Liczba postów: 868
Liczba wątków: 126
Dołączył: 26.05.2013
Reputacja:
8
Niegdyś na Rynku Kolejowym był artykuł nt wagonów Push-Pull dla Przewozów Regionalnych
Cytat:W barwach PolRegio ma w najbliższych latach pojawić się ponad 20 pociągów piętrowych typu push–pull. Producenci są bardzo zainteresowani zapowiadanym przez przewoźnika zamówieniem.
Przypomnijmy, że zgodnie z deklaracją władz Przewozów Regionalnych spółka chce pozyskać 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami pozwolą na zestawienie pojemnych składów „zmiennokierunkowych” (push-pull)...
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...83880.html
Sądzicie że taki tabor jest potrzebny ? jeśli tak, to gdzie najlepiej można by go eksploatować ?
Z mojej strony powiem że najlepsze miejsce dla tego typu wagonów to trasa Gdynia-Hel w sezonie letnim.
Jakie są wasze zdanie na ten temat ?
Poniżej przykładowa wizualizacja wagonu sterowniczego w barwach POLREGIO
https://www.facebook.com/Koleją-po-Polsce
Liczba postów: 468
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
Wszędzie tam, gdzie potoki pasażerów są spore. Dodatkowo dobre dla takich składów są trasy z mniejszą liczbą postojów - niestety, ale rozpędza się i hamuje dłużej niż EZT
Liczba postów: 683
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Moim zdaniem Push&Pull to przyszłość kolei regionalnych. Dzięki nim udałoby się uniknąć takiej sytuacji jak po Sylwestrze w Zakopanem (na Zakopiance jest zakaz dla składów dłuższych niż 8 wagonów).
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
@dominik07317, akurat z Zakopanego duża frekwencja w pociągach jest tylko raz w roku, po Sylwestrze. W każdym innym terminie, nawet w środku sezonu pociągi na tej trasie frekwencją niestety nie grzeszą. Tego typu tabor wskazany na Hel, ale też jedynie w okresie wakacji, a gdzie je puszczać przez resztę roku? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to IR z Łodzi do Warszawy.
Liczba postów: 568
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Może i marzenia, ale gdyby kiedyś wróciły znowu pociągi kategorii Interregio to na nie byłby dobry taki tabor...
Liczba postów: 468
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
Na pewno na linię Poznań - Wrocław - Jelenia Góra / Szklarska Poręba Górna takie składy pójdą. Kolejne miejsca to tam, gdzie szynobusy nie wystarczają, podejrzewam nawet, że do mojego Gorzowa będą ze spalinowym lokiem na pociągach do Poznania kursować. Bardziej zastanawia mnie reszta składów z lokomotywami elektrycznymi
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
(08.01.2018, 22:35)erap2 napisał(a): Na pewno na linię Poznań - Wrocław - Jelenia Góra / Szklarska Poręba Górna takie składy pójdą Co do Szklarskiej to bym polemizował. UMWD systematycznie będzie się chciał pozbywać PR na rzecz KD. Docelowo PR będą obsługiwały jedynie połączenia stykowe do/z Wrocławia, więc w niedalekiej przyszłości Kamieńczyk będzie kursował w relacji Poznań - Wrocław.
(08.01.2018, 22:35)erap2 napisał(a): Kolejne miejsca to tam, gdzie szynobusy nie wystarczają, podejrzewam nawet, że do mojego Gorzowa będą ze spalinowym lokiem na pociągach do Poznania kursować. Tutaj się zgodzę. Z tego co czytam, to pociągi na trasie Poznań - Gorzów mają przyzwoitą frekwencję i obsługa ich taborem piętrowym. W ogóle dobrym pomysłem byłoby aby wszystkie Push-pule były obsługiwane przez lokomotywy hybrydowe, bo jak na ironie dość dobrą frekwencją cieszą się relacje bezpośrednie częściowo po liniach zelektryfikowanych, a częściowo nie.
Liczba postów: 468
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
No to nawet w relacji Poznań - Wrocław wydaje się być sensowną opcją.
A co do Gorzowa - tu właśnie idealnie sprawdziłyby się push-pulle, gdyż skład w tygodniu wystarczałby złożony z dwóch wagonów piętrowych, trzech w ostateczności, tak w weekend na pociągu spokojnie cztery wagony piętrowe mogłyby jechać A co do pomysłu z lokomotywami hybrydowymi, to uważam, że najlepszą opcją byłoby kupienie tych składów tylko z takimi lokomotywami, ale dla PRów to jeszcze zbyt wcześnie.
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
(09.01.2018, 07:35)erap2 napisał(a): A co do pomysłu z lokomotywami hybrydowymi, to uważam, że najlepszą opcją byłoby kupienie tych składów tylko z takimi lokomotywami, ale dla PRów to jeszcze zbyt wcześnie. Lokomotywy hybrydowe dla takich zestawów powinny być priorytetem, bo oprócz relacji Poznań - Gorzów, można by obsłużyć także i inne na trasach nazwijmy to "mieszanych".
Liczba postów: 868
Liczba wątków: 126
Dołączył: 26.05.2013
Reputacja:
8
Takie pytanie niezwiązane do końca z wagonami, ale dosyć blisko nich
Sądzicie że lokomotywy SU160 byłby dobrym wyborem , czy sprawdziłby się w PR ?
Jakie macie opinie na ten temat ?
Poniżej przykładowa wizualizacja lokomotywy SU160 w nowych barwach POLREGIO
https://www.facebook.com/KolejapoPolsce
Liczba postów: 468
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
Uczciwie, to nie przewiduje innej opcji na ten moment. Nie wydaje mi się, by Bombardier startował w przetargu - zresztą dawno nie pamiętam, aby startował w Polsce. A kto inny może startować? PESA ma gotowy produkt, Newag Push-pulla nie ma, a Stadler? Stadler być może będzie startował, ale co z tego wyjdzie? Ewentualnie startować może jeszcze Skoda, że swoimi piętrusami takimi jak jeżdżą w Niemczech
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Fajna wizualizacja. Pokazuje, że ta lokomotywa w żadnych barwach nie wygląda dobrze
|