źródło:Rynek Kolejowy No proszę, czyżby współpraca UZ i RP czy raczej skok na RP, bo mogą być łakomym kąskiem dla ukraińskiego gracza:?:
28.02.2011, 01:14
..
28.02.2011, 14:43
Kopalnią wiedzy o UKRZaliznyci jest forum
http://www.zdsim.kiev.ua/forum/index.php O ile się zorientowałem, jego użytkownikami są głównie maszyniści (przynajmniej w dziale подвижной состав, czyli tabor). Ponad 99% postów jest po rosyjsku - nie ma się co dziwić, praktycznie cały tabor jeżdżący po sieci UZ był dostarczony za czasów ZSRR, wszystkie podręczniki i instrukcje obsługi też są po rosyjsku. @Dozer: Ze względu na reglamentację zasilania energią elektryczną, na Ukrainie często prowadzi sie spalinowozami składy także na szlakach zelektryfikowanych. Czy seria M62 i pochodne są na UZ jeszcze bardzo liczne, w tym momencie trudno mi powiedzieć.
Romek_L
28.02.2011, 15:41
RomekL, dla mnie nieznającego rosyjskiego, nawet z tłumaczem od Google jest sporym problemem odczytanie tych postów. Trzeba się było rosyjskiego uczyć
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
01.03.2011, 07:36
No cóż ostatnio taka moda na angielski przyszła że nikt już nie wie że inne języki istnieją. A w rosyjskim aby nauczyć się liter i już coś można czytać. A tłumacz google jest za głupi do tłumaczenia rosyjskiego języka.
01.03.2011, 13:55
Mimo że sam jako-tako znam rosyjski (np. samodzielnie przeczytałem "Martwe dusze" w oryginale, i na ogół jakoś sobie radzę z książkami Rakowa o rosyjskim taborze kolejowym), to często wymiękam na forum http://www.zdsim.kiev.ua/forum/index.php .
Maszyniści jednak często używają skrótów myślowych. Druga sprawa, nie jestem kolejarzem, a moja znajomość budowy taboru jest dość płytka. Na osłodę Forumowiczom opiszę historię opisaną przez maszynistę jeżdżącego z pasażerami, na jakimś dwuczłonowym (2*BoBo) elektrowozie produkcji czechosłowackiej (czyli któraś z serii ЧС): Maszynista wyjeżdżał ze stacji, więc rękę trzymał na nastawniku głównym (nic dziwnego, musiał nim co chwilę kręcić, jak to przy rozruchu). Zbliżał się do niestrzeżonego przejazdu kolejowego, więc musiał zatrąbić (rozmyślnie nie piszę Rp1 - na UZ nie stosuje się polskich skrótów). I jak nadepnął na przycisk (w byłym ZSRR syrenę uruchamia się przyciskiem nożnym), zdrowo go kopnął prąd, mimo że miał na nogach obuwie biegowe (za mojego dzieciństwa zwane adidasami bez względu na producenta;-), w Rosji są to кеды lub кроссовки). Maszynista wyraża pogląd, że gdyby wtedy prowadził pociąg boso, to by zmarł od kopnięcia prądem; zgadzam się z nim, jeżeli przebiło dość grubą podeszwę , to było przebicie pod napięciem liczonym w setkach wolt. Jego post wywarł dość mocne wrażenie na innych użytkownikach ukraińskiego forum.
Romek_L
01.03.2011, 14:53
Znając sposób rozwiązywania takich problemów w Rosji i krajach byłego ZSRR sprawa została zamieciona pod dywan a wniosek był taki, że maszynista pewnie źle użył przycisku do nadawania sygnału.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
01.03.2011, 14:56
Dokładnie tak jak pisze RomekL nawet podstawowa zanjomość rosyjskiego (ja go umiem tylko tyle co nauczyłem się ruskich stron kolejowych i książek) otwiera nam dostęp do naprawdę porządnych opisów technicznych lokomotyw jest sporo stron oraz książek np tu http://www.zdsim.kiev.ua/library/
Zaletą rosyjskiej literatury jest to że nawet jeśli nie znamy dobrze języka to pomagają nam rysunki i schematy często kolorowe które dokładnie obrazują interesujący nas temat. PS Widzę że trzeba być chyba zarejestrowanym na tym forum zdsim.kiev żeby go w pełni przeglądać ?
01.03.2011, 16:46
@ Mikrobart: Sądzę, że maszynista, którego kopnął prąd przy trąbieniu, nie trudził się oficjalnie skarżyć do szefostwa, tylko nieoficjalnie dogadał się z elektrykiem z lokomotywowni i sami próbowali usunąć przebicie.
Ze Świata Kolei wiem, że w którymś mieście wschodniej Ukrainy był ostatnio strajk tramwajarzy, a pierwszy postulat strajkowy brzmiał: Żądamy zaopatrzenia w części zamienne. @ MichałŁ: Nie przeglądałem jak dotąd innych działów ukraińskiego forum kolejowego niż tabor. Nie próbowałem się tam rejestrować, bo może wyjść kwas ze względu na różne systemy kodowania cyrylicy. Przykład: Dysponuję kompem z Windows XP, większość stron rosyjskich oglądam bez problemu. Ale np. na portalu http://www.anekdot.ru/ czytam gładko kawały, historie z życia itd., widzę bez problemu przyciski do nowości prasowych. Ale po prawej stronie u góry (nie strony głównej, tylko jak się wejdzie w jakiś dział} są opisane linki do gier - i tych opisów gier nie mogę przeczytać, wyświetla się jakiś bełkot alfabetem łacińskim zamiast czego trzeba.
Romek_L
24.09.2011, 13:20
Zapowiada się lekkie odmłodzenie taboru UZ:
http://www.rynek-kolejowy.pl/27410/Chin ... rainie.htm
Volenti non fit iniuria
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |