Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Żeby informacja miała szanse dotrzeć do wszystkich zainteresowanych. A taki hipotetyczny szturm na serwer to dobry test dla zaplecza informatycznego PR.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Bardzo dobre marketingowe posunięcie PR. Na specjalny pociąg sprzedaż biletów tylko przez Internet. Wiadomo... pociąg i tak się zapełni, a przy okazji kilku klientów przekona się do kupowania biletów przez IPR. Widać, że u tego przewoźnika marketingowców mają dużo lepszych.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Zobaczymy jak to się wszystko skonczy, ale pewnie za parę lat głownie za pośrednictwem neta zrobi się wszystko. A może jeszcze bilet sms-em
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Niemcy mają kupowanie biletów kolejowych z komórki (przez uproszczoną stronę serwisu biletowego, specjalnie dla komórek).
Problemem przy takich transakcjach jest sposób dokonania płatności. Na DB w systemie można zapamiętać numer swojej karty płatniczej, i później dzięki temu łatwo kupować bilety przez komórkę. U nas bardziej od płatności numerem karty rozpowszechnione są szybkie e-przelewy, a to już nie jest takie proste do wykorzystania w przypadku wielokrotnych płatności (trudno wykonać e-przelew przez komórkę).
Potwierdzenie nabycia biletu przychodzi u Niemców w postaci MMSa.
W Polsce kupno biletów przez komórkę jest możliwe w pociągach Arriva (system moBilet), ale tylko na niektórych relacjach. Płatność może odbywać się tam z wcześniej zasilonego specjalnego konta, albo w trybie post-paid (jako polecenie zapłaty z konta bankowego). Ten drugi sposób to bezpośredni przeszczep z Niemiec, gdzie powtarzalne płatności poprzez polecenie zapłaty są bardzo popularne.
W WKD również można kupować bilety przez komórkę (system mPay), a w strefie wspólnego biletu ZTM-KM obowiązują warszawskie bilety miejskie (dobowe i dłuższe), które również można kupić komórką - i jest to akceptowane w pociągach.
Chodzą słuchy że bilety do Rzymu będzie można jedynie zamówić przez IPR, a sama zapłata będzie już nie przez Internet. Takie pół-rozwiązanie...
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Coś to wszystko zmierza w kierunku unowocześnień. Jako ciekawostkę podam, że będąc w Krakowie zauważylem, że miejska komunikacja także obsługuje Mobilet. Nie długo każdy pokaże bilet zakupiony w inny sposób.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
kris123 napisał(a):Niedługo każdy pokaże bilet zakupiony w inny sposób.
I bardzo dobrze, jak każdy wygodnie kupi bilet w najdogodniejszy dla siebie sposób, to chętniej pojedzie koleją czy komunikacją miejską.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
kris123, a czy to utrudnienie? Nie, tak jak wspomniał psim - mi wygodniej kupić w automacie, to kupię w automacie (chociaż wczoraj we Wrocławiu przyjął moje pieniądze, nie wydrukował biletu ani nie wydał reszty), ktoś inny woli przez internet - proszę bardzo, można i tak.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Zgadzam się. Każdy niech robi jak mu wygodniej. Ja wolę w KB , pytanie tylko czy jakieś zostaną
A co do automatów to te lubią wydawać 500-lirówki. Ostatnio drugi raz mi tak wydało. jest na to sposób. Płać odliczoną kwotą .
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Zareklamowałeś? Trzeba to reklamować, to będą mieli podstawę zgłosić się do producenta o lepsze wyregulowanie automatów. Nie wolno takich przypadków zlewać.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Ok. Mam te monety, mam wydruk. Złożę w takim razie reklamację.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Wieści z frontu: ma być zwiększona elastyczność funkcji wymiany biletu. Zakupiony bilet będzie można (najpóźniej w przeddzień ważności) bez dopłat czy komplikacji wymienić na dowolny (tj. również na inną trasę), pod warunkiem że nowy bilet będzie w tej samej cenie lub droższy od pierwotnego. W tym ostatnim przypadku oczywiście będzie niezbędna dopłata.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Mówisz oczywiście o biletach sprzedawanych na IPR?
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Oczywiście.
Będzie to wykroczenie również poza to, co jest możliwe obecnie w kasach. No i dobrze, bo taka internetowa wymiana jest bezkosztowa dla przewoźnika - nie angażuje czasu pracy kasjerki, a jedynie systemu internetowego wystawiania biletów, co jest pomijalne.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
A to przydatna opcja, bo do tej pory bilet niewykorzystany przepadał, żadnej opcji zmiany relacji nie było - mądrze myślą w PR, trzeba im to przyznać. Przydałoby się jak najszybsze wdrożenie sprzedaży biletów na REGIO, na to czekam z największym utęsknieniem.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Niekoniecznie przepadał, dostępna była i jest funkcja
zwrotu biletu nabytego przez IPR - z potrąceniem odstępnego bodaj 15%. Automatyczna - gdy zgłosimy zwrot najpóźniej w przeddzień ważności biletu.
Zwrot jest możliwy również w dniu niedoszłego przejazdu i później - ale wtedy jest problem, bo sprawę trzeba załatwiać formalnie, korespondując z białkiem (tak informatycy określają ludzką obsługę biurową ;-) ), i czasami można spotkać się z absurdalnymi żądaniami - typu: przesłanie pocztą oryginału biletu (!) poświadczonego o niewykorzystaniu - co jest oczywistym debilizmem, gdyż sami ten bilet drukujemy i możemy mieć nawet 5 takich "oryginałów", z czego 3 poświadczone...
Strasznie mnie takie zdarzenia
wkurzają.
mikrobart, prace nad REGIO nadal trwają. Autentycznie - dzieje się, są postępy. Tak że bez obaw, będzie, i to zapewne będzie od razu pełen wypas, z wszelkimi ofertami specjalnymi, itp.
Bahnfahren ist unser Business