Są szanse na przystanek w Szczekocinach
Jak donosi "Dziennik Zachodni", społeczna inicjatywa przywrócenia przystanku kolejowego w Szczekocinach zaczyna przynosić znaczące efekty. W akcję „Przystanek Szczekociny” angażuje się miejscowa młodzież.
O sprawie informowaliśmy już kilkakrotnie. Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o modernizacji i budowie linii kolejowej 64, jednak projekt nie uwzględnia przystanku kolejowego w Szczekocinach. Nie uwzględnia też możliwości jego odbudowy w przyszłości. Przystanek ten wciąż istnieje, jednak na chwilę obecną nie zatrzymują się przy nim żadne pociągi.
Źródło: Rynek Kolejowy
Trochę odgrzewany kotlet, ale warty komentarza
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
A co tam będzie jeździć?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Pociągi IR przewoźnika Przewozy Regionalne
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Druga Włoszczowa? Pośpieszne pociągi będą zatrzymywać się w miejscowości, która ma około 5 tys mieszkańców?!
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Może i masz rację, ale moim zdaniem powinni tam upchać jakiś pociąg Regio, na którym skorzystałyby także inne miejscowości na tej linii.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Ale WSZYSTKIE przystanki pomiędzy Kozłowem a Koniecpolem idą do likwidacji. Do tego dochodzi problem z tym, że 64 przechodzi przez 3 wojwództwa.
//edit by Obleśny Szczur
Zaczynamy zdanie WIELKĄ literą.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Właśnie, problemem w Polsce jest to, że taka a nie inna linia przechodzi przez 3 województwa. Może to OT, przepraszam, ale to po prostu paranoja. Czy współpraca jest aż tak trudna?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
O tym mówię - problemy lokalnie dają nam obraz tego, jaki jest problem globalnie. "Niedasię", bo linia przechodzi, nieszczęśliwie, przez 3 województwa.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Paradoksalnie jest szansa na powrót do życia połączeń Kraków-Miechów-Szczekociny-Koniecpol-Częstochowa-i dalej. Jest to spowodowane tym, że Kraków-Katowice idzie, prędzej czy później, do remontu więc pociągi(jadące od Krakowa na Zawiercie) będą jeździć inną trasą. Jedynym logicznym rozwiązaniem jest puszczenie ich przez 64-ke. Jedyny kłopot to to, że na łączniku Koniecpolskim nie ma kabla a prędkość od Koniecpola do Czewy woła o pomstę do nieba ;-)
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Sprawa koniecpolska jest głośna i u mnie, bo tą trasą najszybciej dojechałyby EIC z Wrocławia do Warszawy, ale przez ten feralny odcinek szans na przetrasowanie niektórych z E20 nie ma. Ponad 5 h jazdy między tymi miastami to stanowczo za dużo, stąd dziwi brak ruchów inwestycyjnych na wspomnianym odcinku, ale kto zrozumie polską kolej? ;-)
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Ja słyszałem o tzw. lobby łódzkim ;-) ale z natury w teorie spiskowe nie wierze
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Teraz przez Szczekociny jadą pociągi: z jednej strony od Kozłowa/Krakowa, a z drugiej zjeżdżają na CMK-e. Nie ma(z przyczyn jakie wymieniłem w tym cytacie) połączeń, które jechałyby "prosto" do Koniecpola a potem np. dalej do Czewy/Łodzi/Szczecina itp. Co do połączeń to do Krakowa/Wa-wy(i wszystko pomiędzy czy też dalej) jest w orbicie naszego zainteresowania.