Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linia 62 Lublin - Przeworsk
#1
PKP PLK podpisały umowę na modernizację i elektryfikację linii Lublin - Stalowa Wola


– Polska Wschodnia potrzebuje nowych inwestycji w infrastrukturę transportową. Dzięki modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą poprawi się jakość połączeń międzynarodowych oraz pomiędzy miastami wojewódzkimi, co wpłynie na lepszą dostępności transportową województw wschodnich. W rezultacie planowanych inwestycji zwiększy się konkurencyjność ekonomiczna regionów, co przełoży się na ich szybszy wzrost gospodarczy, a zarazem na poprawę jakości życia mieszkańców. – powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa  Andrzej Bittel, 8 marca 2017 r. w Lublinie.

http://mib.gov.pl/2-514324a4ec938-1797619-p_2.htm
Odpowiedz

#2
Ta linia kilka lat temu była modernizowana, i w tej chwili jest na bardzo przyzwoitym poziomie, szczególnie jak na "bezdrucie". I nie jestem pewien, czy elektryfikacja jest tam potrzebna, bardziej wyprostowanie przebiegu na kilku odcinkach, między innymi w okolicach Kraśnika.
Odpowiedz

#3
PICowi na pewno jest potrzebna, bo oni nie lubią spalinówek.
Odpowiedz

#4
Linia 68 jak już. Co do samej elektryfikacji to bardzo by się przydała, tym bardziej że jak powieszą drut między Rzeszowem a Ocicami to jedynie w Lublinie trzeba będzie jedynie zmienić kierunek i oczywiście odpadną problemy ze spalinówkami, choć muszę przyznać że coś ostatnio cicho się zrobiło pod tym względem (albo się to stało nudne, albo coś się poprawiło).
Bajka o czasie.
Odpowiedz

#5
W dzisiejszych czasach do takiego pociągu zapina się po prostu hybrydę na 160 km/h i hajda na całą trasę. Pesa i Newag pokazały że bez problemu mogą wyprodukować taką maszynę, kilka takich przecież jeździ u prywaciarzy, robili testy z wagonami osobowymi i przyspieszenie nie mając nad sobą druta jest więcej niż zadowalające. Choć w jednym się zgodzę - jeżeli sytuacja taborowa PICu będzie wyglądać jak wygląda to drut będzie faktycznie przydatny, ale patrząc na budżet na całą kolej (PLK + przewoźnicy) zdecydowanie taniej i lepiej będzie zainwestować PICowi w wynajem lub kupno hybryd.
Odpowiedz

#6
PESA i NEWAG bez problemu moga wyprodukować hybrydę, ale PIC na pewno nie będzie ich bezproblemowo używał. Smile Ostatnie doniesienia z forum mówią, że problemy ze spalinówkami na każdej trasie maja powód w praktycznej nieznajomości sprzetu na pocżatku użytkowania...
Odpowiedz

#7
Najistotniejszym problemem w takim przypadku jest przepinanie loków bo to zajmuje jednak trochę czasu tym bardziej jak trzeba to robić np. 2 razy a to już 30min w plecy.
Odpowiedz

#8
(18.03.2017, 18:42)szy_mat napisał(a): W dzisiejszych czasach do takiego pociągu zapina się po prostu hybrydę na 160 km/h i hajda na całą trasę. Pesa i Newag pokazały że bez problemu mogą wyprodukować taką maszynę, kilka takich przecież jeździ u prywaciarzy, robili testy z wagonami osobowymi i przyspieszenie nie mając nad sobą druta jest więcej niż zadowalające. Choć w jednym się zgodzę - jeżeli sytuacja taborowa PICu będzie wyglądać jak wygląda to drut będzie faktycznie przydatny, ale patrząc na budżet na całą kolej (PLK + przewoźnicy) zdecydowanie taniej i lepiej będzie zainwestować PICowi w wynajem lub kupno hybryd.

No to pokaż mi proszę w Europie jakiś przodujący zarząd który używa hybryd ? Nie lokomotywę  "last mile" ale coś jak AMTRAK. W Europie to w ruchu dalekobieżnym używają na sieci RENFE ( ale to zestaw trakcyjny serii 730) oraz SNCF w pociągach TER (seria B81). Innych hybryd nie pamiętam.
Zresztą w latach '80 w pl też używało się namiastki hybryd na linii W-wa - Gdańsk.
greenman1435
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Modernizacja linii Warszawa - Lublin wołodyjowskiIC 4 5 531 23.10.2018, 14:34
Ostatni post: vulcan
  Warszawa-Lublin w 2 godziny 10 minut kazio 3 3 318 16.05.2012, 17:13
Ostatni post: Dozer

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.