Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przemyśl - Lwów - Kijów ukraińskim IC
#16
Cytat: W „Ukrzaliznyci” poinformowano o szczegółach uruchomienia nowego pociągu do Polski

Na nowej trasie kolejowej między Ukrainą i Polską, której start zaplanowano na 23 grudnia, może kursować skład produkcji Hyundai Rotem lub Kriukiwśkiej Fabryki Wagonów.

Specjaliści publicznej spółki akcyjnej „Ukrzaliznycia” opracowują harmonogram i uzgadniają odpowiednie dokumenty. O szczegółach przygotowania poinformowała służba prasowa przedsiębiorstwa.

„»Ukrzaliznycia« opracowuje wariant organizacji kursowania od 23 grudnia 2016 roku pociągów kategorii »Intercity+« składem typu HRCS2 produkcji Hyundai Rotem lub EKr1produkcji Kriukiwśkiej Fabryki Wagonów na trasie Kijów – Przemyśl”, - można przeczytać w komunikacie.

Zgodnie z komunikatem dokumenty, które pozwolą na przeprowadzenie kontroli granicznej w czasie jazdy pociągiem, są w trakcie opracowywania i uzgadniania.

„W celu organizacji kursowania pociągów relacji Kijów – Przemyśl opracowywany jest harmonogram nowego pociągu wraz z przeprowadzeniem przewidywanych czynności kontrolnych na trasie na odcinku Lwów – Mościska II. Do Administracji Państwowej Służby Granicznej Ukrainy i Państwowej Służby Fiskalnej Ukrainy wysłano maile dotyczące przeprowadzania czynności kontrolnych na trasie na odcinku Lwów – Mościska II”, - napisano w komunikacie.

Ponadto eksperci oceniają stan techniczny infrastruktury trakcji elektrycznej na odcinku Lwów - Mościska II – Granica Państwowa i przygotowują normatywną dokumentację zezwalającą na wpuszczenie pociągu na teren Polski.

Przypomnijmy, wcześniej szef „Ukrzaliznyci” Wojciech Balczun poinformował, że 23 grudnia zostanie uruchomiony szybki pociąg, którym będzie można dojechać z Kijowa do Przemyśla w 6,5 godziny.
http://wschodnik.pl/ukraina/item/9193-w-...olski.html

Zobaczymy, co z tego będzie. Być może w tym wszystkim chodzi tylko o odprawę ukraińską, a polska będzie na innych warunkach.

W każdym razie, jeśli prawdą jest, że ma być po 6,5h w Przemyślu po wyjeździe o 7 rano, to daje nam to 12:30. Wyjazd po 30 minutach byłby słaby, bo o 13:08 wjedzie Wyspiański z Wrocławia, z którym przydałoby się zrobić skomunikowanie. Przyjazd Boznańskiej o 11:05 na wyjazd 1,5h później to trochę też słabe skomunikowanie. Wink Zobaczymy, co tam wymyslą.
Odpowiedz

#17
(15.12.2016, 22:06)krzys napisał(a): Marzenia o 5 minutowych przesiadkach itp mozna sobie miedzy bajki wlozyc. Nie da sie szybko przekroczyc granicy PL/UA i taka jest (i w przewidywalnej przyszlosci bedzie) rzeczywistosc.

Jeżeli przekorczenie będzie odbywało sie w pociągu, to jest to do zrobienia. Oczywiście wszyscy jej nie będą przekraczać. Za duży jedt interes w cenach na pewne artykuły, żeby wszyscy przechodzili kontrolę bezproblemowo. Smile
Odpowiedz

#18
Kamery powinny być w każdym miejscu w pociągu (poza toaletą). W jakimś stopniu to powinno odstraszać .
Odpowiedz

#19
Od czego odstraszać? Precież celnicy nie będa sobie oglądać filmów. Smile Nie ma czasu na to.
Odpowiedz

#20
Na żywo mogą oglądać, z takiego stanowiska jak jest w Flirtach czy Pendolino.
Odpowiedz

#21
Widzę, że się nie rozumiemy. Odprawa celna w pociągu wygląda tak, że na pewnym odcinku wsiadają celnicy. Przez cały ten odcinek mają skontrolować skład pociągu. Nie ma czasu na żadne oglądanie. Bierze się wyrywkowo ludzi i ich trzepie. Nie mają nic, to dziękujemy im za uwagę. Maja mało ponad normy to albo machamy ręką, albo zabieramy. Mają dużo ponad normę, to w kajdanki, itd. 

Nikt nie będzie oglądał filmów ani transmisji na żywo. Musiałby jechać celnik przez całą trasę od początku do granicy i obserwować czy gdzieś nie zamierzają coś schować. Jeżeli nawet celnicy zmienią procedury, to przemytnicy zmienią swoje i nic nie będą chować. 

No można robić po staremu. Czyli pociąg polski dojeżdża do granicy, pociąg ukraiński do granicy i trzepanie robimy na terminalu. Ale to wydłuża całą podróż. Jeśli ma być krócej, to trzepanie musi się odbywać w pociągu.
Odpowiedz

#22
Ja nie mówię o celnikach. Niech obsługa pociągu ogląda w czasie rzeczywistym. Sama obecność kamer będzie pełnić funkcję prewencyjną .
Odpowiedz

#23
Hyundai dotarł do Przemyśla! Tutaj zdjęcia:

https://www.facebook.com/karol.gajdzik/m...261&type=3
Odpowiedz

#24
(17.12.2016, 17:10)dominik07317 napisał(a): Ja nie mówię o celnikach. Niech obsługa  pociągu ogląda w czasie rzeczywistym. Sama obecność kamer będzie pełnić funkcję prewencyjną .

Jasne! Jeśli przemytnicy zorientują sie nikt tego nie ogląda, to na pewno się będą tym przejmować...
Odpowiedz

#25
Dziś w nocy odbył się kolejny przejazd testowy do Przemyśla. Zdjęcia: https://www.facebook.com/linia102pl-1826...9092789285
Odpowiedz

#26
Cytat:Połączenie IC+ Przemyśl – Kijów rusza 23 grudnia
[QUOTE]
Koleje Ukraińskie dotrzymują słowa. Pierwszy rozkładowy pociąg dzienny z Kijowa dotrze do Przemyśla jeszcze w tym tygodniu. Jedna para kursów obsługiwana będzie codziennie. Informacje te potwierdziło już PKP Intercity.
Kończą się trwające od około miesiąca przygotowania do uruchomienia pociągu z Przemyśla przez Lwów do Kijowa. Jak potwierdziło PKP Intercity, połączenie zostanie zainaugurowane – zgodnie z zapowiedziami prezesa Kolei Ukraińskich (Ukrzaliznycia, UZ) Wojciecha Balczuna – jeszcze przed polskimi świętami Bożego Narodzenia. Jak informowaliśmy, odbyły się już jazdy testowe należących do UZ jednostek Hyundai Rotem i EKr1 „Tarpan” na polskim odcinku z Medyki do Przemyśla.

Rozkład jazdy pociągu jest już pewny

– Połączenie Przemyśl – Kijów zostanie uruchomione przez Koleje Ukraińskie i PKP Intercity 23 grudnia – zapowiada Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Tak, jak wskazywała wcześniej strona ukraińska, para kursów Kijów – Przemyśl – Kijów realizowana będzie codziennie. – Rozkład jazdy pojawi się niedługo w internecie na www.intercity.pl, w wyszukiwarce www.rozkład-pkp.pl i na stronie przewoźnika ukraińskiego. Będzie również dostępny w formie plakatowej m.in. na stacji w Przemyślu – mówi przedstawiciel PKP IC.

Znamy już jednak podstawowe założenia grafiku. Pociąg wyjedzie z Kijowa o 6:45 czasu ukraińskiego. O 12:05 dotrze do Lwowa, a o 13:15 – na graniczną stację Mostyska II. Przyjazd do Medyki zaplanowano na 12:37 (czasu polskiego), a do Przemyśla – na 13:25. Po nieco ponad godzinie postoju, o 14:26, skład wyruszy w drogę powrotną.

PKP IC uruchomi połączenie komercyjnie

Zapewni on dojazd na późne popołudnie do Lwowa (17:16) i na późny wieczór do Kijowa (22:41). PKP Intercity nie podaje na razie natomiast szczegółowego cennika biletów. Kurs będzie jednak uruchamiany w ramach najwyższej kategorii pociągów UZ – Intercity +. Na razie bilety nie są dostępne w sklepach internetowych UZ i PKP IC.

– Pociąg nie będzie objęty umową PSC [o świadczenie usług publicznych] z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa – mówi Cezary Nowak. Oznacza to, że po polskiej stronie połączenie będzie funkcjonować na zasadach komercyjnych. PKP Intercity nie wskazuje na razie, czy do obsługi kursu do Kijowa wykorzystane będą zarówno ezt Hyundai, jak i te wyprodukowane w ukraińskim Krzemieńczuku. – Jazdy testowe pociągiem Hyundai Rotem odbyły się 18 grudnia, a pojazdem „Tarpan” – 19 grudnia – stwierdza jedynie rzecznik prasowy przewoźnika.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...79539.html
Odpowiedz

#27
Jest i pełny rozkłąd i są też ceny!

Cytat:Za bilet z Przemyśla do Kijowa w drugiej klasie zapłaciły 406 hrywien (ok. 65 zł), w klasie pierwszej – 574 hrywny (ok. 91 zł). Ze Lwowa do Przemyśla bilet w drugiej klasie kosztować będzie 172 hrywny (ok. 27 zł), w pierwszej – 235 (ok. 37,50). UZ zaznaczają, że cena biletu będzie zależała od stosunku hrywny do euro na dzień zakupu biletu. Bilety na przejazd po stronie ukraińskiej są już w sprzedaży.

Rozkład:
[Obrazek: 261evxf.jpg]

[Obrazek: i371wg.jpg]


Ukraińcy piszą, że będzie można kupić bilet przez internet na ich stronie, ale to jeszcze zobaczymy. Póki co, PKP absolutnie milczy ws. tego połączenia - jedyne co, to wpisali w sitkola, ale żadnych informacji o cenach, sposobie sprzedaży itp. nie ma.
Odpowiedz

#28
Ceny jak na pociąg międzynarodowy są moim zdaniem spoko. Może to będzie zachęcać do utrzymania tego połączenia? Przesiadki też są możliwe w Przemyślu.
Odpowiedz

#29
Niecałe 30 km Przemyśl-Mościska w godzinę? Pasażerowie popychają pociąg???
Odpowiedz

#30
W Medyce jest postój 30 minutowy na sprawy graniczne, a ponadto szeroki tor jest w słaby stanie - do Hurka jest 40 km/h, a dalej do granicy jest 60 km/h. Za granicą do Mościsk chyba też jest dość wolno. Ogólnie cały tor do Lwowa nie jest w najlepszym stanie.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rzeszów - Lwów? megirosa 42 18 857 15.06.2016, 16:41
Ostatni post: vulcan

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.