Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Czyli jednak licencja była dobrą inwestycją ??. Równo za tydzień po egzaminie zaczynam intensywnie szukać pracy ?
Bez znaków zapytania.
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
W tym czasie licencja to moim zdaniem bardzo dobra inwestycja na przyszłość.
czy osoba ktora nie ma nic do czynienia z koleja rowniez moze zostac kolejarzem
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
Oczywiście że tak. Nie te czasy że trzeba było mieć szkole związana z koleją.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Dzisiaj liczą się chęci, aktualnie PKP Cargo prowadzi nabór na szkolenie od podstaw dla rewidentów,manewrowych, odprawiaczy oraz ustawiaczy, szkolenia na świadectwo też mają podobno ruszyć niedługo. W innych firmach wakatów też jest sporo ?
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
(31.10.2017, 18:30)mentos napisał(a): czy osoba ktora nie ma nic do czynienia z koleja rowniez moze zostac kolejarzem
Pewnie ,że tak...taka osoba to i tak na przestrzeni 5 lat będzią kroplą w morzu...możesz być po AWFie, po łopatologii lub ratownikiem medycznym..masz przejść badania a potem to juz kwestia chęci..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.12.2017
Reputacja:
0
Witam serdecznie.
Czy w Lublinie zrobię licencję maszynisty? Czy kurs jest finansowany, czy muszę go zrobić na własną rękę?
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 0
Dołączył: 04.09.2017
Reputacja:
0
A może trochę zaradności życiowej i samemu sprawdzić. To nie jest takie trudne. Ktoś z forum napewno ci zasponsoruje cały kurs na licencję
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Za licencje musisz sam zapłacić, ale jeszcze wcześniej przejść bardzo szczegółowe badania lekarskie. Badania kosztują jakieś 700-800 zł a kurs między 3900 do nawet 6800. Może Ci go zasponsorować Urząd Pracy ale musisz spełnić dosyć trudne do zrealizowania warunki. Ogólnie to czemu chcesz zostać akurat maszynistą skoro nie masz nawet żaden wiedzy jakim nim zostać.
Z tego co wiem to w Lublinie nie ma ośrodka który szkoli na licencje. Najbliżej to masz w Warszawie.
Liczba postów: 248
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.01.2018
Reputacja:
5
Czy ktoś będzie może zaczynał licencje teraz w lutym w Krakowie?
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 10.03.2018
Reputacja:
0
Hej.
Jestem nowym użytkownikiem na forum, mam nadzieję że kolejnym postem tego typu nie łamię regulaminu, a w razie czego proszę żeby nie bić zbyt mocno.
Pokrótce przedstawiając się. Nazywam się Patryk, mam we wrześniu tego roku 18 lat. Jestem z okolicy Katowic. Pracuję jako doradca klienta na infolinii.
Byłem zaciekawiony koleją od samego początku kiedy zacząłem nią jeździć. Stukot kół, dźwięk lokomotywy i sama przyjemność z jazdy jako pasażer zawsze stawiała u mnie na pierwszym miejscu transport kolejowy. Z wykształcenia powinienem być geodetą, ale odkryłem (trochę późno) że ten zawód na który się kształcę nie jest dla mnie. Na ten moment zarabiam pieniądze na możliwość kształcenia się w tym zawodzie. Chciałbym być maszynistą. Wiem że przede mną długa droga, ale mam ochotę ją przejść skoro jestem zdeterminowany i czuję że to jest praca której pożądam. Kieruję się z zapytaniem do Was, co mi potrzeba żeby jakoś stanąć na nogi w pracy? Ile muszę mieć lat żeby zacząć odpowiednie kursy, gdzie je zacząć i co dalej? Zdaję sobie sprawę, że jest wiele takich wątków, nie tylko tu ale w całym internecie, mimo to są tak napisane dla osób które już zaczęły kursy. Jeśli jest tu już temat jak zostać maszynistą krok po kroku, uzyskać ważne licencje i świadectwa oraz lokalizacje takich ośrodków to czy ktoś mógłby mnie pokierować do niego?
Mam nadzieję, że nie zostanę zbesztany za pytania laika.
Pozdrawiam
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Aby zostać maszynistą czy nawet rewidentem lub manewrowym musisz przejść bardzo rygorstyczne badania lekarskie.Mając już 20 lat możesz iść na kurs oraz szukać przewoźnika który zrobi Ci świadectwo. Jeżeli chcesz zacząć od niższego szczebla możesz uderzać do przewoźników aby zrobili Ci manewrowego lub np rewidenta ale takie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.
PS. Jeżeli liczysz na to że dzięki kolei zostaniesz bogaty to muszę Cię rozczarować, jako szkoleniowiec przez pierwsze 2-3 lata będziesz szczęśliwy jak zobaczysz na pasku od wypłaty 2300 zł na rękę a po szkoleniu 1000-1500 zł więcej.
Manewrowym lub rewidentem możesz zostać mając już 18 lat. Ale jak mówiłem ma to swoje plusy i minusy.
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
No tak. Powodzenia w szukaniu pasjonatow na manewry lub rewizje techniczną za 1900-2500 na rękę XD.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Trochę racji może i masz, bo jakby nie patrzeć jest to dość ciężka praca. Jednak patrząc na to z innej perspektywy, to praca na tych stanowiskach jest tylko doraźna i otwiera furtkę do lepszej fuchy, np. kursu na maszynistę. Niestety, ale braki kadrowe wśród maszynistów i to niemal wszystkich spółek kolejowych pokazują, że ten zapał do pracy na tym stanowisku wygasa wśród młodych ludzi.