18.02.2011, 01:42
Witam
Ostatnio znalazłem multum dokumentów przetargowych PLKi dotyczących modernizacji tych linii: 202 od Gdynia Chylonia do Gdańsk Główny, linii 009 Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański.
Dlatego, że będę na bieżąco obserwować dalsze poczynania, bo mieszkam w pobliżu Gdyni Głównej no i prawie codziennie się SKMką poruszam.
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100421/
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100429/
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100504/
Uwaga, pliki o potężnej pojemności. Wszystko coś około 15/20GB zajmuje, ale podzielone na części.
Jeżeli ktoś się porusza tamtymi rejonami to będzie wiedział o co chodzi.
Co głównie się zmieni po modernizacji.
Najważniejsze po modernizacji za Gdynią Główną do Chyloni powstanie 2 tor dalekobieżny którego nigdy nie było i dodatkowo z SBL-3-Stawnej powstanie komputerowa SBL-4-Stawna. Dodatkowo tory do Gdyni Postojowej też będą remontowane, bo są w katastrofalnym stanie. Szlakowa 120km/h, teraz jeżeli się nie mylę to albo 100km/h albo 80km/h (nie pamiętam)
Peron 5 Gdyni Głównej będzie przesunięty a pomiędzy 5 i 4 będą 3 tory (do teraz jest jeszcze 1 tor). Trochę jeszcze układ torowy zmieni. Trochę debilnie zostało zrobione z semaforami, bo znowu będą nowe na wszystkich peronach dodatkowo z bramkami wsporczymi, jakby tego nie można było zrobić od poczatku.
Dalej do Sopotu jedyna nowość to tory zjazdowe z dalekich na SKM za głowicą południową Gdyni Głównej i z SBL-3-Stawnej będzie SBL-4-Stawna. Szlakowa podniesie się do 120km/h
W Sopocie zniknie tor dodatkowy przy peronie, za to trochę zmieni się dalsza część układu torowego za Sopotem, ale to nie wiele. Rozjady będą UIC60-1:12-500 [te na 60km/h] praktycznie na całym odcinku. Zasada szlakowa Vmax kierunek zasadniczy, zwrotny 1/2 Vmax kierunek zwrotny. Czyli Vmax 120km/h Vzwmax 60km/h
Teraz Uwaga, to dla wszystkich MK dotyczące TRAKO. Znikną wszystkie tory bocznicowe przy torach dalekobieżnych, a Oliwa stanie się Posterunkiem Odstępowym (aktualnie Ogdałęźny z bocznicami na TRAKO) dodatkowo SBL-4-Stawna. Nie doczytałem się tam, żeby został chociaż 1 rozjazd i dodatkowo zmiany Posterunku Ogdałęźnego na Posterunek Pomocniczy (tak jak było tylko bez semaforów) Także jeden totalnie duży minus z tego powodu. Zapewne PLKce się nie opłaca utrzymywać tych 2 rozjadów za Oliwą (gdzie jeszcze niedawno było ograniczenie do 30km/h z powodu uszkodzenia krzyżownicy)
Szlakowa 120km/h
Wrzeszcz zmieni się na tyle, że zniknie połączenie torów dalekobieżnych z SKMką (może coś przy okazji Pomorskiej Kolei Metropolitarnej się zmieni) Na razie wszystkie znikną, ale tory dodatkowe pozostaną. Rozjady UIC60-1:12-500 [te na 60km/h] z bocznic UIC60-1:9-300 [te na 40km/h ale max może być 50km/h] no i SBL-4-Stawna. Szlakowa 120km/h
Do Gdańska już nie wiele się zmieni. Praktycznie głowica wjazdowa od strony Gdyni będzie ulepszona, że wjazd zamiast 40km/h będzie 60km/h. Druga głowica praktycznie się nie zmieni, jedynie wymiana całej nawierzchni tylko torów głównych. Szlakowa 120km/h
To takie z grubsza małe streszczenie tego co się zamierza tam robić.
Ostatnio znalazłem multum dokumentów przetargowych PLKi dotyczących modernizacji tych linii: 202 od Gdynia Chylonia do Gdańsk Główny, linii 009 Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański.
Dlatego, że będę na bieżąco obserwować dalsze poczynania, bo mieszkam w pobliżu Gdyni Głównej no i prawie codziennie się SKMką poruszam.
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100421/
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100429/
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100504/
Uwaga, pliki o potężnej pojemności. Wszystko coś około 15/20GB zajmuje, ale podzielone na części.
Jeżeli ktoś się porusza tamtymi rejonami to będzie wiedział o co chodzi.
Co głównie się zmieni po modernizacji.
Najważniejsze po modernizacji za Gdynią Główną do Chyloni powstanie 2 tor dalekobieżny którego nigdy nie było i dodatkowo z SBL-3-Stawnej powstanie komputerowa SBL-4-Stawna. Dodatkowo tory do Gdyni Postojowej też będą remontowane, bo są w katastrofalnym stanie. Szlakowa 120km/h, teraz jeżeli się nie mylę to albo 100km/h albo 80km/h (nie pamiętam)
Peron 5 Gdyni Głównej będzie przesunięty a pomiędzy 5 i 4 będą 3 tory (do teraz jest jeszcze 1 tor). Trochę jeszcze układ torowy zmieni. Trochę debilnie zostało zrobione z semaforami, bo znowu będą nowe na wszystkich peronach dodatkowo z bramkami wsporczymi, jakby tego nie można było zrobić od poczatku.
Dalej do Sopotu jedyna nowość to tory zjazdowe z dalekich na SKM za głowicą południową Gdyni Głównej i z SBL-3-Stawnej będzie SBL-4-Stawna. Szlakowa podniesie się do 120km/h
W Sopocie zniknie tor dodatkowy przy peronie, za to trochę zmieni się dalsza część układu torowego za Sopotem, ale to nie wiele. Rozjady będą UIC60-1:12-500 [te na 60km/h] praktycznie na całym odcinku. Zasada szlakowa Vmax kierunek zasadniczy, zwrotny 1/2 Vmax kierunek zwrotny. Czyli Vmax 120km/h Vzwmax 60km/h
Teraz Uwaga, to dla wszystkich MK dotyczące TRAKO. Znikną wszystkie tory bocznicowe przy torach dalekobieżnych, a Oliwa stanie się Posterunkiem Odstępowym (aktualnie Ogdałęźny z bocznicami na TRAKO) dodatkowo SBL-4-Stawna. Nie doczytałem się tam, żeby został chociaż 1 rozjazd i dodatkowo zmiany Posterunku Ogdałęźnego na Posterunek Pomocniczy (tak jak było tylko bez semaforów) Także jeden totalnie duży minus z tego powodu. Zapewne PLKce się nie opłaca utrzymywać tych 2 rozjadów za Oliwą (gdzie jeszcze niedawno było ograniczenie do 30km/h z powodu uszkodzenia krzyżownicy)
Szlakowa 120km/h
Wrzeszcz zmieni się na tyle, że zniknie połączenie torów dalekobieżnych z SKMką (może coś przy okazji Pomorskiej Kolei Metropolitarnej się zmieni) Na razie wszystkie znikną, ale tory dodatkowe pozostaną. Rozjady UIC60-1:12-500 [te na 60km/h] z bocznic UIC60-1:9-300 [te na 40km/h ale max może być 50km/h] no i SBL-4-Stawna. Szlakowa 120km/h
Do Gdańska już nie wiele się zmieni. Praktycznie głowica wjazdowa od strony Gdyni będzie ulepszona, że wjazd zamiast 40km/h będzie 60km/h. Druga głowica praktycznie się nie zmieni, jedynie wymiana całej nawierzchni tylko torów głównych. Szlakowa 120km/h
To takie z grubsza małe streszczenie tego co się zamierza tam robić.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas