Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Najracjonalniej byłoby rozpisać przetargi na rewizje tych wagonów, które aż proszą się o nią - wagony BWE itp. - ogólnie rzecz biorąc nowoczesne i stosunkowo niedawno wyprodukowane. Ile się uda naprawić do EURO tyle nasze, deficyt wagonów można wypożyczyć, tak jak jest to proponowane. Ale jak widzę, że zamiast wziąć się za to, co gnije i kłuje w oczy to szuka się półśrodków, które pomogą doraźnie i chce się w to pakować niemałe pieniądze - bo żaden zagraniczny przewoźnik głupi nie jest i za grosze wagonów nie udostępni.
Wiem, to myślenie oderwane od polskiej rzeczywistości, tu się żyje chwilą, grunt że wagony będą, nasze czy nie nasze - wsio ryba. A potem? "Jakoś to będzie.".
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Co większość uczepiła się tych Henschelów :> Przeca one są w kółko robione, w PESIE to chyba z 5 sztuk stało i znowu nowe stoją. Reszta w NEWAGu siedzi.
Siła tkwi w Y/B, zajefajnych 152A czy 154A. Przydałoby się więcej 158A i 159A. To są wagony o wysokim standardzie i takie powinny jeździć z kibolami :]
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
A o BWE powiedziałem jakoś tak przypadkowo, ich jest i tak stosunkowo mało do ilości tego, co stoi choćby na Olszynce, mówię oczywiście ogólnie, o całokształcie tych nowoczesnych.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
To chyba po prostu zlecenie dla poznańskich zakładów, zlecała jakaś niemiecka spółka, o ile dobrze wyczytałem w komentarzach pod którymś ze zdjęć tego składu.
Chociaż - bardziej to komfortowe niż nasze kible ;-)
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
http://www.rynek-kolejowy.pl/22160/PKP_ ... 2011_r.htm
Szczególnie ciekawy ten fragment:
Cytat:— zakup 8 nowych wagonów,
— naprawę wraz z modernizacją 45 wagonów,
— naprawę ok. 930 wagonów.
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Lutek napisał(a):No a kto na to wpadnie? IC? Nie. Kasa i jeszcze raz kasa. W Polsce jak się buduje drogi to lepiej zrobić 20 km za 1 tys. zł dając asfalt ala smoła bez dobrego podkładu, to nic, ze za rok będą musieli włożyć w tą drogę 3x więcej. Zamiast zrobić niby drożej ale porządnie to wolą się babrać. :] Sytuacja podobna do tej wątkowej.
Smoły nie wolno już od wielu lat używać pod budowę dróg. Jakby kogoś takiego przyłapali to by poszła fama na całą Polskę.
Łukasz Turek napisał(a):Hmm ciekawe jakie to beda składy jak mamy inny system zasilania Parowozy ?
Czego się boisz? W Czechach też mają 3kV na większości tras, więc muszą je mieć. Niemcy? Same Taurusy są zbudowane pod odbieranie 1,5kV DC, 3kV DC {Polska też} , 25kV 50hz AC i 15kV 16 2/3hz AC. Nowsze produkty Alstomu i Stadlera też są przystosowane do tych 4 rodzajów zasilania.
mikrobart napisał(a):http://www.rynek-kolejowy.pl/22160/PKP_I...2011_r.htm
Szczególnie ciekawy ten fragment:
Cytat:— zakup 8 nowych wagonów,
— naprawę wraz z modernizacją 45 wagonów,
— naprawę ok. 930 wagonów.
Jak spojrzałem na to 930 to się zastanawiam co to za naprawy mają być? Bo raczej dużo wymiany części nie będzie przy takiej mega ilości. Po tych jajach z początku tego roku to jakoś nie chce mi się wierzyć że tego dokonają w tak krótkim czasie.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Mi również ciężko uwierzyć, że przez rok naprawi się ponad 900 wagonów, bo tak jak wspomniał Lutek, chyba nie mamy nawet takiej technicznej możliwości, kto miałby to remontować?
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Zawsze, można za granice wysyłać, ale to pójdzie więcej szmalu niż jakbyśmy mieli zakupić więcej wagonów.
Kto w ogóle się zajmuje naprawami wagonów oprócz Pesy i Newagu? Wiem, że Mińsk Mazowiecki się specjalizował w naprawach EZTów ale nie wiem jak z wagonami. Bombardier?
Nie no nie wiem wypowiedzcie się.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
No zakup 8 wagonów, hooo, sporo W sumie dając na każdy wagon lokomotywę to mamy aż 8 pociągów, więc nie narzekać! To pewnie te z FPSu. Zadziwia mnie ten spokój ze strony IC, planujemy, zrobimy, będziemy robić, będziemy planować itd. A gdzie czyny? Do przetargu pewnie daleka droga + unieważnienia i inne badziewia.
Na pewno PESA, NEWAG, Mińsk i FPS. Co dalej? Chyba nic, bo więcej zakładów nie ma. + Fablok, ZNLE i Bombardier którzy zajmują się czym innym :]
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:— naprawę ok. 930 wagonów.
Prima aprilis ? A kto za to zapłaci jak IC do zamożnych nie należy, a zapewne to nie mała kwota.
Cytat:— naprawę 4 lokomotyw elektrycznych o prędkości 140 km/h,
Ciekawe czy chodzi o EP08, miały być wycofane.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Lutek napisał(a):Na pewno PESA, NEWAG, Mińsk i FPS. Co dalej? Chyba nic, bo więcej zakładów nie ma
Ostatnio coś do Częstochowy wagony do remontu przyjeżdżają
Liczba postów: 631
Liczba wątków: 26
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
0
Jest jeszcze Tabor Szynowy Opole S.A.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Robią oni coś aktualnie? Bo na stronie z newsów to Innotrans a poprzednio Trako więc szału nie ma :]
|