przem710 napisał(a):1601 rzeczywiście jest taka niezawodna?
Jest jest :-) EU07-1601 można by rzec że jest wręcz cholernie niezawodna :-D Przytoczę kilka przykładów, które nie pozostawią cienia wątpliwości, że tak właśnie jest ;-)
We wrześniu 2015 roku EU07-1601 miała na liczniku przejechane już 373 tysiące kilometrów, kiedy to zwykła siódemka EU07-539 miała w tym samym czasie na liczniku około 405 tysięcy przebiegu czyli zaledwie 32 tysiące więcej. Warto przy tym zauważyć, że 1601 wyszła z NG i modernizacji 30.12.2011 roku a 539 z rewizji 22.06.2010 roku a więc aż półtora roku wcześniej!
Porównania można dokonać również z pierwszą ze zmodernizowanych do nowego standardu siódemek - EU07-1501, NG ukończona 28.02.2011 r. Według stanu na koniec listopada 2015 miała ona około 360 tysięcy przebiegu a więc mniej niż 1601 oddana do jazdy 9 miesięcy później! Można więc zaryzykować stwierdzenie, że EU07-1601, która wyszła z modernizacji z tego kontraktu jako ostatnia, przejechała już najwięcej kilometrów ze wszystkich zmodernizowanych maszyn :-D
A odnośnie modernizacji ET41 - 3 sztuki tych maszyn (006,022 i 027) już znajdują się w Ostrowie Wielkopolskim i mają zostać zmodernizowane do podobnego standardu co EU07-15xx czyli 303Eb. Jak na razie jednak zakład w Ostrowie skupia się na kontrakcie na rewizje z modernizacjami dla siódemek PKP IC i musiał odłożyć prace przy tych maszynach "na później".