Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
http://www.uz.gov.ua/press_center/up_to ... ic/314832/
Cytat:Rozkład
Na początek 3 pary:
1 Charków - Kijów
06:50 - 11:30
2 Kijów - Charków
18:15 - 22:50
3 Kijów - Charków
06:15 - 10:45
4 Charków - Kijów
18:45 - 23:15
5 Lwów - Kijów
07:00 - 11:55
6 Kijów - Lwów
18:20 - 23:15
Ceny:
Kijów - Lwów 575km
cena podstawowa: poniedziałek, wtorek, środa,
1kl. 474,89 UAH
2kl. 307,45 UAH
cena +10%: piątek, niedziela,
1kl. 521,18 UAH
2kl. 337,00 UAH
cena -10%: czwartek, sobota,
1kl. 428,60 UAH
2kl. 277,91 UAH
Kijów - Charków 489km
cena podstawowa: poniedziałek, wtorek, środa,
1kl. 422,91 UAH
2kl. 275,66 UAH
cena +10%: piątek, niedziela,
1kl. 464,00 UAH
2kl. 302,02 UAH
cena -10%: czwartek, sobota,
1kl. 381,82 UAH
2kl. 249,29 UAH
Kijów - Donieck 747km
cena podstawowa: poniedziałek, wtorek, środa,
1kl. 564,25 UAH
2kl. 367,75 UAH
cena +10%: piątek, niedziela,
1kl. 619,48 UAH
2kl. 403,33 UAH
cena -10%: czwartek, sobota,
1kl. 509,03 UAH
2kl. 332,18 UAH
W Doniecku otwarto przebudowany dworzec:
http://biznes.onet.pl/nowoczesny-dworze ... -detal-big
Bardzo mi się podoba poczekalnia z ostatniego zdjęcia z dużą ilością miejsc. Jest ich zdecydowanie więcej niż na co poniektórych lotniskach.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Kurcze ładne stacje, ładne pociągi. A Ukraina taka biedna i niby zacofana, a jednak design obiektów stałych i jeżdżących super.
Liczba postów: 926
Liczba wątków: 10
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
pitagoras23, kolej to tam mają rzeczywiscie zadbaną. Może niekoniecznie nowoczesną, ale zadbaną.
Cała reszta leży jak cała Ukraina.
Nie ma się czemu dziwić - Ukraina to upadłe państwo, niestabilnie politycznie, o 30% spadku gospodarki, skorumpowane, wszędzie szerzy się epidemia HIV/AIDS. Na Ukr łądne są tylko krajobrazy i wsie. Reszta leży. Można czasem nawet odnieśc wrażenie że Krym i Donieck są bardziej zadbanymi miastami niż Odessa czy Kijów, mimo że w tych pierwszych mieszka wiecej Rosjan niż Ukraińców.
Już nawet na Białorusi jest lepiej.
...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ja tę nowoczesność oceniłem po wyglądzie składów zaprezentowanych powyżej. Osobiście nie miałem okazji widzieć przeciętnych ukraińskich składów ani dworców, więc ocena faktycznie nie do końca obiektywnie uwzględnia cały przekrój, tylko wycinek przedstawiony przez @ TOMEKKOT.
Liczba postów: 268
Liczba wątków: 5
Dołączył: 15.05.2011
Reputacja:
0
pitagoras23, to tak jak u nas w Polsce, jakby przeciętny Ukrainiec zobaczył jak wygląda wyremontowany dworzec w Poznaniu, toby tak samo się zachwycił. :-D Jako przykład mogę zapodać dworzec w Terespolu.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cudze chwalicie a swego nie znacie ;-)
Wiceminister infrastruktury Ukrainy Wołodymyr Kornijenko wysoko ocenia komfort i zakres usług świadczonych pasażerom przez szybkie pociągi Hyundai. Tzw. Ukraiński Ekspres to najnowocześniejszy pociąg u naszego wschodniego sąsiada, który będzie woził kibiców podczas EURO 2012.
Pierwszy przejazd Hyundai z pasażerami odbył się 7 czerwca na trasie Kijów-Donieck. Pociąg rozwija prędkość 160 km/h. Dzięki temu, podróż z Kijowa do Lwowa skróciła się z 6,5 godziny do niecałych pięciu. Pokonanie trasy z Kijowa do Charkowa zwykłym pociągiem zajmuje 6 godzin a Hyundai - 4,5 godziny. W tej pierwszej relacji będzie kursować co najmniej jeden szybki pociąg dziennie. Z kolei z Kijowa do Charkowa - dwa.
Więcej: Kurier Kolejowy
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 53
Liczba wątków: 4
Dołączył: 19.06.2012
Reputacja:
0
Pociągi na fotografiach robią wrażenie. Myślałem,że obsługa kibiców na odcinku Przemyśl-Lwów odbędzie się nowymi składami,lecz puścili ER-2 po lekkiej modernizacji.Pasażerowie mogli przenieść się w czasie do okresu ZSRR. Link do krótkiego artykułu i zdjęć składu http://kontakt24.tvn.pl/artykul,kibice- ... 45849.html Dojazd kibiców odbywał się z przesiadka w Przemyślu przy peronie 3 gdzie jest jeden tor "europejski" i jeden szeroki.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Na Ukrainie zniesiono podatek VAT na bilety intercity dzięki czemu ich cena spadnie o około 17%. Z pewnością spowoduje to wzrost osób podróżujących Hyundaiami, bo na razie frekwencja w tych że pociągach wynosiła raptem 55%
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
http://www.railwaygazette.com/news/sing ... -test.html
Ukraina wreszcie rozpoczęła testy nad pociągiem dużych prędkości rodzimej produkcji. Mianowicie chodzi tu o składy produkcji KVSZ.
Składy te są dwu systemowe (3kV DC oraz 25kV 50Hz) Pociąg składa się z 9 wagonów, oraz jego moc ocenia się na 4MW. Wszystkie osie w lokomotywach są wyposażone w silniki.
W Każdej głowicy napędowej jest po 20 miejsc klasy drugiej. Dwa wagony pierwszej klasy mają 64 miejsc. W trzech wagonach drugiej klasy jest po 94 miejsc, a w wagonie trzeciej klasy jest 112 miejsc, oraz w wagonie restauracyjnym jest dodatkowo 47 miejsc. W pociągu przewidziano dwa miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich. Skład jest klimatyzowany, monitorowany a jego nacisk na oś wynosi 18 ton.
Tymczasem Hyundaie wykazują się awaryjnością. Bardzo dużo pasażerów narzeka na klimatyzacje, a w zasadzie na jej momentami brak.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
O kurcze nawet nie wiedziałem że pracują nad takim wynalazkiem, przyznam imponujące. Niedługo będą jeździć szybciej niż my.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Ukraina stawia na własne pociągi.
Rząd Ukrainy ogłosił, że nie zamierza kupować więcej pociągów od koreańskiego producenta, tylko będą składane zamówienia na pociągi KVSZ, które obecnie pomyślnie przeszły testy. Powodów dla których zostaną wybrane Ukraińskie pociągi jest kilka, a są nimi min. wyższa prędkość maksymalna (220km/h, Hyundai-160km/h) oraz to, że są bardziej zaawansowane technicznie. Do tego dochodzi awaryjność koreańskich pociągów.
Tylko pozazdrościć Ukrainie inżynierów, którzy potrafili w krótkim czasie stworzyć tak dobry pociąg wysokich prędkości.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 926
Liczba wątków: 10
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Powodów dla których zostaną wybrane Ukraińskie pociągi jest kilka, a są nimi min. wyższa prędkość maksymalna (220km/h, Hyundai-160km/h) oraz to, że są bardziej zaawansowane technicznie.
Gówno prawda.
Właścicielem KVSZ jest Władimir Prikhodko, Rosjanin, oligarcha, w młodości złodziej, jeden ze sponsorów kampanii wyborczej Janukowycza.
Od czasu wprowadzenie ustawy o podatkach dla małych przedsiębiorstw (czego skutkiem było m.in. upadek wielu małych biznesów), Janukowycz konsekwentnie prowadzi politykę prooligarchowską, chroniąc ich interesy i umożliwiając ich udział w polityce.
Nie uwierzę że nagle nieznający się na kolei Azarow nagle stwierdził że pociągi Hyundaia są lewe i tylko przypadkiem wygrała oferta pana z kliki...
...
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Przejazd równoległy HRCS2 i PLT-200:
Volenti non fit iniuria
|