Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projekt tablicy zależności
#16
Masz jakies konkretne tytuly?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#17
Dla przykładu (który oczywiście nie wyczerpuje tematu):
M. Dąbrowska-Bajon, H. Karbowiak, K. Grochowski, Zasady projektowania systemów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, WKŁ;
T. Mickiewicz, A., Mikulski, Elektryczne urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego – urządzenia stacyjne, WKŁ;
A. Zajączkowski, K. Kalicińska, W. Olendrzyński, Elektryczne urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego, WKŁ;
St. Karaś, Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego, WKŁ;
St. Karaś, m. Doliński, Urządzenia sterowania ruchem kolejowym, WKŁ;
Odpowiedz

#18
W raporcie PKBWK dot. wypadku pod Szczekocinami można znaleźć określenie "karta przebiegu". Pewnie jest to odpowiednik tablicy zależności. W Ir-1 również można je znaleźć w odniesieniu do przygotowania drogi przebiegu. Szkoda, że w instrukcjach nie ma dla nich przykładów.
Odpowiedz

#19
stach57 napisał(a):W raporcie PKBWK dot. wypadku pod Szczekocinami można znaleźć określenie "karta przebiegu". Pewnie jest to odpowiednik tablicy zależności. W Ir-1 również można je znaleźć w odniesieniu do przygotowania drogi przebiegu. Szkoda, że w instrukcjach nie ma dla nich przykładów.
Odpowiednikiem klasycznej tablicy zależności są karty (nie karta) przebiegu lub tablice przebiegów.
Warto zacytować treść przepisów Ie-4 (WTB-E10);
§81.
Zapis zależności
1. Dla urządzeń mechanicznych kluczowych, mechanicznych scentralizowanych
i elektrycznych suwakowych zapis zależności należy wykonywać w formie tablicy
zależności składającej się z nagłówka i tabeli zamknięć.
W nagłówku tablicy zależności umieszcza się podstawowe grupy wyżej wymienionych
urządzeń: bloki i zawórki blokowe, drążki przebiegowe, dźwignie nastawcze oraz klucze.
W tabeli zamknięć określa się zamknięcia i wzajemne zależności urządzeń oraz kolejność
ich obsługi.
2. Dla urządzeń przekaźnikowych i komputerowych zapis zależności może być wykonany
w formie:
1) tablicy zależności;
2) kart przebiegów;
3) tablic przebiegów (tabele przebiegów pociągowych, tabele przebiegów manewrowych
oraz tabele zwrotnic ochronnych i dodatkowo ustawianych).
Formę zapisu zależności należy określić przy zamawianiu projektu wykonawczego.
3. Niezależnie od wykonania dokumentacji, o której mowa w ust. 1 i 2, należy opracować
w postaci oddzielnej tabeli wykaz sprzecznych przebiegów.

Przedstawione w pkt. 2 możliwości zapisu zależności dla urządzeń przekaźnikowych i komputerowych dotyczą sytuacji, gdy rozmiary okręgu nastawczego, obsługiwanego przez nastawnię z przekaźnikowymi lub komputerowymi urządzeniam srk są tak duże, że konstrukcja klasycznej tablicy zależności dla takiego okręgu staje się nieczytelna, a sama tablica zależności musiałaby mieć monstrualne rozmiary, zatem w przypadku dużych okręgów nastawczych tworzy się zapis zależności w postaci kart przebiegu (kart tych jest ich oczywiście tyle, ile jest przebiegów w tym okręgu nastawczym - pociągowych i manewrowych), lub buduje się zapis zależności w formie tabelarycznej (tabele przebiegów pociągowych, manewrowych i pozostałe) - są one wygodniejsze i łatwiejsze w rozczytaniu przez personel obsługi.
Odpowiedz

#20
Paweł Piotr napisał(a):3. Niezależnie od wykonania dokumentacji, o której mowa w ust. 1 i 2, należy opracować
w postaci oddzielnej tabeli wykaz sprzecznych przebiegów.


Jak wygląda taka tabela z wykazem przebiegów sprzecznych i do czego jest ona potrzebna.

Przecież przebiegi sprzeczne oznacza się w tablicy zależności to w jakim celu należy jeszcze robić tabele z wykazem przebiegów sprzecznych??

Czy to jest potrzebne do Regulaminu Technicznego Stacji???
Dla dyżurnego żeby mógł się szybciej zorientować???
Odpowiedz

#21
Jak wygląda taka tabela z wykazem przebiegów sprzecznych i do czego jest ona potrzebna.
Ust. 3 § 81 wytycznych Ie-4 (WTB-E10) pojawiła się tutaj po raz pierwszy w najnowszej wersji tych wytycznych z roku 2013, natomiast przepis ten funkcjonował już dużo wcześniej w instrukcji R-9 (o sporządzaniu regulaminów technicznych), obecna instrukcja Ir-3 (R-9).
Jednak nie przypominam sobie takiego RTS, w którym obok tablicy zależności (kart przebiegów, tablic [tabeli] przebiegów), byłby umieszczony osobny wykaz przebiegów sprzecznych, dlatego też nie mogę powiedzieć, jak on wygląda.
Teoretycznie mógłby on wyglądać co najmniej na dwa sposoby – patrz rysunek, z czego wynika, że przepisy powinny podać jakiś jeden, określony wzorzec, czego nie robią.
A do czego taka tabela ma być potrzebna, to wydaje mi się, że sam autor tego przepisu nie do końca wie..
Przecież przebiegi sprzeczne oznacza się w tablicy zależności to w jakim celu należy jeszcze robić tabele z wykazem przebiegów sprzecznych??
Masz rację, sprzeczność przebiegów jest już określona w tablicy zależności i nie wiem, czemu miałby służyć osobny wykaz przebiegów sprzecznych.
Czy to jest potrzebne do Regulaminu Technicznego Stacji???
Skoro instrukcja R-9 oraz obecna Ir-3 (R-9) tego wymaga, to widocznie tak...
Dla dyżurnego żeby mógł się szybciej zorientować???
Dyżurny ruchu powinien znać RTS, bo m. in. z jego znajomości zdaje autoryzację na posterunku ruchu, który będzie samodzielnie obsługiwał. Jasne, że w sytuacjach skrajnych powinien mieć możliwość wglądu do RTS (i dobrze, że jest on [lub jego wyciąg] wymagany na każdym posterunku ruchu), natomiast nie jestem pewien, czy jest sens mnożenia jego zawartości o dodatkowe wykazy i tabele..


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz

#22
Wykaz przebiegów sprzecznych jest elementem RTS-u. paragraf 3 pkt 7 Ie-3
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Projekt tablicy zależności mciekmaj 3 5 154 25.02.2019, 19:56
Ostatni post: mciekmaj
  Projekt zmian przepisów dot. Dyż.Ruchu i Maszynistów PeKaP 0 2 934 09.07.2018, 08:51
Ostatni post: PeKaP

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.