Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cyrki w PR Katowice
#1
Matusiewicz: Kwoty podawane przez PR szokują

- Mamy podpisaną 5-letnią umowę ramową, która zakłada, że co roku Przewozy Regionalne otrzymują 110 mln zł. W tym roku, ku naszemu zaskoczeniu, dostaliśmy propozycję zwiększenia tej dotacji do 159 mln zł. To kwota szokująca – powiedział podczas dzisiejszego briefingu prasowego Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego.

Przypomnijmy: wczoraj Przewozy Regionalne poinformowały, że chcą w 2011 r. od samorządu województwa śląskiego dodatkowych 50 mln zł. W przypadku niespełnienia żądań przewoźnik planuje wycofanie z rozkładu nawet ok. 100 pociągów. W grę wchodzą także zwolnienia pracowników PR Katowice, a nawet likwidacja oddziału spółki.

Drugi artykuł:

Gardoń: Nie wywieramy presji na UMWŚ

Linia Katowice – Wisła Głębce, Rybnik – Chałupki, Rybnik – Pszczyna – Bielsko-Biała, Bytom - Gliwice. To tylko niektóre z tras, na których już niebawem może zabraknąć pociągów, jeśli Śląski Urząd Marszałkowski i Przewozów Regionalne nie dojdą do porozumienia odnośnie wysokości dofinansowania przewozów realizowanych przez spółkę na terenie woj. śląskiego w 2011 r.

Źródło:Rynek Kolejowy

Panowie i panie, czy w takiej sytuacji marszałek nie powinien zerwać umowy z PR Katowice i rozpisać przetargu na nowo :?: Czy może powinien wpuścić tam KŚ :?:
Odpowiedz

#2
No tego jeszcze brakło. Tylko brakuje żeby pozbyc się Wisły , czy Bytomia, gdzie sami nie dawno reaktywowali ruch. I tak się przepychają, a żeby jeszcze wyłudzić parę złotych
Odpowiedz

#3
Ta, wpuści KŚ. Przerobimy FLIRTy na jednoczłonowe i ze 2 razy na dzień coś pojedzie... Przypominam, że KŚ może liczyć na 3 FLIRTy, bo Elfy gdzieś zniknęły. Wyraźnie w GOPie trzeba takiego zimnego prysznica, bo inaczej nikt nic nie zrobi. Jeszcze ograniczmy Częstochowę i patrzmy, jak RAŚowo-marszałkowskie kolejki sobie radzą...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#4
Ale ja tam widzę jakieś pozytywy. Na przykład w ostatnim czasie zrobiono pociąg do Zwardonia. Niestety minusy to drastyczne ograniczenie kas. nie ma kasy PR w Wiśle, w Zwardoniu, na Żywiec od Suchej ZKA. Niestety coraz mniej na polskiej kolei można polegać. A ta moda na zamykanie i puszczanie ZKA miejmy nadzieję się w końcu skończy.

//edit by Obleśny Szczur
Wielkie litery.
Odpowiedz

#5
Nie będzie Przewozów Regionalnych na Śląsku?

- Śląsk jest obecnie jednym z naszych najpoważniejszych problemów. Musimy bardzo poważnie zastanowić się nad decyzjami organizacyjnymi. Mamy przekazy medialne, iż zarząd regionu nie wyobraża sobie współpracy z naszą spółka od 2012 lub 2013 roku - uważa Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych. Na razie PR ograniczą swą działalność na Śląsku.

Na Śląsku trwa spór pomiędzy Przewozami Regionalnymi a władzami samorządowymi województwa. Przewoźnik chce otrzymać dofinansowanie na poziomie 160 mln zł, marszałek pragnie dać jedynie 110 mln zł.

Jak przyznają przedstawiciele Przewozów Regionalnych, są w posiadaniu informacji wskazujących na prawdopodobną rezygnację ze współpracy z PR samorządu Śląska w 2012 lub 2013 r. Z tego względu bardzo poważnie brane są zmiany organizacyjne, a nawet likwidacja Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Zmiany nie mogą być gwałtowne. Nie chcemy, aby 2300 osób zostało nagle bez pracy - przyznaje prezes PR.

Całość wywiadu z Małgorzatą Kuczewską- Łaską dostępny jest na stronie: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.rynek-kolejowy.pl/22299/Nie_bedzie_Przewozow_Regionalnych_na_Slasku.htm">www.rynek-kolejowy.pl/22299/Nie_bedzie_ ... Slasku.htm</a><!-- w -->

Panowie i panie, czyżby w związku z powołaniem spółki Koleje Śląskie Przewozy Regionalne zechciały wycofać się całkiem z rynku na Śląsku :?:

Tutaj drugi link: http://www.wnp.pl/wiadomosci/przewozy-r ... 0_0_0.html

No cóż panie i panowie, zwijkę PR Śląsk czas zacząć Sad
Odpowiedz

#6
Za chwilę podzielą się na miasta potem nie wiem na dzielnice. zaczyna to być cyrkiem. Jedna kolej , a każdy chce rządzić. Więcej środków będzie umykać.
Odpowiedz

#7
Nikt tu się nie dzieli, nie wiem, o co Ci chodzi. PR podało zaporowe kwoty, jakie żąda od UMWS, nie dziwne, że urzędnicy nie chcą się na to zgodzić.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#8
Mi chodziło o to, że będzie bardzo źle jak powstanie kolejna spółka. Im więcej spółek tym więcej środków ucieka. A że PR stosuje kwoty zaporowe to nie ma się co dziwić. Mają monopol to rządzą, a UM płacić musi. Bo jak im kasy nie da , PR na tory nie wyjedzie a ucierpi pasażer. Prawda jest taka, że była 1 spółka był mniejszy cyrk jak teraz. Zresztą obserwując te waśnie spółkowo-urzędowe się zastanawiam , czy oni nie zapomnieli co jest ich misja i dla kogo jeżdżą...
Odpowiedz

#9
kris123 napisał(a):Mi chodziło o to, że będzie bardzo źle jak powstanie kolejna spółka.

Koleje Śląskie już powstały.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#10
To nawet nie wiedziałem. Jednym słowem spółek ci u nas dostatek...
Dzięki za info.

// edit by mikrobart: Nie cytujemy przedmówcy.
Odpowiedz

#11
kris123, przeoczyłeś jakiś rok - spółka powstała w lutym 2010 r, To, że nie prowadzi działalności przewozowej nie oznacza, że nie istnieje.

Wracając do tematu - nic dziwnego, że PR chce się zwijać, skoro nie będzie tam jeździć. Nadal wierzę, że UMWS i PR dojdą do porozumienia w sprawie kwoty dofinansowania, ale codziennie mniej we mnie tej młodzieńczej wiary.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#12
A czy ta nowa spółka ma zaplecze do jazdy? To znaczy pracowników , pociągi?
A PR tak łatwo się nie wycofa, oni tak straszą, żeby więcej pieniążków dostać. Wg mnie to należy ignorować, a nie dawać w nieskończoność. Zresztą zawsze mnie nurtuje, że z roku na rok dotacja rośnie, a ilość pociągów spada. Taki worek bez dna.
Mówię Ci Bartek zakładamy spółkę i zaczynamy zarabiać na kolejowych szlakach :-D
Odpowiedz

#13
No tak się składa, że ma zaplecze do jazdy np. KW, a pracownicy się znajdą.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#14
To niech próbują . Dobra oferta, niska cena, często jeżdżące pociągi powinny UM przekonać. Pytanie tylko, czy PR im tak łatwo odda kolejne województwo. Być może niektóre linie z chęcią. Ale takie powiedzmy Kraków-Katowice już niekoniecznie.
Odpowiedz

#15
http://www.rynek-kolejowy.pl/22385/Slas ... dalszy.htm

A co o tym myślicie?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  E-30 - Katowice - Kraków Meaz 9 6 106 12.04.2018, 21:11
Ostatni post: Adams
  Cyrki z ZKA w Małopolsce kris123 4 4 431 16.03.2011, 15:27
Ostatni post: kris123
  Nowy prezes PR Katowice mikrobart 27 13 144 07.03.2011, 19:03
Ostatni post: mikrobart

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.