To ja jeszcze opiszê co siê dzia³o w £odzi w niedzielê:
Impreza zaczê³a siê zgodnie z planem o godzinie 10. Pomiêdzy peronem 1 a 4 (na sporym pasie zieleni) rozstawione by³y namioty PR (dosta³em papierowy kubek z logiem DTK i lizaka :lol
, PKP PLK i PKP Cargo (dosta³em ceramiczny kube³ z uchem z logiem Cargo - super!, smycz i opaskê odblaskow±) - na wszystkich stanowiskach oczywi¶cie obowi±zkowo krówki, pyta³em siê pani z Cargo czemu zawsze wszyscy daj± krówki, niestety nie potrafi³a odpowiedzieæ na to pytanie. Stali te¿ panowie z SOKu w pe³nym umundurowaniu i z psami.
Wszystkie pojazdy ustawione by³y przy peronie 1 oraz 5, oko³o godziny 12 Unimog wjecha³ na tor przy peronie 4. Przy peronie 5, na torze 8 prezentowa³y siê:
- E 186 137 (TRAXX F140MS) w barwach Lotosu - bardzo mi³o obs³uga, odpowiadali na wszystkie pytania, równie¿ dotycz±ce szczegó³ów technicznych oraz tego co Lotos planuje testowaæ i co chce zrobiæ z Vectronem ;-) od Pana mechanika dosta³em smycz oraz metalowy brelok
- ET22-1029 z Zak³adu Centralnego PKP Cargo - mechanik ograniczy³ siê tylko do otwarcia drzwi i znikn±³ z maszyny
- nowiu¶ki Eaos i Falns w malowaniu Cargo
Po drugiej stronie peronu na torze 6:
- d¼wig ratownictwa technicznego EDK1000/4 wraz z dwoma platformami, na których opiera swoje ramiê - mo¿na by³o wej¶æ do kabiny
Na koñcu peronu 5 ustawiono Unimoga oraz to cudo:
http://abrh510.nazwa.pl/bartek/galeria/ ... age_id=416, potem Unimog wjecha³ na tor 4 przy peronie 4 i mo¿na siê by³o nim przejechaæ kawa³ek.
Na torze 2 przy peronie 1 ustawiono:
- SM30-157 z PKP Cargo z doczepionym wagonikiem 4 klasy serii Di (pruska konstrukcja) z PSMK Skierniewice, "sk³ad" je¼dzi³ po stacji w te i z powrotem ca³y dzieñ
- przedwojenna dwuosiowa cysterna "Polska Nafta" równie¿ z PSMK Skierniewice
- WM15A
- WMB10 "Kolzam"
- WM5, tak¿e z PSMK
- nieznanej mi konstrukcji wagon osobowy (wygl±da na jaki¶ przedwojenny), który s³u¿y³ jako miejsce ataku SOKistów w trakcie pokazu
- EN57AKM-3004 - wreszcie mia³em okazje zobaczyæ go od ¶rodka, mechanik równie¿ bardzo mi³y, chwali³ maszynê w porównaniu do starych kibli.
O godzinie 11.30 zacz±³ siê pokaz-æwiczenia grupy antyterrorystycznej SOK - zdaje siê, ¿e trzy razy pokazali ró¿ne sposoby wtargniêcia do poci±gu (przez okno, przez drzwi) i zaaresztowania napastników - a¿ mi³o popatrzeæ, od razu cz³owiek czuje siê bezpieczniej we w³asnym kraju. Pokazywano tak¿e umiejêtno¶ci psów i ich treserów.
Przed godzin± 12 wyruszy³ AKM jako darmowy poci±g do Koluszek przez £ód¼ Chojny i £ód¼ Widzew, fajnie by³o przejechaæ siê torami g³ównymi zasadniczymi Widzewa (przy których nie ma peronów!), miny ludzi na peronie widz±cych taki poci±g z tablic± kierunkowa Koluszki - bezcenne.
W Koluszkach mo¿na by³o zwiedziæ nowoczesn± nastawniê oraz LCS obs³uguj±ce ca³y wêze³. Wszystko oczywi¶cie w pe³ni skomputeryzowane, ale widok z ostatniego piêtra nastawni ¶wietny, co ciekawe tam znajduje siê LCS, a Panowie obs³uguj±cy sam± stacjê Koluszki siedz± w pomieszczeniu, z którego okien nie widaæ ani skrawka torów stacyjnych. Niestety nie by³o poci±gu sieciowego PKP Energetyka, który by³ tylko w sobote. Po godzinie 13 AKM wróci³ do £odzi (pomimo problemów w Koluszkach i nie odzywaj±cej siê na radiu nastawni, która zapomnia³a, ¿e trzeba nam podaæ wyjazd). Kto sprytniejszy (w tym ja) stan±³ w przedsionku i móg³ przez otwarte drzwi przedzia³u maszynisty obserwowaæ szlak. Po drodze równie¿ kilka problemów z dy¿urnymi, którzy byli zaskoczeni pojawieniem siê dodatkowego poci±gu (Chojny i Kaliska Towarowa - tu nas potrzymali pod wjazdowym kilka minut, ¿eby przepu¶ciæ TLK). Do £odzi wrócili¶my przed 14.
Podsumowuj±c, impreza bardzo udana, wreszcie co¶ siê w £odzi dzia³o kolejowego, mo¿na by³o pokazaæ jeszcze trochê wiêcej taboru i udostêpniæ do zwiedzania nastawniê na Kaliskim, ale nie ma co narzekaæ, mo¿e w przysz³ym roku.
Impreza mia³a jedn± dokuczliw± wadê: grupê 4 albo 5 rozwydrzonych mikoli, którzy zachowywali siê poni¿ej krytyki, gwizdali gwizdkami z Cargo, pruli papy (jeden koniecznie musia³ drzeæ siê do telefonu w kabinie AKM w trakcie mojej rozmowy z mechanikiem) i oczywi¶cie w ka¿dym poje¼dzie musieli ul¿yæ sobie "megaerpejeden" - z powodu takich osobników nale¿a³oby spuszczaæ powietrze po postawieniu pojazdów do ogl±dania.