11.08.2016, 12:35
vulcan napisał(a):Służą przede wszystkim maszyniście. On musi wiedzieć czy daną lokomotywą z określonym bruttem i prędkością w jakim czasie może pokonać dany szlak i czy w ogóle będzie to możliwe np. ze względu na wzniesienia.
% masy hamującej jest niezbędny do sporządzenia karty próby hamulca.
No właśnie nie służy to maszyniście do niczego, skoro zmieniamy sobie to na tak zwaną gębę. Wykasujmy te 4 rubryczki z prawej strony przynajmniej wtedy czcionka będzie większa i bardziej czytelniejsza dla starszych kolegów.
Daną lokomotywą? - jedziemy czym popadnie - mamy polecenie - niepotrzebne w rozkładzie
Brutto? jeździmy ile nam na haku zaczepią - mamy polecenie - w rozkładzie nie potrzebne;
Wymagany procent masy hamującej? No choć z tym nie ma problemu - niech będzie;
Długość pociągu? - po co? Bierzemy polecenie a ludzie niech wysiadają na polach - nie potrzebne w SRJP.
A i dalej niech specjaliści się bawią rozkładami, dziś jadę pociągiem gdzie na danym szlaku mamy 120km/h jutro jadę tym samym pociągiem z tymi samymi parametrami a mam 115km/h! Najważniejsze jest bezpieczeństwo!