Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
IC Hubal na stacji Zagnańsk
#1
Od ostatniej zmiany rozkładów PKP, czyli od grudnia, na mojej stacji (Zagnańsk, wieś w Świętokrzyskim) kursują dwa pociągi InterCity dziennie - jeden z Kielc do Warszawy, drugi z Warszawy do Kielc. Ceny biletów na trasach Warszawa-Zagnańsk i Zagnańsk-Warszawa są wyższe, niż z Kielc i do Kielc. Interesują mnie dwie rzeczy, może ktoś zna odpowiedź na te pytania - 1. Dlaczego skierowano IC na stację Zagnańsk? 2. Dlaczego bilety, pomimo mniejszej odległości są droższe - czy to dlatego, że pociąg w Zagnańsku trzeba dodatkowo zatrzymać?
Odpowiedz

#2
Zatrzymanie pociągu oczywiście generuje pewne koszta, nie mniej nie wpływają one na kurs pod względem taryfowym. Różnica w cenie wynika z oferty specjalnej "Bilet Taniamiastowy" dla relacji z Kielc, na podstawie której takowy przejazd jest tańszy niż z taryfy kilometrażowej.
Odpowiedz

#3
Ostatnimi czasy PKP IC  zadziwia z dziwnymi miejscami postojów swoich pociągów. Do miejsc, gdzie w obecnym rozkładzie zatrzymują się pociągi dalekobieżne dołączyły min Łazy, Gorzkowice, czy Rogów. Jednak największym hitem w tej materii, był postój ówczesnego EIC Łużyce w stacji Zebrzydowa niedaleko Bolesławca. Według wikipedii miejscowość Zebrzydowa liczy sobie 1526 mieszkańców.
Odpowiedz

#4
Nie rozumiem celu zatrzymywania się pociągów dalekobieżnych w takich miejscach jak Zagnańsk. Wg Wikipedii Zagnańsk to wieś licząca niecałe 2 tysiące ludności. W dodatku leży 15 kilometrów od Kielc.
@wojtkiewicz8 - czy orientujesz się jak wygląda wymiana pasażerów w pociągu Hubal na ww. stacji?
Odpowiedz

#5
Niektóre zatrzymania mogą wynikać z faktu postoju technicznego, a skoro pociąg ma już mieć postój techniczny to chyba krzywda się nie stanie jeśli od razu będzie miał postój handlowy? Oprócz tego pamiętajcie, że pociągi TLK i IC mają za zadanie spełniać ustawowe wymogi związane z transportem zbiorowym a realizuje się je również poprzez postoje na mniejszych stacjach
Odpowiedz

#6
(26.02.2018, 14:38)Gżągal napisał(a): Oprócz tego pamiętajcie, że pociągi TLK i IC mają za zadanie spełniać ustawowe wymogi związane z transportem zbiorowym a realizuje się je również poprzez postoje na mniejszych stacjach
To że mogą się zatrzymywać na mniejszych stacjach, to nie znaczy że mają się zatrzymywać na byle wioskach. Od tego jest kolej regionalna, która jest powołana do misji obsługi małych ośrodków.
Odpowiedz

#7
(26.02.2018, 14:38)Gżągal napisał(a): Niektóre zatrzymania mogą wynikać z faktu postoju technicznego, a skoro pociąg ma już mieć postój techniczny to chyba krzywda się nie stanie jeśli od razu będzie miał postój handlowy? Oprócz tego pamiętajcie, że pociągi TLK i IC mają za zadanie spełniać ustawowe wymogi związane z transportem zbiorowym a realizuje się je również poprzez postoje na mniejszych stacjach

Gżągal - dlatego zwróciłem uwagę na dwie rzeczy - bliskość Kielc oraz wielkość Zagnańska. Te dwa aspekty mogą stać się niebezpiecznym precedensem, że każda mała miejscowość będzie chciała, żeby u niej stawały pociągi dalekobieżne. No bo skoro w Zagnańsku może, to i u nas też.
Odpowiedz

#8
@wojtkiewicz8 Możesz jechać z biletem wystawionym od Kielc wsiadając w Zagańsku.
Odpowiedz

#9
Widziałem ten pociąg raz  - wieczorny, z Warszawy, stał bardzo krótko, a może wręcz tylko mocno zwolnił, wymiany pasażerów nie było
Odpowiedz

#10
Zatrzymanie pociągu na małej stacji to jedno, a brak działań marketingowych promujących połączenie to drugie. I osobiście wydaje mi się, że to, że jedna para pociągów dalekobieżnych zatrzyma się również i na mniejszych stacji to żaden dramat, natomiast zerowa wymiana pasażerska to już pokłosie tego drugiego.
Odpowiedz

#11
Sorry za odgrzewanie kotleta, ale zauważyłem, że od 23 czerwca IC Hubal nie będzie w ogóle kursował. Czy to ma związek z przesunięciem wagonów na sezonowe połączenia nad morze/w góry? A może pociąg całkiem kończy swoje kursowanie? Ktoś coś wie?
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.