Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KW] Koleje Wielkopolskie - temat zbiorczy
Zapominacie o drugim podmiocie biorącym udział w organizacji przewozów w województwie wielkopolskim - czyli o samorządzie. Wygląda na to, że samorządu nie stać na finansowanie połączeń realizowanych przez KW, co nie dziwi, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że KW jeszcze przed rozpoczęciem działalności zatrudniała całkiem pokaźną armię biurowników. Na trasach obsługiwanych nadal przez PR większych zmian nie widać - przynajmniej do Bydgoszczy wszystko jak jeździło, tak jeździ. :-P

Wniosek wyciągniemy zgodny - KW to badziewie - spółka, która nigdy nie powinna była powstać.
Jaro

Odpowiedz

Tutaj tez na ten temat: http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,37794, ... ionow.html
Yo pasa de todo!
Odpowiedz

Nie radzenie sobie KW w województwie to wina urzędników i tych z administracji, ale także wycofanie się już na początku ze wszystkich promocji, z honorowania biletów, z częstych awarii i nie podstawiania KKA oraz przede wszystkim z ograniczenia liczby tras.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Otrzymamy prawie 2,5 mln zł mniej dotacji

1 marca oferta Kolei Wielkopolskich zostanie znacznie okrojona. Zlikwidowane zostaną linie do Rogoźna i do Gostynia, a na innych trasach zmniejszy się liczba pociągów. Przewoźnik tłumaczy decyzję znacznym spadkiem wsparcia finansowego ze strony województwa.

Tylko do końca lutego wojewódzki przewoźnik będzie prowadził komunikację na trasach z Wągrowca do Rogoźna i z Leszna do Gostynia. Zlikwidowane zostaną też niektóre kursy z Leszna do Ostrowa Wielkopolskiego przez Krotoszyn i do Zbąszynka przez Wolsztyn. – Głównym kryterium wyboru przy podejmowaniu decyzji o zawieszeniu danego kursu była ilość osób korzystających z tych połączeń – powiedział nam Krzysztof Ryfa, dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego KW.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

O ile likwidacja Leszno-Gostyń i Rogoźno-Wągrowiec od biedy można darować (KKA) o tyle kasowanie połączeń na można by rzec "dochodowych" liniach wydaje się zachowaniem dziwnym. No ale skoro prawie wszystkie SZT made by ZNTK Poznań grzeją krzaki to...
Odpowiedz

Samorządy protestują przeciwko likwidacji kursów do Rogoźna

1 marca zlikwidowane zostanie połączenie Wągrowca z Rogoźnem Wielkopolskim. Przeciwko zawieszeniu kursów protestują lokalne samorządy, które dofinansowały remont torów przed reaktywacją lokalnej trasy.

29 lutego po raz ostatni wyruszą w drogę autobusy komunikacji zastępczej z Wągrowca do Rogoźna Wielkopolskiego. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie oznacza to jednak przywrócenia kursów szynobusów Kolei Wielkopolskich, ale całkowitą likwidację połączenia. Przewoźnik tłumaczy decyzję znacznym ograniczeniem dotacji z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

W czerwcu br przyjdą pierwsze Elfy, już są EN57 AKW. Ciekawe która trasa zelektryfikowana pójdzie na "pierwszy ogień" czy Poznań-Gniezno (Krigerowo) czy Zbąszyń-Kłodawa ]->
Odpowiedz

Ta bardziej dochodowa.
Odpowiedz

Niekonieczne musimy kierować się tym czy linia jest dochodowa czy nie. Przecież Turbokible też tak powinny jeździć, a jak widać w moim filmie są na dłuższych oraz krótszych relacjach i ciągle się to zmienia. Tak więc Elfy równie dobrze mogą jechać do Konina, jak i Ostrowa, Leszna, jak i Piły.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

@przem710

Tu nie tylko decydują względy ekonomiczne, bo wtedy przejęli by E20 :-) Poza tym stawiałbym na Poznań-Gniezno, gdyż stamtąd pochodzi dyrektor departamentu infrastruktury, a także były prezes PKP PR Jerzy Kriger. Włodzimierz Wilkanowicz to jego dobry znajomy (z czasów pracy w PKP PR), był wtedy dyrektorem PR Poznań i będzie chciał się "przypodobać" szefowi ;-)
Odpowiedz

Jak widzę Zbąszyń - Kłodawa to mnie trzęsie. Bo jak zwykle nikt się z nikim nie może dogadać, by pociągi kończyły bieg w Kutnie, a nie w środku pola, gdzie właściwie nigdzie przesiąść się nie da.
Odpowiedz

@Maciej

Imienniku, zgodnie z ustawą marszałek organizuje transport kolejowy W SWOIM WOJEWÓDZTWIE, a to są ostatnie STACJE w województwie ;-)
Odpowiedz

Granica między województwami jest bardziej święta niż dawne granice zaborów.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

@Maciej

Za Turzynowem już jest Łódzkie, a Jego Ekscelencję Jerzego K. nie interesują połączenia międzywojewódzkie :-)
Odpowiedz

Czyli "Granica województwa - granicą absurdu" nabrało realnych kształtów.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wagony Push-Pull POLREGIO - Temat zbiorczy norbis97 11 6 660 23.01.2018, 20:27
Ostatni post: DamianT
  Ankieta na temat oceny usług Kolei Śląskich szymon23331 1 3 032 16.11.2015, 21:36
Ostatni post: kazio
  [Dolny Śląsk] Konsultacje społeczne na temat r.j. 2013/2104 Adams 3 6 467 24.01.2013, 08:38
Ostatni post: Bartek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
8 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.