Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PesaDart
#16
Nie mam FB, więc nie znam w sumie kontekstu w jakim ten ktoś się wyśmiewał, ale lepszy taki lufcik, niż nic ;-)
Odpowiedz

#17
Może po prostu dać dobrą klimatyzację?
Popatrz na piętrusy Bombardiera. Mają po 2 albo 4 mikroskopijne uchylne okienka na piętro. Na prawdę w przypadku defektu klimatyzacji - nic by nie dały. Na szczęście takowe defekty w zasadzie się nie zdarzają (jak już, to zwykle nic nie działa, przetwornica pada, ale to też już rzadkość). Podobnie we Flirtach. Przez te lata kiedy się z nimi spotykam, może z raz nie działało chłodzenie. Okna uchylne po prostu są tu zbędne. W pociągach typu Pendolino w ogóle musi to być super sprawne, bo nawet i uchlnych okien brak.
Odpowiedz

#18
A będzie klimatyzacja? Tongue Wink

Afrika_Bambaata, wiesz idąc tym tokiem, to w Pendolino czy Flircie 3 należy wybić szyby w takiej sytuacji.. Nie wspominając o nowoczesnych wagonach.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#19
przewoz napisał(a):Może po prostu dać dobrą klimatyzację?
Popatrz na piętrusy Bombardiera. Mają po 2 albo 4 mikroskopijne uchylne okienka na piętro. Na prawdę w przypadku defektu klimatyzacji - nic by nie dały.

Nawet wiecznie nieszczelne okna na 6Dg sporo potrafią Wink U nas co roku na wiosnę klimatyzacja w ezt KŚ nie działa i te uchylne okienka bardzo dużo dają. Podmiejskie ezety mają jeszcze częste przystanki i szanse na wymianę powietrza na postojach, ale ED PKP-IC...
Odpowiedz

#20
przewoz napisał(a):Może po prostu dać dobrą klimatyzację?

Nawet najlepsza klimatyzacja może się po prostu popsuć. Rok, może dwa lata temu była taka historia po lewej stronie Odry. DB, o ile dobrze pamiętam, zwróciło wtedy pieniądze za bilety i chyba dodało jakiś voucher na kolejny przejazd.
Odpowiedz

#21
zeus04 napisał(a):
przewoz napisał(a):Może po prostu dać dobrą klimatyzację?
Popatrz na piętrusy Bombardiera. Mają po 2 albo 4 mikroskopijne uchylne okienka na piętro. Na prawdę w przypadku defektu klimatyzacji - nic by nie dały.

Nawet wiecznie nieszczelne okna na 6Dg sporo potrafią Wink U nas co roku na wiosnę klimatyzacja w ezt KŚ nie działa i te uchylne okienka bardzo dużo dają. Podmiejskie ezety mają jeszcze częste przystanki i szanse na wymianę powietrza na postojach, ale ED PKP-IC...

A w TGV szansy na wymianę powietrza zero i też jakoś żyją.
We Flirtach dla przykładu okien w ogóle nie trzeba otwierać, na tyle mają sprawną klimę. Może po prostu założyć takie same urządzenia? Nie lepiej?
Odpowiedz

#22
przewoz napisał(a):A w TGV szansy na wymianę powietrza zero i też jakoś żyją.
We Flirtach dla przykładu okien w ogóle nie trzeba otwierać, na tyle mają sprawną klimę. Może po prostu założyć takie same urządzenia? Nie lepiej?

Najlepsze są proste rozwiązania i istotne jest aby nie były to tylko i wyłacznie proste formy przestrzenne, prosta linia... Wink Dziękuję za jazdę TGV. W Polsce wolę postać i poczekać na następny Smile
Odpowiedz

#23
Był przykład, równie dobrze można napisać o ICE3, X2000, Shinkansen dowolne serii etc.
NA EN57AKŚ świat się nie kończy, zaś uchylne lufciki najczęściej są problemem akustycznym w składach.
W Elfach i Impulsach pasażerowie potrafią je otworzyć, ale mało kto je potrafi zamknąć (a trzeba to zrobić po kolejarsku, czyli jak drzwiami do stodoły), żeby zatrzasnęły się na oba zatrzaski. Jak tego się nie zrobi, to okno pozostaje zamknięte, ale niedomknięte i dostaje się przez nie powietrze z zewnątrz (co nie pomaga klimatyzacji) oraz hałas.
Kiedyś mając do dyspozycji pusty skład Impulsa w Otwocku, przeszedłem przez niego i sprawdzałem prawie każde uchylne okno. Tak na oko 70% nie było domknięte i dało się domknąć dociśnięciem ręką.
Odpowiedz

#24
przewoz napisał(a):Kiedyś mając do dyspozycji pusty skład Impulsa w Otwocku, przeszedłem przez niego i sprawdzałem prawie każde uchylne okno. Tak na oko 70% nie było domknięte i dało się domknąć dociśnięciem ręką.

Raz mi się to zdarzyło i było to podczas jazdy ED74. Poprosiłem kierownika o klucz konduktorski (swój noszę tylko w pracy) i je domknąłem. W samochodach też stosuje się otwieralne okna mimo wyposażenia w klimatyzację.
Odpowiedz

#25
zeus04 napisał(a):W samochodach też stosuje się otwieralne okna mimo wyposażenia w klimatyzację.
Proszę Cię, nie porównuj samochodu z pociąg, to zupełnie inna bajka.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#26
przewoz napisał(a):NA EN57AKŚ świat się nie kończy, zaś uchylne lufciki najczęściej są problemem akustycznym w składach.
W wagonach także. I faktycznie trzeba je potraktować jak drzwi od stodoły.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#27
zeus04 napisał(a):
przewoz napisał(a):Kiedyś mając do dyspozycji pusty skład Impulsa w Otwocku, przeszedłem przez niego i sprawdzałem prawie każde uchylne okno. Tak na oko 70% nie było domknięte i dało się domknąć dociśnięciem ręką.

Raz mi się to zdarzyło i było to podczas jazdy ED74. Poprosiłem kierownika o klucz konduktorski (swój noszę tylko w pracy) i je domknąłem. W samochodach też stosuje się otwieralne okna mimo wyposażenia w klimatyzację.

Akurat blokowaniu okien to jestem przeciwny. W takich AKM z klimą klima ta działa tak, że nie działa wentylacja, więc nie raz musiałem odblokowywać okna, bo było duszno, a ratunku innego nie było niż lufciki. Przy czym tam one są w prawie każdym oknie.
Poszła stosowna uwaga do KM wtedy, przez zimę się temu nie przyglądałem, ale idą ciepłe dni i będę też na to patrzył.
Odpowiedz

#28
Widzę, że ma jeden człon więcej niż Flirt. No nie przekonuje mnie wygląd tego pojazdu. Wygląda bardzo plastikowo. Na ostatnim zdjęciu blacha pofalowana, jakby po opadzie gradu. No i uchylne okna w sam raz na jazdę 160 km/h Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#29
FPS na dniach otwartych chwalił się że nie robią takiej popeliny. Czyżby PESA musiała się douczyć? Przecież ta "łyżka dziegdziu" wygląda jak poligon po przejściu kompanii z bronią ASG. Undecided

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz

#30
Wczoraj przed południem Dart (ED161-001) pojawił się w Instytucie Kolejnictwa. Dziś rano robił wrażenie jakby się gdzieś stamtąd wybierał.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.