Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Koleje Dolnośląskie prowadzą nabór który ma zakończyć się w grudniu. Zobacz na ich stronie.
Z tego co wiem równolegle z KD szkolić ma też PMT(mają ośrodek w Legnicy). Za miesiąc kończe licencję i do któryś z tych 2 firm będę uderzać (bliżej mi do PMT). Jeżeli ktoś ma jeszcze informacje o świadectwie w innych firmach niech pisze bo dobrze było by mieć plan B.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Złóż tam i czekaj bo wrobelki ćwierkają że niedługo w IC ma też być nabór. Aczkolwiek ta firma mi się średnio widzi.
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 2
Dołączył: 28.12.2016
Reputacja:
9
A pytałeś w Kolejach Mazowieckich oni też co jakiś czas prowadzą nabór, Wiem też że nie dawno nabór prowadziły Przewozy regionalne w województwie łódzkim.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Tak złóż papiery w KD i dzwoń do PMT to i przy okazji mi zrobisz przysługe. IC średnio mi się widzi ze względu na moje miejsce zamieszkania (Zielona Góra)i wymagania IC co do miejsca pracy, najczęściej jest to jakieś duże miasto typu Wawa czy Poznań. Drugą kwestią są zarobki, maksymalnie 2200 podczas swiadectwa i 3000-3500 po świadectwie. Nie idę na maszyniste głównie dla kasy ale ta też jest ważna, szczególnie dla kogoś na dorobku.
Liczba postów: 30
Liczba wątków: 1
Dołączył: 03.10.2017
Reputacja:
0
A czy w KD zarobki nie są podobne? Poza tym wiesz może jak wygląda kwestia robienia uprawnień w KD, czy robią na konkretny typ pojazdu czy jak to wygląda? Ciekawe z kolei jak to jest w PMT.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
W KD zarobki są lepsze bo wielu maszynsitów z IC czy Cargo poszło do KD. Z tego co mówili nam wykładowcy to instruktorzy w KD są bardzo wymagający i nie ma tam żadnych odstępstw od instrukcji i przepisów, bardzo łatwo podobno zostać odsuniętym od jazdy. Sama jazda to też duży zapiernicz bo na 12 godzin służby jest około 11 godzin relanej jazdy. Tak mówili nam wykładowcy na licencji. Co do PMT to wiem że kasa na start jest dosyć dobra jak na stażyste. Reszte niech Ci powie Kris. Ja się dopiero staram o przyjęcie do firmy.
Autoryzacje na dany typ pojazdu robisz z tego co wiem po zdaniu egzaminu na świadectwo. Tabor KD to szynobusy polskiej produkcji.
Liczba postów: 30
Liczba wątków: 1
Dołączył: 03.10.2017
Reputacja:
0
Dzięki Konradzie za kilka informacji. Mi KD trochę nie leżą z uwagi na moją lokalizację (70 km na południe od Warszawy) ale obawiam się że mogę się nie doczekać na odzew z IC lub Cargo w moim rejonie. Inne spółki też milczą więc człowiek chce iść gdzie tylko jest szansa.
Co do autoryzacji to pod kątem przyszłościowym może być problem jeśli przykładowo w firmie X zrobię autoryzację na same szynobusy kilku rodzajów a za kilka lat będę się starał o etat w firmie Y gdzie w parku taborowym mają np. same EU07 itp tabor.
Kris, jeśli mógłbym Cię jeszcze prosić o kilka informacji nt. pracy czy samego szkolenia na świadectwo w PMT to będę bardzo wdzięczny.
Liczba postów: 30
Liczba wątków: 1
Dołączył: 03.10.2017
Reputacja:
0
Cargo, IC, PR, KM, SKM, CTL, DB - w tych spółkach na razie cisza i to już od dłuuuższego czasu. Orlen i Lotos nie szkolą, Freightliner też, przynajmniej taką informację uzyskałem po telefonach z tego roku do tych przewoźników. Przypomnę że posiadam licencję i szukam przewoźnika który weźmie mnie na kurs na świadectwo. Jutro zadzwonię do PMT i KD, może tam coś uda się załatwić.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Od siebie dodam że do Cargo nie ma co na tą chwilę uderzać muszą najpierw zrobić swiadectwa ludziom z ostatniego dużego naboru w latach 2014-16. W IC trzeba czekać na nabór który ma podobno niedługo ruszyć. PR to co zakład to inna polityka, lubuski podobno chcę brać na świadectwo ale dziwne głosy do mnie dochodzą. Na Górnym Śląsku na świadectwo bierze PKP Cargo Service oraz jak teraz zauważyłem Kolprem. Dolny Śląsk to KD oraz PMT które są chętne do szkolenia. Pisałem zapytanie do Lotosu, Ecco Raila oraz Captrain Polska ale jeszcze nie dostałem odpowiedzi. Mam nadzieje że uda mi się zdać licencję a w krótkim czasie dostać się do którejś z Dolnośląskich firm.