Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mieszkańcy Bełchatowa walczą o reaktywację połączeń pasażerskich
#1
Ponad tysiąc bełchatowian chce kolei w swoim mieście
Grupa społeczników z Bełchatowa chce doprowadzić do powrotu pociągów pasażerskich do ich miasta. Proponują nie tylko reaktywację połączenia z Piotrkowem Trybunalskim, ale także uruchomienie kursów dla pracowników elektrowni „Bełchatów” i odkrywkowej kopalni węgla w Rogowcu.

Całość na portalu Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#2
Mój komentarz z RK:

Do spełnienia postulatów brakuje: - remontu linii do parametru 120 km/h - elektryfikacji - budowy przystanku bliżej centrum Bełchatowa - likwidacji ograniczeń na Wiedence - zakupu niskopojemmnych pojazdów typu EN81 czy EN96. Zapomniałem dopisać ; dobrego rozkładu jazdy no i dofinansowania z UMWŁ
Odpowiedz

#3
Rzeczywiście tego brakuje, jednak przypuszczam, że mając na myśli elektryfikacja pan Pędziwiatr miał też na myśli modernizacje ;-)

Trzymam kciuki i powodzenia!
Odpowiedz

#4
Jeśli się dogadają z miastem (czyt. Elektrownia i Kopalnia), to może się to wszystko udać. Znam trochę realia bełchatowskie i wiem, że tam lubią inwestować.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#5
Zainwestują jeżeli będą mieli pewność że będzie się opłacało, 1000 mieszkańcó to jak dla mnie zbyt małe poparcie.
Odpowiedz

#6
Nie wszyscy mają Facebook'a, a tyle osób poparło inicjatywę tylko na tym portalu. 1000 osób w skali 60-tysięcznego Bełchatowa to całkiem sporo.
Odpowiedz

#7
..
Odpowiedz

#8
ET40 napisał(a):Nie wszyscy mają Facebook'a, a tyle osób poparło inicjatywę tylko na tym portalu. 1000 osób w skali 60-tysięcznego Bełchatowa to całkiem sporo.

Sporo? To nie całe 2%, więc to wcale nie dużo. Druga sprawa, badanie przez Facebooka to nie żadne badanie, a wyniki nie można uznać za wiarygodne.
Odpowiedz

#9
Zrobić połączenie z Warszawą z jakąś dogodną przesiadką na przykład w Piotrkowie i będzie się opłacać Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#10
Wystarczy szynobus do Piotrkowa. Wiem, łódzkie nie ma SZT. Ich zakup jednak miałby sens, gdyby zreaktywowano przewozy pasażerskie na trasie Łódź/Tomaszów - Skarżysko Kamienna przez Końskie. Wtedy możliwe byłoby połączenie nie tylko Bełchatów - Piotrków Tryb., ale także Bełchatów - Tomaszów Maz. lub nawet Bełchatów - Łódź. Jako, że więcej, niż 5 par na tej trasie by raczej samorząd nie zamawiał, to takie połączenia byłyby możliwe przez wzgląd na to, żeby wagony motorowe nie stały bezczynnie.
Jaro

Odpowiedz

#11
Wy wiecie że z Bełchatowa na stację jest ponad 2,5 kilometra?
Nie lepiej jest zapewnić bardziej dogodną komunikację, choćby do samego Piotrkowa?

[ Dodano: 2011-11-11, 13:04 ]
Cytat:gdyby zreaktywowano przewozy pasażerskie na trasie Łódź/Tomaszów - Skarżysko Kamienna przez Końskie. Wtedy możliwe byłoby połączenie nie tylko Bełchatów - Piotrków Tryb., ale także Bełchatów - Tomaszów Maz. lub nawet Bełchatów - Łódź.
Nie widzę związku między reaktywacją linii do Skarżyska a tą do Bełchatowa.
...
Odpowiedz

#12
Związek jest taki, że przy np. 3, może 4 parach kursów Piotrków - Bełchatów (wątpię, żeby na początku było ich więcej) wagony motorowe nie stałyby bezczynnie, gdyby wznowiono połączenia na Łódź/Tomaszów - Końskie/Skarżysko Kam. Oczywiście zakładamy, że tych wagonów byłoby więcej niż 1, bo tylko wtedy ma to sens. Wtedy można by jakoś sensownie ułożyć obiegi (z koniecznymi do tego kursami od/do Piotrkowa po linii zelektryfikowanej, no ale cóż...).

Rzecz jasna, SZT mogłyby kursować dalej także bez reaktywacji Tomaszów - Skarżysko, chodzi o to, żeby się nie marnowały stojąc bezczynnie w Bełchatowie lub Piotrkowie Trybunalskim. O tym, że SZT pod drutem to nic niezwykłego świadczą mazowieckie VT na liniach zelektryfikowanych - pojawiały się na całkowicie zelektryfikowanej linii Tłuszcz - Ostrołęka oraz Radom - Drzewica.

Oczywiście to tylko teoria, osobliwe położenie Bełchatowa na kolejowej mapie kraju stwarza spore wyzwanie przy ewentualnym wznowieniu przewozów. Skoro jednak udało się na Piła - Wałcz (obecnie linia również zakończona jest ślepo, gdyż od Wałcza jest nieprzejezdna), to może uda się na Piotrków - Bełchatów. Oczywistą kwestią jest, że do tego potrzebny jest zakup SZT, których woj. łódzkie nie posiada. Gra jednak chyba jest warta świeczki.

Dworzec 2,5 kilometra od centrum? Chodzi o Bełchatów Miasto? Przecież może tam dojeżdżać autobus komunikacji miejskiej, co za problem? A pociągi pełniłyby rolę "okienka na świat" umożliwiając przesiadkę w Piotrkowie na pociągi do Łodzi, na Śląsk i do Warszawy.
Odpowiedz

#13
Cytat:Związek jest taki, że przy np. 3, może 4 parach kursów Piotrków - Bełchatów (wątpię, żeby na początku było ich więcej) wagony motorowe nie stałyby bezczynnie,
Jakie wagony motorowe?
Pozatym, przecież tak się układa obiegi, zęby nic nie robiły jak najmniej. Pozatym, transportowanie z Piotrkowa do tomaszowa ze dwa razy dziennie WM kosztuje, a takie połączenie nie miałoby najmniejszego sensu. Między tymi miastami przebiega gierkówka, a kom. autobusowa/busowa jest tam dostatecznie rozwinięta. Pociąg wlókłby się 3 razy dłużej okrężną drogą przez Koluszki niż autobus na gierkówce.
Cytat:gdyby wznowiono połączenia na Łódź/Tomaszów - Końskie/Skarżysko Kam
Dzienny przebieg autobusów szynowych nie powienen przekraczać 200km.
Cytat:Wtedy można by jakoś sensownie ułożyć obiegi (z koniecznymi do tego kursami od/do Piotrkowa po linii zelektryfikowanej, no ale cóż...).
A wyobrażasz sobie tak debilnie ułożone obiegi że np. szynobus z Wągrowca, przyjechawszy do Poznania, popyla następnie na Leszno by zdążyć tam obsłużyć Głogów.
Cytat:żeby się nie marnowały stojąc bezczynnie w Bełchatowie lub Piotrkowie Trybunalskim.
Jeżeli kupuje się WM po to żeby przy optymalnym rozkłądzie "marnowały się" to po co je kupować?
Cytat:Skoro jednak udało się na Piła - Wałcz
Te dwa miasta są ze sobą powiązane. Ludzie dojeżdzają do pracy, szkoły. Pozatym Piła to duże miasto (pełniące funkcje administracyjne), Wałcz mniejsze. Piotrków i Bełchatów są równej wielkości i są względem siebie autonomiczne. Jednemu nic do drugiego, przecież i tak połowa tam ludzi pracuje na kopalni. Ponadto, stacja w Wałczu jest położona jeszcze w znośnym miejscu.
Cytat:Dworzec 2,5 kilometra od centrum? Chodzi o Bełchatów Miasto? Przecież może tam dojeżdżać autobus komunikacji miejskiej, co za problem?

Komuś zachciało się do Warszawy. Leci z walizką na orzystanek MZK. Jedzie na peron (właśnie, tam nawet stacjinie ma, peron w szczerym polu). Tacha walizkę 40 stopni pod górę. Wysiada w Piotrkowie. Leci z ciężką walichą na przejście nadziemne, wchodzi, schodzi. W końcu może wsiąść do TLK. Zakłądamy oczywiście że wszystkiew ymienione środki transportu przyjadą punktualnie, walizka mu się na schodach nie rozwali i że wogóle mu się chce tak kombinować.
Mi osobiście, nawet wtedy gdy mam bilety za darmo, nie chciałoby się tak kombinować, bo ile można?
Lepsza by było poprostu komunikacja z miasta odrazu na PKP do Piotrkowa. KKA znaczy się
Cytat:A pociągi pełniłyby rolę "okienka na świat"
Nowa miasta górnicze jak Bełchatów i Polkowice NIGDY nie miały typowego połączenia kolejowego (w Bełchatowie były to pociągi typowo pracownicze). Skoro ludzie od pół wieku sobie radzili, to po co uszczęsliwiać ich na siłę? Masz pieniądze? To się pobaw w kolej. Nie masz? UMWŁ też pewnie nie ma, bo oprócz biurwy, są jeszcze projekty ŁKA, do tego jeszcze co chwilę jakieś tornado przechodzi.
Ludzie mieskzjaą nie wiem, jak w getcie? Otoczeni murem, gdzie tylko pociąg może z tego miasta wyjechać? Każdy ma swoje okienko na świat bo musiał się już dawno w nie zaopatrzyć (ja też np. mam 7 letniego Opla i gdzie chce, jadę). Do tego sa jeszcze autobusy...
Cytat:na pociągi do Łodzi, na Śląsk i do Warszawy.
5 PKSów do Warszawy, 21 autobusów do Łodzi. Gierkówka pod nosem. Jeszcze Ci mało? Jeżeli nie ma więcej, to znaczy ze popytu też nie ma.
Uprzedzając argumenty - UMWŁ niechętnie się w kolej bawi, a samorząd bełchatowski nie ma w kompetencjach dotowania poł. kolejowych, pozatym jest właścicielem PKS Bełchatów. Sam sobie w stopę nie strzeli, co nie?
Mieszkałeś w Bełchatowie? A ja tak. Do Łodzi jeździłem autobusem i tam się przesiadałem na pociąg do Zielonej Góry. Co więcej, jakoś mi to nie przeszkadzało.

A tak na uboczu - a po Andresenie został wakat.
...
Odpowiedz

#14
No, jednak potrafisz podać sensowne argumenty nikogo przy tym nie obrażając. Jestem w szoku, oczywiście pozytywnym. W jakimś stopniu przekonałeś mnie co do małych szans powodzenia wznowienia połączeń lokalnych do i z Bełchatowa, jednak skoro zawiązała się w Bełchatowie grupa osób, która chce reaktywacji połączeń z Piotrkowem Trybunalskim, a także elektryfikacji trasy to oznacza, że są ludzie, którzy dojechaliby 2,5 kilometra autobusem miejskim, weszli po 40 stopniach i wsiedli w pociąg. Nie jest ich może wielu, ale są.

Odnoszę jednak wrażenie, że kolej w Bełchatowie uratować mogłaby jedynie elektryfikacja linii i budowa brakującego odcinka do Wielunia - co zresztą zakładały plany z czasów budowy linii numer 24. Niestety szanse na to są niewielkie. Elektryfikacja byłaby możliwa tylko wtedy, gdyby potrzebę takiej inwestycji wyraziła kopalnia lub elektrownia i gdyby władze kopalni lub elektrowni wsparły tę inwestycję finansowo. Na dzień dzisiejszy szansy na to nie ma.
Odpowiedz

#15
..
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Smile Ankieta jakości przewozów pasażerskich koleją kasik959 2 3 150 08.01.2018, 21:27
Ostatni post: PeKaP
  Nowy rozkład on-line PKP PLK i śledzenie połączeń sm31-131 26 12 401 15.06.2015, 19:23
Ostatni post: masovian

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.