19.07.2014, 19:30
Witajcie, ostatnio przeczytałem
ten artykuł.
I tak myślę co z tą linią E 30 z Katowic do Krakowa? Obecnie pociągi nie są żadną konkurencją dla przewoźników autokarowych - średnio co 10 minut z obu miast odjeżdżają autokary w kierunku tego drugiego.
Niby jeszcze w tym roku ma być remont 58km torów (według rozklad.pkp.pl linia ma 77km) i skończyć się pod koniec 2016 roku.
Pociągi (TLK) na tym odcinku poruszają się ze średnią prędkością około 37km/h.
Obecnie ta trasa dla kolei jest nierentowna - przewoźnicy autokarowi oferują nowoczesne autobusy i udogodnienia a na torach jeżdżą przeważnie stare EN57 i niewyremontowane wagony typu B10nou + bilet Regio jako //Połączenie w dobrej cenie// to 13zł a na autokar zaczynają się od 5-8zł.
W najbliższym czasie dominacja autokarów na tym odcinku się według mnie nie zmieni, ale po remoncie trasy gdy pociągi rzeczywiście będą jeździły do 160km/h (chociaż powiedzmy sobie szczerze - realna prędkość to około 100-120km/h) i podróż będzie trwała około 40 minut a ceny biletów spadną to kolej może być głównym środkiem transportu między tymi miastami - zwłaszcza że cała linia E 30 ma być dostosowana do 160km/h czyli Zgorzelec - Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów - Granica.
W każdym razie remont całej linii E 30 to trafna inwestycja która powinna się szybko zwrócić.
Zapraszam do dyskusji.
ten artykuł.
I tak myślę co z tą linią E 30 z Katowic do Krakowa? Obecnie pociągi nie są żadną konkurencją dla przewoźników autokarowych - średnio co 10 minut z obu miast odjeżdżają autokary w kierunku tego drugiego.
Niby jeszcze w tym roku ma być remont 58km torów (według rozklad.pkp.pl linia ma 77km) i skończyć się pod koniec 2016 roku.
Pociągi (TLK) na tym odcinku poruszają się ze średnią prędkością około 37km/h.
Obecnie ta trasa dla kolei jest nierentowna - przewoźnicy autokarowi oferują nowoczesne autobusy i udogodnienia a na torach jeżdżą przeważnie stare EN57 i niewyremontowane wagony typu B10nou + bilet Regio jako //Połączenie w dobrej cenie// to 13zł a na autokar zaczynają się od 5-8zł.
W najbliższym czasie dominacja autokarów na tym odcinku się według mnie nie zmieni, ale po remoncie trasy gdy pociągi rzeczywiście będą jeździły do 160km/h (chociaż powiedzmy sobie szczerze - realna prędkość to około 100-120km/h) i podróż będzie trwała około 40 minut a ceny biletów spadną to kolej może być głównym środkiem transportu między tymi miastami - zwłaszcza że cała linia E 30 ma być dostosowana do 160km/h czyli Zgorzelec - Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów - Granica.
W każdym razie remont całej linii E 30 to trafna inwestycja która powinna się szybko zwrócić.
Zapraszam do dyskusji.