Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymagania co do wzroku
#16
@nakama
Otóż to.
Odpowiedz

#17
To jaki zawód związany z koleją można wykonywać z wadą wzroku? Rewident? Manewrowy? Bo nawet dyżurny ruchu musi mieć I kategorię wzroku z tego co wyczytałem xD Konduktor do sprawdzania biletów też musi mieć sokoli wzrok? Paranoja.
Odpowiedz

#18
Możesz być z 2 kategorią rewidentem lub manewrowym/ustawiaczem. Nie wiem jak jest z nastawniczym/dyżurnym. Jak kręci Cię kolej to może warto iść w tą stronę?
Odpowiedz

#19
Niestety dyżurny też musi mieć I kategorię, tego to już kompletnie nie rozumiem. Nawet konduktora to dotyczy. Nie wiem kto to wymyślił, ale chętnie spytałbym czy coś ciężkiego mu na głowę nie spadło .
Odpowiedz

#20
Dyżurny musi mieć 1 kategorie choćby po to żeby patrząc z nastawni wdział czy mu jakiś wagon stoi na konkretnym torze na drugim końcu stacji czy nie (nie wszystkie stacje mają elektryczną kontrole zajętości torów), ma też obserwować pociąg i powinien wyłapać nie nieprawidłowości na nim czy choćby zauważyć sygnały końca pociągu co np w ciemności nie jest takie łatwe przy słabym oświetleniu i zardzewiałych tarczkach, nie wspominając już o tym że musi rozróżniać kolory światełek na pulpicie Wink Tak że takie wymagania co do wzroku nie wzięły sie  znikąd.
Odpowiedz

#21
Jak rozjazd jest daleko to dyżurny ma lornetkę, jeśli ma wątpliwości co do tarczek to może spokojnie zatrzymać pociąg (przepisy jasno określają jakie mają być tarczki, w dodatku tarczka jest odstępstwem od przepisu), więc dyżurny zawsze jest na prawie. Przepisy dotyczące wzroku to czysta paranoja, ale jak pisał Kolega: zdrowie odrzuca większość kandydatów do zawodu, więc związki są zadowolone. Kto się czuje na siłach i chce się użerać ma kolejną drogę: wykształcenie wyższe i praca w biurze.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#22
(06.07.2018, 19:39)Konrad1961 napisał(a): Możesz być z 2 kategorią rewidentem lub manewrowym/ustawiaczem. Nie wiem jak jest z nastawniczym/dyżurnym. Jak kręci Cię kolej to może warto iść w tą stronę?
Nastawniczy nie musi mieć I kategorii.

Wysłane z mojego SLA-L22 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz

#23
Ale dlaczego zwiazko sa zadowolone ze jest taka bariera ??? Nie czaje tego
Odpowiedz

#24
(14.11.2018, 22:42)amria napisał(a): Nastawniczy nie musi mieć I kategorii.

Jak to nie musi? To dlaczego mnie uwalili, kiedy pracodawca wyrwał mi stołek spod tyłka i zaproponował pracę nastawniczej?
Dopiero po korekcji wzroku udało mi się przejść te badania.
Tolerują wadę wzroku u nastawniczych, jeśli wada pojawiła sie po kilku latach pracy. Na wstępie trzeba mieć super wzrok.
Odpowiedz

#25
Najlepiej poczytać rozporządzenie, tam jest wszystko wyjaśnione.
Odpowiedz

#26
Podpowiesz jakiego rozporządzenia mam szukać?
Odpowiedz

#27
Proszę:
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downloa...210101.pdf
Konkretnie strona 51.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Korekcja wzroku, badania, licencja maszynisty Szymczak101 8 3 905 25.08.2021, 06:30
Ostatni post: Szymczak101
  Wymagania zdrowotne ewa.ewa 6 2 605 01.06.2021, 14:20
Ostatni post: shinkadamo
  wada wzroku a licencja maszynisty sfyt 18 8 917 03.04.2020, 14:58
Ostatni post: PeKaP
  Zdobycie uprawnień ustawiacza a wada wzroku BaKu_Mechanik 3 3 679 03.03.2020, 14:06
Ostatni post: BaKu_Mechanik
  Technikum Kolejowe a wada wzroku. Olej 6 4 214 12.11.2019, 17:25
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.