Liczba postów: 16
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.12.2015
Reputacja:
0
masovian napisał(a):Gordon napisał(a):A na co byś się skusił? Na Orient Express? Nie każdy ma parcie na luksusy.
Zresztą o ile kuszetka faktycznie jest ciasna i ma twarde łóżka to co Ci nie pasuje w sypialnym?
Cena. :-) Nocą to dla mnie bez różnicy czy leże, czy siedzę pół zgięty. To mi gwarantuje przedział I klasy. Słabo się śpi w nieswoim łóżku. :-)
Tu sie zgodze, Tania Kuszetka vs I klasa, obstawiam I kl., no ale w nocnych I klasy nie uświadczysz(cały czas mowa o sezonowcach).
Ale wolałbym sie położyc niz cały dzien na siedząco.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
ET40 napisał(a):Można jechać w góry...ale jeśli koleją, to bez PKP IC trudno się obejść. ;-)
W ogóle z większości kraju trudno obejść się bez PICu. Autobusy do Zakopanego, Karpacza czy Ustrzyk przecież nie wszędzie trafiają. A już przejazd takim autobusem z takiego Gdańska do Zakopanego, to nie dość, że cena nie będzie niższa, to jeszcze mordęga...
Liczba postów: 71
Liczba wątków: 1
Dołączył: 29.09.2012
Reputacja:
0
A wie ktoś, co IC zamierza z kuszetkami (110ac) ?
Tak samo będą szły na złom jak barowe 113A?
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
ET40 napisał(a):Można jechać w góry...ale jeśli koleją, to bez PKP IC trudno się obejść. ;-)
W góry tylko własnym środkiem lokomocji
Co do pociągów wakacyjnych, to niedługo będę kupował bilety nad morze dla moich rodziców. Sprawdziłem zestawienia danego pociągu i nie ma on 1 klasy. Trochę to słabe, jak wakacyjny pociąg nie ma takiego wagonu.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
DamianT napisał(a):ET40 napisał(a):Można jechać w góry...ale jeśli koleją, to bez PKP IC trudno się obejść. ;-)
W góry tylko własnym środkiem lokomocji
Żeby stać w korkach na zakopiance - idealne rozwiązanie. :-P
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
masovian, oj tam, przez ostatnie 3 lata zakopianką jechałem 9 razy (w tym 3 razy w lipcu) w tę i z powrotem i w korku stałem tylko raz Nie takie straszne, jesli wiesz kiedy jechac, a kiedy unikać Droga z Częstochowy do Zakopanego zazwyczaj zajmuje mi nieco ponad 3 godziny wraz z około 15-20 minutowym postojem na śniadanie ). Nic na to nie poradzę, że wolę mieć samochód przy sobie i kiedy chcę to do niego wsiadam
tym czasem:
PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie napraw okresowych aż 186 wagonów osobowych na poziomach utrzymania P3 i P4.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76909.html
Rychło wczas.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
DamianT napisał(a):masovian, oj tam, przez ostatnie 3 lata zakopianką jechałem 9 razy (w tym 3 razy w lipcu) w tę i z powrotem i w korku stałem tylko raz
A pociągiem ile razy stałbyś w korku? Poza tym z Twojego kierunku, jak już musisz jechać samochodem, to można omijać korki jadąc od Strony Czarnego Dunajca...
Cytat:tym czasem:
PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie napraw okresowych aż 186 wagonów osobowych na poziomach utrzymania P3 i P4.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76909.html
Rychło wczas.
Dobrze, że nie w sierpniu. :-)
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
masovian napisał(a):A pociągiem ile razy stałbyś w korku?
Ani razu. Bo też ani razu nie jechałem
masovian napisał(a):Poza tym z Twojego kierunku, jak już musisz jechać samochodem, to można omijać korki jadąc od Strony Czarnego Dunajca...
Kilka razy jechałem tamtędy w drodze powrotnej.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
Jezdze pociagami 40.000-50.000 km rocznie, czyli przynajmniej "ROWNIK", ze tak powiem.
Ale wakacyjna oferta i ogolnie sprawa taboru w ostatnim czasie, to jest MASAKRA:
- był jeszcze niedawno dzienny pociag Gdynia-Kudowa Zdroj, czasami nawet wagon sypialny przelaczany miedzy pociagami nocnymi, ale z punktu widzenia pasazera z Trojmiasta był to wagon bezposredni; teraz nie ma nic...
- w Gdynia-Jelenia Gora nie ma kuszetki, tylko sypialny;
- z Gdanska do Zakopanego w ogole nie moge kupic w Internecie biletu na kuszetke lub sypialny, nie mam wiedzy, co sie dzieje (czy te wagony jeszcze kursuja?) - wyskakuje komunikat o niezgodnosci oferty...
- w EuroCity Berlin-Gdynia niekiedy komunikat: "WYJATKOWO w dniu dzisiejszym nie ma w składzie pociagu wagonu restauracyjnego" ale tez "otrzymaja Panstwo darmowy POCZESTUNEK" - w postaci wody gazowanej lub niegazowanej, bo jak nie ma "Warsa" to zazwyczaj nie ma tez kawy i herbaty; jakkolwiek dla sprawiedliwosci dodam, ze ostatnio słowo POCZESTUNEK bywa jednak zamieniane na słowo NAPOJ;
- jak ktos juz napisał powyzej, czasami nie ma roznicy miedzy składami TLK i IC...
Pozdrawiam i miłych podrozy mimo wszystko zycze, takze sobie ;-)
<I>Stoi na stacji lokomotywa...</I>
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
solec1 napisał(a):Gdynia-Kudowa Zdroj,
Teraz ważniejsze jest zamknąć np. odc. Kamieniec Ząbk. - Strzelin centralnie na wakacje - bo roboty.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Rynek Kolejowy pisze:
Cytat:zapytaliśmy PKP Intercity czy jest szansa na to, aby w tym sezonie letnim wzmocnić jeszcze flotę wagonów sypialnych i kuszetek Okazuje się, że wielkich szans na to nie ma.
– Wagony sypialne, po naprawach okresowych na czwartym poziomie utrzymania, są niezwłocznie po wykonanej naprawie i przeglądzie zerowym włączane do pociągów i wykorzystywane do realizacji przewozów. Np. 13 lipca wrócił po naprawie jeden wagon sypialny. Trwają prace na kolejnymi czterema wagonami sypialnymi, które po zabudowie nowych aparatów cięgłowych zostaną odebrane i przekazane do ruchu. Planowany termin ich powrotu to wrzesień – mówi Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
pytaliśmy też, czy spółka ZUT Remtrak, będąca w strukturach PKP Intercity, może wykonywać prace przy wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia.
– Spółka ZUT Remtrak, z uwagi na specyfikę klasycznych wagonów sypialnych (wyposażonych w piec centralnego ogrzewania) nie wykonuje napraw na czwartym poziomie utrzymania tego typu pojazdów – odpowiada rzeczniczka.
– Postępowanie na remont 112 wagonów trwa – w maju trafiły do nas oferty. Teraz trwa procedura wyboru wykonawców, w tym sprawdzanie ofert pod kątem formalno – prawnym. W przetargu uczestniczą trzy podmioty – Pesa, Wagon Opole oraz Olkol. Firma Pesa oraz Wagon Opole złożyły oferty na wszystkie zadania, natomiast Olkol na jedno (30 wagonów typu 111a). Ostateczne wyniki powinny być znane w ciągu najbliższych tygodni – poinformowała rzeczniczka.
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Liczba postów: 328
Liczba wątków: 8
Dołączył: 24.09.2015
Reputacja:
0
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 7
Dołączył: 29.07.2012
Reputacja:
0
Witam, podobno 100 % kuszetek wycofano ze składów :? czy ktoś widział je jeszcze w ruchu jak tak to w jakich składach / relacjach. Może przydałoby się jakieś pożegnanie to kawal historii kolejnictwa ( apel do właściciela )Pozdrawiam ;-D
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Mamy wątek o kuszetkach, połączyć?
Jaro
|