Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
I co smutne nikogo na "górze" w Cargo to nie interesuje..po prostu, każdy pseudo Dyrektor wie,że jest tu na chwilę,więc nie obawia się tego,co się tu będzie działo za 5 lat..maja to w d..,każdy po kolei.. więc nie liczmy że podniosą stawki maszynistom by młodzi do nich lgnęli... to za duży motłoch a poza tym nikogo ten problem nie obchodzi..prócz tych najniżej...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 71
Liczba wątków: 2
Dołączył: 29.08.2012
Reputacja:
1
Nie chciałbym specjalnie bronić PKPC ale moim zdaniem troszkę demonizujecie...
Cytat:Cargo minimum 2,5 roku..minimum...więc sam widzisz
Dziwne, bo mi od dnia przyjęcia do egzaminu minęło rok i 8 miesięcy, a pierwszy raz siadłem sam za kołem po 22 miesiącach (byłoby szybciej ale trafiłem na okres urlopowy i formalności trochę trwają). W innych sekcjach zakładu w którym pracuję stażyści "wyjeżdżali godziny" jeszcze szybciej, często zaczynali jeździć już sami 16-18 miesięcy od przyjęcia. Chyba nie znam nikogo kto by szkolił się dłużej niż dwa lata, no chyba, że bardzo by chciał (chorował w każdym roku 2 miesiące itp.).
Wszystko raczej jest przeprowadzane sprawnie, powiedziałbym nawet, że na pierwszym etapie do przesady, bo co do dnia. Do tego stopnia, że przez pierwsze 7 miesięcy (okres warsztatu, obserwatora, kursu, 15 zmian roboczych po kursie i egzaminu) nie mogliśmy mieć nawet jednego dnia urlopu. Może w innych zakładach jakoś to się różni, chociaż jak rozmawiałem z osobami z Południowego/Śląskiego/Centralnego/Dolnośląskiego to nikt się jakoś specjalnie nie żalił.
A i nie wierzcie w te wypisywane w internecie sumy podawane jako zarobki podczas szkolenia czy po tym jak zaczniecie samodzielną jazdę. Kokosów może nie ma ale jest sporo lepiej niż można przeczytać na różnych forach czy grupach.
Z tego co słyszałem, to w tym roku Zakład Wschodni szykuje kilka naborów. Jeden był na przełomie roku (chłopaki jeżdżą już 3 miesiąc za obserwatorów), chyba właśnie trwa drugi, a jeszcze w tym roku mają być podobno 2 lub 3. Z tego co wiem to szczególnie potrzebują maszynistów z okolic Lublina, Stalowej Woli, ale w innych sekcjach też przyjęcia są.
2010: 10017km, 2011: 28130km, 2012: 50839km, 2013: 40882km, 2014: 50312km, 2015: 68213km, 2016: 50349km, 2017: 49484km
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Słuchaj no kolego, to że ty miałeś tak szybkie szkolenie to nie znaczy że w całej Polsce wszyscy tak mają...proponuję ci zmienić krąg informatorów w Zakładach Śląskim i PŁD. bo głupoty tobie wygadują a potem ty tutaj mącisz licencjatom w głowach. Ja akurat pracuję w Śląskim i wiele stażystów i młodych maszynistów stąd i z Płd znam OSOBIŚCIE i widzę jak długo trwa lub trwał ich kurs...i tak jak wspominałem kiedyś nic się nie zmieniło..ok 2,5 roku!!! Więc nie zgrywaj tu ważniaka i wszystko wiedzącego..za opis sytuacji w innych rejonach dziękujemy ale nie wypowiadaj się za to co się dzieje gdzieś gdzie nawet twoje noga nie stanęła a oczy szopy nie widziały...Amen
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Też mam kolegę w Śląskim zakładzie i On mówi to samo co PeKaP. Co więcej na niektórych sekcjach stazysci dostają w bonusie uprawnienia manewrowego a po roku ustawiacza, w ten sposób niektórzy naczelnicy latają braki kadrowe. Jak już ktoś upiera się na pociągi towarowe i zależy mu na czasie szkolenia to niech uderza do prywatnych przewoźników
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 0
Dołączył: 08.11.2017
Reputacja:
1
Pojawiło się ogłoszenie o pracę w PKP Cargo jako maszynista, lub do przeszkolenia na świadectwo, lub na licencję. Ma ktoś grafik służb z PKP Cargo i byłby w stanie określić na jakie zarobki można liczyć po zdaniu egzaminu na świadectwo?
Liczba postów: 469
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
Niby pojawiło się ogłoszenie, ale na stronie PKP Cargo jest tylko dla posiadających już uprawnienia, nic o szkoleniu nie ma mowy
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
(17.05.2018, 07:18)Venlo napisał(a): Pojawiło się ogłoszenie o pracę w PKP Cargo jako maszynista, lub do przeszkolenia na świadectwo, lub na licencję. Ma ktoś grafik służb z PKP Cargo i byłby w stanie określić na jakie zarobki można liczyć po zdaniu egzaminu na świadectwo?
Wystarczy poświęcić trochę czasu i wyszukać tutaj wpisy na ten temat... W skrócie: szkolenie od podstaw ok 2,5 roku , za stażystę stawka minimalna plus kilka dodatków ale szału brak, szału też brak po egzaminie: pierwsze zarobki to ok 3200zł , Służby po 12h , wszystkie warunki prawa pracy i godziny pracy zachowane i pilnowane, nadgodziny choć rzadkie to wypłacane.. Godziny pracy wszelakie jak np na 12 , 15 , 1 w nocy 3 itd...praca na szlakach i bocznicach kopalnianych..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 248
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.01.2018
Reputacja:
5
(17.05.2018, 07:18)Venlo napisał(a): Pojawiło się ogłoszenie o pracę w PKP Cargo jako maszynista, lub do przeszkolenia na świadectwo, lub na licencję. Ma ktoś grafik służb z PKP Cargo i byłby w stanie określić na jakie zarobki można liczyć po zdaniu egzaminu na świadectwo?
Mógłbyś wrzucić link do oferty bo nie mogę znaleźć nic o świadectwie
Liczba postów: 141
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.08.2017
Reputacja:
0
Na stronie nic nie ma, ale na facebooku jeden maszynista z cargo prowadzący bloga wrzucił zdjęcie ogłoszenia :p
Coś nie mogę dodać zdjęcia, więc daję link do foty: https://imgur.com/a/ut6KOmu
Liczba postów: 248
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.01.2018
Reputacja:
5
wojdade
Dzięki, już doczytałem. Miesiąc temu już wysyłałem podanie do Cargo, ale bez echa... w ogłoszeniu pisze że wykształcenie techniczne, dlatego pewnie odrzucili mnie na dzień dobry bez słowa
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Mnie też dziwi ten warunek o technicznym wykształceniu, w moim zakładzie większość młodych narybków nie ma takiego wykszt.i zdali świadectwo , jeżdżą, nie defektują i dobrze się zapowiadają..może Cargo już zapchało podstawową dziurę a teraz dobiera już sobie nie na zasadzie "jak leci" ...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 248
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.01.2018
Reputacja:
5
PeKaP Coś w tym jest.. jak potrzebują na gwałt to biorą jak leci, a jak zapchane etaty, to wybrzydzają i wymyślają cuda wianki.
Dodatkowym atutem przyjęcia jest licencja, która w dodatku posiadam, ale cóż jak widać wykształcenie w tym przypadku chyba ważniejsze niż umiejętności ehh.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Jak chcesz się zatrudnić w Cargo to udaj się osobiście do najbliższej sekcji lub siedziby zakładu. Internetowo nic nie wskurasz.....
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Dokładnie
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 0
Dołączył: 08.11.2017
Reputacja:
1
Chłopak z "szychta w cargo" opublikował takie ogłoszenie, ale nie wiem z jakiego źródła. Wnioskuję po nim, że będą szkolić też na licencję, jeżeli nie znajdzie się wystarczająco wielu chętnnych na świadectwo.
|