24.06.2017, 22:02
(08.02.2017, 19:39)adrian199205 napisał(a): Przykro mi, ale to wszystko wygląda trochę inaczej. Zgodnie z instrukcją wystawiając obok semafora tarczę D1 unieważniamy go. Podstawą dla maszynisty już nie jest semafor lecz tarcza D1. Aby pominąć tę tarczę musimy podyktować lub doręczyć rozkaz pisemny S z wypełnioną działką 4: "Zezwalam na pominięcie tarczy D1 unieważniającej semafor ..." Nie możemy wypełnić działki 1, bo semafor nie jest już podstawą prowadzenia ruchu. A co do wystawiania tarczy, to ja osobiście bym jej nie wystawiał obok ciemnego semafora, dlatego że w instrukcji Ie-1 jest zapis, że jeżeli semafor jest ciemny, wskazuje światło białe lub sygnał wątpliwy, to maszynista może go pominąć, gdy ukaże się na nim sygnał zezwalający. A wniosek z tego taki, że wystawiając tarczę D1 unieważniłbym cały semafor i żaden sygnał na nim nie byłby podstawą prowadzenia ruchu.
Niestety, nie tak jest jak napisałeś. Jeżeli już ustawiono tarczę D1 pod "ciemnym" semaforem, co nie jest wymagane, to drużynę pociągową należy powiadomić o uszkodzeniu semafora i udzielić zezwolenia na jazdę pociągu obok tego semafora, jak w przypadku, gdy semafor wskazuje sygnał "Stój", czyli wypełniamy dz. 1, a w dz. 4 info o przyczynie ustawienia D1. Tarcza D1 nie unieważnia semafor, od tego jest W31. Tarcza D1 pod semaforem zastępuje każdy jego sygnał na sygnał "Stój". Dlatego nie ma sensu wydawanie dwóch zezwoleń na pominiecie jednego semafora.