09.01.2017, 17:56
W niemczech powstał niskokosztowy przewoźnik kolejowy Locomore:
http://turystyka.wp.pl/locomore-hipsters...911627393a
W skrócie:
Linia: Berlin - Stuttgart
Cena: 22 Euro (w DB 115 Euro)
Tabor: Starsze wagony często przedziałowe bez klimatyzacji z otwieranymi oknami.
Ja powiem tak, u nas jest nagonka na klasyczną kolej, wszyscy sie podniecają klimatyzowanymi dalekobierznymi tramwajami (tak zwane składy zespolone) a tymczasem w najbardziej technologicznym kraju świata w Niemczech właśnie powstało Locomore coś w rodzaju naszego nieistniejącego już InterRegio. Czyli tanio na starym taborze.
Sprowokuje zatem do dyskusji, być może powinno być miejsce dla takich kolei też u nas bo może:
- Są ludzie, którzy wolą taniej nawet jeżeli zamiast klimatyzowanego składu mieli by stare wagony z otwieranymi oknami lub nawet ED72.
- Może są też tacy co wogóle wolą taki tabor bardziej niż tramwaje, niezależnie od ceny (ja).
Tylko z góry uprzedzam osoby które napiszą, że mamy 2017 rok i taka jest kolej postępu technicznego. Zaznaczam, że w Niemczech nie zastopiono hiper nowoczesnych składów ICE starymi rubieciami od Locomore. Tam je uruchomiono dodatkowo obok. Dalej można jechać klimatyzowanym ICE za 115 Euro ale można też klasycznym pociągiem Locomore za 22 Euro.
Tymczasem u nas, IR zlikwidowano ze względów politycznych (nie robienia konkurecji IC), w IC też co raz mniej TLK a co raz więcej Tramwai. A na CMK i trasie Warszawa - Gdańsk to już prawie tylko Pendolino z ceną bardzo wygórowaną bo ponad 2 razy wyższą niż kiedyś jeżdziły IR lub TLK. Inne pociągi politycznie zlikwidowano lub puszczono okrężnymi drogami by nie psuć interesu Pendolino. Ostatecznie zostały jakieś w godzinach typu 5 rano.
http://turystyka.wp.pl/locomore-hipsters...911627393a
W skrócie:
Linia: Berlin - Stuttgart
Cena: 22 Euro (w DB 115 Euro)
Tabor: Starsze wagony często przedziałowe bez klimatyzacji z otwieranymi oknami.
Ja powiem tak, u nas jest nagonka na klasyczną kolej, wszyscy sie podniecają klimatyzowanymi dalekobierznymi tramwajami (tak zwane składy zespolone) a tymczasem w najbardziej technologicznym kraju świata w Niemczech właśnie powstało Locomore coś w rodzaju naszego nieistniejącego już InterRegio. Czyli tanio na starym taborze.
Sprowokuje zatem do dyskusji, być może powinno być miejsce dla takich kolei też u nas bo może:
- Są ludzie, którzy wolą taniej nawet jeżeli zamiast klimatyzowanego składu mieli by stare wagony z otwieranymi oknami lub nawet ED72.
- Może są też tacy co wogóle wolą taki tabor bardziej niż tramwaje, niezależnie od ceny (ja).
Tylko z góry uprzedzam osoby które napiszą, że mamy 2017 rok i taka jest kolej postępu technicznego. Zaznaczam, że w Niemczech nie zastopiono hiper nowoczesnych składów ICE starymi rubieciami od Locomore. Tam je uruchomiono dodatkowo obok. Dalej można jechać klimatyzowanym ICE za 115 Euro ale można też klasycznym pociągiem Locomore za 22 Euro.
Tymczasem u nas, IR zlikwidowano ze względów politycznych (nie robienia konkurecji IC), w IC też co raz mniej TLK a co raz więcej Tramwai. A na CMK i trasie Warszawa - Gdańsk to już prawie tylko Pendolino z ceną bardzo wygórowaną bo ponad 2 razy wyższą niż kiedyś jeżdziły IR lub TLK. Inne pociągi politycznie zlikwidowano lub puszczono okrężnymi drogami by nie psuć interesu Pendolino. Ostatecznie zostały jakieś w godzinach typu 5 rano.
Mám rád Českých Drah.