Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Polscy przewoźnicy planują wypożyczyć składy od Niemców i Czechów na przewóz kibiców na Euro 2012. Pytanie... czy kasę, którą wydadzą na wypożyczenie nie lepiej przeznaczyć na naprawy swojego taboru? Czy może po prostu mamy już wszystkiego za mało?
Źródło: Teleexpres.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Pewnie wagony
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Tak, mowa z tego co wiem była o wagonach. A do wagonu doczepimy siódemki i zrobi się nagle masa retro ekspresów. Świetnie rozwiązanie problemów, Europa będzie się miała z czego śmiać.
Liczba postów: 141
Liczba wątków: 3
Dołączył: 13.02.2011
Reputacja:
0
Totalny bezsens... każdy wie że EURO2012 jest swego rodzaju szansą dla polskich dróg, kolei, to dlaczego przewoźnicy nie chcą też skorzystać z tej szansy i wyremontować w końcu wagony które stoją na bocznicach, tylko wolą wypożyczać wagony od innych zarządów...
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Bo mo¿e patrz± na to realnie i wiedz±, ¿e tak czy siak (z powodu przetargowych procedur) nie zd±¿± z w³asnym taborem. Z dwojga z³ego lepiej niech siê ¶miej±, ¿e bêd± u nas je¼dziæ po¿yczonym (znaczy siê w³asnym :-P ) ale dobrym ni¿ naszym zbli¿onym komfortem do bydlêcych.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Jakby tak dało się jeszcze przyciągnąć na lawetach trochę infrastruktury ;-) Mam nadzieję, że pomysł nie wypali i jednak spółki zdecydują się na rewizje wagonów, które gniją na postojówkach, ale jak termin EURO się zbliży, a wagony stać będą jak i stały, to chyba jedynym wyjściem będzie to wypożyczenie.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
jednak spółki zdecydują się na rewizje wagonów, które gniją na postojówkach, ale jak termin EURO się zbliży
Hah, ciekawe która firma w PL Ci to zrobi :] Chyba Biedronka albo Plus GSM biorąc pod uwagę że takich zakładów mamy tyle, że można je policzyć na palcach jednej ręki.
Teraz? Teraz to za późno.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Uważasz, że żadna firma nie przyjmie już wagonów, jeśli ogłoszony będzie przetarg na NR?
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Przyjąć? Przyjmą, chłopie to dla nich kasa nieziemska, pytanie kto się z tym wyrobi mając na to +/- rok. PESA to na drugie ma "zes*aj się, ale nie daj się" im więcej tym lepiej. Zobaczysz co będzie się dziać jak tak naprawdę seryjna produkcja ELFów ruszy. Przecież wagony które teraz modernizuje PESA -> B85 czy G81 na kilka tygodni stanęły, bo nie wyrabiali się z innymi wcześniejszymi zamówieniami -> np. EN77. Brak zaplecza.
Ile tych wagonów potrzeba? 50? Nie. Czas, czas panowie.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Czasu nie ma i oczywiście postojówek się nie "opróżni", bo i na to nie ma pieniędzy, ale nawet te 50 wagonów, które by rewizję przeszły (przy mądrej polityce taborowej na czas EURO) trochę bo sytuację poprawiło.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Druga sprawa. Co łatwiej i taniej jest zrobić? Zmodernizować 50 wagonów ( koszta + babranie się w błotku z przetargami, unieważnieniami itd. ) czy wydzierżawić 200 wagonów od kolegów z zagranicy które standardem przewyższają większość 111A czy 112A, a na deser dostać np. takiego Traxxa :]
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Łatwiej oczywiście wypożyczyć, ale czy taniej? Zrobisz rewizję, to wagony pojeżdżą nie miesiąc, jak te wypożyczone, tylko aż do kolejnej naprawy. Wcale nie wyjdzie jakoś strasznie drożej, a będzie spory pożytek dla przewoźnika i po EURO, bo świat się nie tylko w koło tych mistrzostw kręci.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
No a kto na to wpadnie? IC? Nie. Kasa i jeszcze raz kasa. W Polsce jak się buduje drogi to lepiej zrobić 20 km za 1 tys. zł dając asfalt ala smoła bez dobrego podkładu, to nic, ze za rok będą musieli włożyć w tą drogę 3x więcej. Zamiast zrobić niby drożej ale porządnie to wolą się babrać. :] Sytuacja podobna do tej wątkowej.
No a poza tym brak czasu. Teraz to już guzik mogą zrobić. Tyle się mówiło o EURO nowoczesnym taborze i w ogóle o ach naszej kolei jaka to będzie super elo mega full wypas, a wyszło jak zwykle na obiecankach.