02.02.2017, 10:30
Choć w całej Polsce koleją jeździ coraz więcej osób, to w Warszawie i okolicach w ubiegłym roku liczba pasażerów pociągów podmiejskich spadła aż o 4,5 mln. A w tym roku może być jeszcze mniejsza.
Najwięcej – ponad 2,3 mln – podróżnych straciły Koleje Mazowieckie. Według przewoźnika przyczyniły się do tego głównie uciążliwe remonty torów – zwłaszcza w stronę Piaseczna i Wołomina, gdzie na długich odcinkach składy jeździły po jednym torze. Do podróży Kolejami Mazowieckimi zniechęcają także m.in. dziury w rozkładach, które w godzinach szczytu sięgają nawet 30 minut, i ceny biletów.
Wyraźny spadek podróżnych (o 1,5 mln) zanotowała też Szybka Kolej Miejska. Jej rzeczniczka Magdalena Lerczak przyznaje, że mniej pasażerów jeździło na linii S9 do Legionowa i S2 z Sulejówka na Lotnisko Chopina.
Wszystko wskazuje na to, że w tym roku liczba podróżnych na liniach podmiejskich może spaść jeszcze bardziej. We wrześniu z powodu remontu na rok zostaną całkowicie zamknięte tory podmiejskie z Warszawy do Grodziska Maz.Zachodnim. Przejazd autobusem będzie trwał znacznie dłużej niż pociągiem, dlatego urzędnicy liczą się z tym, że duża część mieszkańców przesiądzie się do samochodów.
Kolejarze szykują zaś kolejne remonty. Od marca zamknięta będzie linia obwodowa z Dworca Gdańskiego do Zachodniego. W czerwcu zaczyna się przebudowa torów w stronę Lublina. Od strony stolicy pociągi dotrą tylko do Garwolina. W kolejnych latach szykuje się jeszcze bardziej uciążliwy remont linii średnicowej.
Całość
Najwięcej – ponad 2,3 mln – podróżnych straciły Koleje Mazowieckie. Według przewoźnika przyczyniły się do tego głównie uciążliwe remonty torów – zwłaszcza w stronę Piaseczna i Wołomina, gdzie na długich odcinkach składy jeździły po jednym torze. Do podróży Kolejami Mazowieckimi zniechęcają także m.in. dziury w rozkładach, które w godzinach szczytu sięgają nawet 30 minut, i ceny biletów.
Wyraźny spadek podróżnych (o 1,5 mln) zanotowała też Szybka Kolej Miejska. Jej rzeczniczka Magdalena Lerczak przyznaje, że mniej pasażerów jeździło na linii S9 do Legionowa i S2 z Sulejówka na Lotnisko Chopina.
Wszystko wskazuje na to, że w tym roku liczba podróżnych na liniach podmiejskich może spaść jeszcze bardziej. We wrześniu z powodu remontu na rok zostaną całkowicie zamknięte tory podmiejskie z Warszawy do Grodziska Maz.Zachodnim. Przejazd autobusem będzie trwał znacznie dłużej niż pociągiem, dlatego urzędnicy liczą się z tym, że duża część mieszkańców przesiądzie się do samochodów.
Kolejarze szykują zaś kolejne remonty. Od marca zamknięta będzie linia obwodowa z Dworca Gdańskiego do Zachodniego. W czerwcu zaczyna się przebudowa torów w stronę Lublina. Od strony stolicy pociągi dotrą tylko do Garwolina. W kolejnych latach szykuje się jeszcze bardziej uciążliwy remont linii średnicowej.
Całość