Liczba postów: 340
Liczba wątków: 60
Dołączył: 18.11.2014
Reputacja:
4
Pierwsze brzmi: Co to jest potencjometr regulacji wzbudzenia i na jakiej zasadzie działa?
Do czego służy pompka paliwa i oleju?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Potencjometr wzbudzenia służy do płynnej jazdy. OIDP on działa tylko na pierwszej pozycji i pozwala na płynne regulowanie prądu wzbudzenia. Działa na zasadzie ograniczenia prądu wzbudzenia, a co za tym idzie mocy lokomotywy. W praktyce ponoć zwykle nie działa, poza tym maszyniści są przyzwyczajeni do kręcenia kołem, a tak w ogóle to mało się już rozrządu robi, żeby była potrzeba stałego utrzymywania małej prędkości.
Pompka paliwa służy do podania paliwa do górnego zbiornika, pompka oleju robi ciśnienie do uruchomienia silnika.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 60
Dołączył: 18.11.2014
Reputacja:
4
rustsaltz napisał(a):Pompka paliwa służy do podania paliwa do górnego zbiornika, pompka oleju robi ciśnienie do uruchomienia silnika.
To kiedy się ją używa?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Przed uruchomieniem. Musiałbym zerknąć w schematy, bo dwójek unikam jak ognia, ale zdaje się jest tak, że po uruchomieniu silnika pompka oleju traci zasilanie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Potencjometr wzbudzania pracuje tylko na jeździe manewrowej reguluje prąd w bocznikowym uzwojeniu wzbudzania wzbudnicy załączanym stycznikiem SOM. Podczas jazdy linowej ten układ nie działa. Jak wszystko działa tak jak trzeba to wtedy możemy sobie ręcznie i bezstopniowo zmieniać wzbudzanie a tym samym siłę pociągową maszyny na wszystkich pozycjach jezdnych nastawnika.
Pompa oleju robi ciśnienie w układzie smarowania silnika przed rozruchem. Startuje po naciśnięciu STARTu a wyłącza się automatycznie po uruchomieniu silnika. Tak powinno być w teorii, bo przez konstrukcyjną patologię tego układu zwykle trzeba włączyć ją ręcznie bo silnik startuje mimo braku ciśnienia.
Pomp paliwa jest na 42 kilka:
-elektryczna do podawania paliwa ze zbiornika dolnego do górnego sterowana hebelkiem z pulpitu.
- ręczna robi to samo co elektryczna jak ta by nawaliła
- mechaniczna napędzana od silnika spalinowego do podawania paliwa ze zbiornika górnego do pomp wtryskowych.
- 8 pomp wtryskowych na silniku spalinowym
- no i pompa paliwa na podgrzewaczu paliwa podaje paliwo ze zbiornika górnego do podgrzewacza.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
MichałŁ napisał(a):Pompa oleju robi ciśnienie w układzie smarowania silnika przed rozruchem. Startuje po naciśnięciu STARTu a wyłącza się automatycznie po uruchomieniu silnika. Tak powinno być w teorii, bo przez konstrukcyjną patologię tego układu zwykle trzeba włączyć ją ręcznie bo silnik startuje mimo braku ciśnienia.
Najpierw trzeba PCO zmostkować
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
No właśnie nic nie trzeba mostkować. Przez to że PCO jest podłączony przy samej pompie wstępnego smarowania zamiast np przy czujniku ciśnienia oleju na silniku. W efekcie PCO "widzi" prawidłowe ciśnienie mimo tego że w silniku jest jeszcze pusto jak w stodole na przednówku. Na ciepłym silniku działa to jeszcze jako tako ale na zimnym nie ma szans, zwykle silnik startuje od razu po załączeniu rozruchu.