Liczba postów: 90
Liczba wątków: 4
Dołączył: 14.02.2016
Reputacja:
0
Zaniepokoiła mnie trochę informacja na stronie TURKOLu, iż z końcem sierpnia zakończona została współpraca z Wielkopolskim Oddziałem PR. Jak wynika z kalendarium wszystkie pociągi / oprócz Galeonu / będą składały się z zabytkowych wagonów dwuosiowych. Jednocześnie jest info, że podejmą współpracę z "innymi przewoźnikami ". Czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę co takiego się stało ?. Jednak dłuższe trasy zabytkowymi wagonami mogą być trochę męczące a i oferta tym samym stanie się uboższa.
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Nie zapominaj o "Syrence" do Warszawy. Tu z pewnością pojedzie coś innego niż zabytkowe wagony dwuosiowe. Na stronie Turkola jest informacja, że ludzie mają przyjechać do stolicy elektrycznym zespołem trakcyjnym.
Nie zmienia to faktu, że koniec współpracy z WOPR (obstawiam coraz mniejszą liczbę sprawnych wagonów i lokomotyw w PR) może mocno ograniczyć plany Turkolu na kolejne lata. Szkoda.
Liczba postów: 90
Liczba wątków: 4
Dołączył: 14.02.2016
Reputacja:
0
Tak tak, nie zapomniałem. po prostu na ich stronach "Syrenka" widnieje z adnotacją "szczegóły w przygotowaniu". Też naszła mnie myśl, że chodzi o brak wagonów w WOPR w szczególności po przeczytaniu kilku artykułów na temat tzw niegospodarności w WOPR. Tyle, że kolega Jarek Woźny organizuje 15.10 imprezę Jesień z SM 42 z dwoma oliwkowymi Bh , w Krzyżu są wagony kupione/dzierżawione przez TURKOL / podobno do remontu - tyle doczytałem /, są też do dyspozycji / podobno / jakieś "bohuny" / latem pojawiały się na Kamieńczyku - czyli wagony na imprezy turystyczne są. Tzn albo zła wola albo brak umiejętności podejmowania decyzji albo logistyka taborowa, cóż "trochę" leży.
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Jak to mówią - jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze ;-). Pytanie tylko, czy PR zażądały większej kasy, czy Turkol ma jakieś problemy finansowe?
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Zapewne rezygnacja ze współpracy wiąże się z tym wątkiem:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 77372.html
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Dziwne, ja bym wręcz powiedział, że wynajem wagonów na weekendowe Turkole to przejaw gospodarności, a nie niegospodarności. Nie od dziś wiadomo, że oferta weekendowa pociągów osobowych jest znacznie uboższa niż w tygodniu. A to oznacza, że część taboru stoi nieużywana. Skoro jest możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy, to dlaczego z tego nie skorzystać?
Mam nadzieję, że Turkol kiedyś wróci do współpracyz PRami.
Liczba postów: 90
Liczba wątków: 4
Dołączył: 14.02.2016
Reputacja:
0
Też żyję nadzieją na wznowienie współpracy Turkolu z PRami. Jednak jak czytałem szumne informacje o założeniu Instytucji Kultury Parowozownia Wolsztyn w dniu 29.06.2016 a pięć dni później Woltur ogłosił, że zawiesza kursy składów historycznych do Zbąszynka to jednak już takim optymistą nie jestem. Jakoś tak się dzieje, że powstaje coś żeby było lepiej i nagle jest gorzej ??.
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Afrika_Bambaata napisał(a):Dziwne, ja bym wręcz powiedział, że wynajem wagonów na weekendowe Turkole to przejaw gospodarności, a nie niegospodarności. Nie od dziś wiadomo, że oferta weekendowa pociągów osobowych jest znacznie uboższa niż w tygodniu. A to oznacza, że część taboru stoi nieużywana. Skoro jest możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy, to dlaczego z tego nie skorzystać?
Mam nadzieję, że Turkol kiedyś wróci do współpracyz PRami.
Tu prawdopodobnie "przegięto pałę" w drugą stronę i ktoś "życzliwy" doniósł :-(
Liczba postów: 47
Liczba wątków: 4
Dołączył: 23.11.2013
Reputacja:
0
substytut parowozu,niestety Pt47 przestało wytwarzać parę w Lesznie, a tym samym dalsza jazda była niemożliwa Lokomotywa spalinowa znacznie umniejsza poziom atrakcji, ale cóż...
https://www.youtube.com/watch?v=ruBB4ILaf1M
in vita vermis, post vitam pulvis
Liczba postów: 90
Liczba wątków: 4
Dołączył: 14.02.2016
Reputacja:
0
Bądźmy jednak bardziej konkretni. To był pociąg KRASNAL organizowany przez TURKOL. SM na czele składu wywołuje u wielu sarkastyczny śmiech. Jednak pamiętajmy DLA KOGO organizowane są takie przejazdy. 99 procent osób w tym pociągu nie miało zielonego pojęcia jaka jest różnica między Pt47 a SM42 ?. Ale pewnie wiedzieli co to parowóz a co to lok spalinowy. Tyle, że spalinowa manewrowa to dla wycieczkowiczów termin nieznany. Nie zgadzam się z twierdzeniem, że lok spalinowy umniejsza poziom atrakcji. Na 15.10 ( Jesien z Sm42 ) miejsc już nie ma mimo, że nie będzie parowozu . Konkludujac. Może warto skupić się w końcu na samych wagonach,których ubywa w zastraszającym tempie ?
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 7
Dołączył: 29.07.2012
Reputacja:
0
Goldenpass napisał(a):Bądźmy jednak bardziej konkretni. To był pociąg KRASNAL organizowany przez TURKOL. SM na czele składu wywołuje u wielu sarkastyczny śmiech. Jednak pamiętajmy DLA KOGO organizowane są takie przejazdy. 99 procent osób w tym pociągu nie miało zielonego pojęcia jaka jest różnica między Pt47 a SM42 ?. Ale pewnie wiedzieli co to parowóz a co to lok spalinowy. Tyle, że spalinowa manewrowa to dla wycieczkowiczów termin nieznany. Nie zgadzam się z twierdzeniem, że lok spalinowy umniejsza poziom atrakcji. Na 15.10 ( Jesien z Sm42 ) miejsc już nie ma mimo, że nie będzie parowozu . Konkludujac. Może warto skupić się w końcu na samych wagonach,których ubywa w zastraszającym tempie ? Witam, Kolego jak ktoś się umawia na parowóz i płaci to ma prawo oczekiwać parowozu choć takowy może się zepsuć i proponuje nie wydawać opinii za uczestników tej i sądzę innych wycieczek bo jedni nie mają pojęcia i im to nie przeszkadza a sądzę ,że większość w dobie internetu zagląda na stronę Turkolu / Wolsztyna i wie jaki parowóz ma przyjechać. A co do taboru to niestety uwaga Kolegi dotyczy i parowozów i wagonów ( wystarczy przypomnieć sobie imprezy z przed 5-10 laty ) .... szkoda :-|
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
@ Goldenpass - słusznie zauważyłeś, że imprezy kolejowe Turkolu są skierowane do innego klienta niż imprezy organizowane przez SHK czy Krzysztofa Waszkiewisza i Ziemowita (nazwiska niestety nie pamiętam). Takim imprezom przyświeca również trochę inny cel. Nie porównuj też plastikowego kioska, który ciągnął Krasnala z oliwkową SM42, która ma pojechać na przywołanej przez Ciebie imprezie. Myślę, że gdyby Jarosław Woźny zaproponował kioska odzew byłby słabszy. Z drugiej strony organizacja imprezy z parowozem jest dużo droższa niż za lokomotywą spalinową. Kiedyś rozmawiałem z Patrykiem Skopcem z Turkolu, który wspominał, że nie byłoby tak rozbudowanej oferty wycieczek, gdyby nie dofinansowanie ze strony samorządów, które w ten sposób chcą się promować.
Liczba postów: 90
Liczba wątków: 4
Dołączył: 14.02.2016
Reputacja:
0
Panowie ! Ależ całkowicie się z Wami zgadzam.Tylko ,że :
wlodek1956 - przyjrzyj się regulaminowi przejazdów organizowanych przez TURKOL. Wyraźnie było napasane , że organizatorem przejazdów są PR Sp zoo. De facto oznacza to, że TURKOL nie ponosi odpowiedzialności za ew. awarię parowozu/lokomotywy. Tylko nie w tym rzecz. Z Turkolem odbyłem / trochę czasu mi wyliczenie zajęło / 19 podróży. Pociągi były i spóźnione i zdarzyła się awaria ogrzewania albo brakło jakiegoś wagonu w składzie. I co ? Wszystkie te podróże to super przygoda, możliwość jazdy składem z lat 70/80, świetna atmosfera w wagonach , fajni współpodróżni. Z racji tylu podróży z Turkolem to mogę trochę wypowiadać sie na temat tego co sądzili współpasażerowie / w końcu w przedziałach nie siedziałem sam /. Jednak faktyczne żal imprez, które były organizowane jeszcze 5-10 lat temu,
Afrika-Bambaata - oczywiście, że nie ma sensu porównywania ze sobą pewnych imprez kolejowych. Jak to nazwałeś "plastikowy kiosk " na Krasnalu raczej nie byłby do przyjęcia na Jesieni z Sm42. To są dwa różne bieguny imprez. Również rozmawiałem wielokrotnie z Panem Patrykiem Skopcem. I nie jest żadną tajemnicą, że oferty Turkolu są wspierane przez samorządy. urzędy powiatowe,marszałkowskie, gminne / nawet na ich stronach są wymieniani partnerzy imprezy /. Co do kosztów. Przecież na długich przejazdach w składzie był i parowóz a np na popychu lok spalinowy. No to koszty wzrastały prawda ? I po co ? A no chodziło o to żeby podróżnych zawieźć i przywieźć terminowo / nieraz z poślizgiem /. Czyli wypracowujemy markę
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Goldenpass napisał(a):Wyraźnie było napasane , że organizatorem przejazdów są PR Sp zoo. De facto oznacza to, że TURKOL nie ponosi odpowiedzialności za ew. awarię parowozu/lokomotywy.
Obecnie rozwijana jest też współpraca z KD
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Goldenpass napisał(a):Przecież na długich przejazdach w składzie był i parowóz a np na popychu lok spalinowy. No to koszty wzrastały prawda ? I po co ? A no chodziło o to żeby podróżnych zawieźć i przywieźć terminowo / nieraz z poślizgiem /. Czyli wypracowujemy markę
Nie pamiętam, żeby np. pociągi Pirat do Kołobrzegu prowadzone przez parowóz były wspomagane przez dodatkową lokomotywę. Loki spalinowe były zawsze na Kilofie z tej prostej przyczyny, że w górskim terenie parowóz mógłby sobie nie poradzić z 6-8 wagonami. Aczkolwiek przypominam sobie Turkola z 2014 roku, kiedy na odcinku Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko pociąg był ciągnięty przez kiosk Lotosu (dzięki temu postój w Kłodzku był znacznie krótszy).
[ Dodano: 2016-09-27, 11:17 ]
vulcan napisał(a):Goldenpass napisał(a):Wyraźnie było napasane , że organizatorem przejazdów są PR Sp zoo. De facto oznacza to, że TURKOL nie ponosi odpowiedzialności za ew. awarię parowozu/lokomotywy.
Obecnie rozwijana jest też współpraca z KD
Z mojego punktu widzenia KD mają do zaoferowania znacznie mniej niż PR.
|