Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PesaDart
#46
sm31-131, myślę, że takich przypadków kiedy wszyscy myśleli, że będzie gorąco było już paręnaście a jak to się skończyło to wszyscy wiemy...

Poczekajmy spokojnie na dalszy przebieg sytuacji
Odpowiedz

#47
rysiogeniusz, to że będzie gorąco, nie znaczy że ktoś się sparzy :-). Ewentualne nieodebranie pociągów nie jest nikomu na rękę więc może to generować sytuacje korupcjogenne a także zagrożenie dla ludzi. A ponieważ przypadek z typu "żadnej ze stron nie jest na rękę" mam z własnego podwórka - vide INEA stadion w Poznaniu - to boję się że na końcu za to wszystko w ten czy inny sposób bekniemy My jako podatnicy / klienci przewoźnika. I pomimo tego że trzymam kciuki za PESĘ to po ostatnich doniesieniach trochę się przestraszyłem. I żeby nie siać fermentu za NEWAG też trzymam kciuki i w obu przypadkach z tych samych dwóch powodów:
- Polska firma która udowadnia zasadność tego że się DA coś zrobić
- Kolejowe miłości :-)

Na końcu powiem jedno, Newag może za dużo stracić puszczając tylko plotki, zwłaszcza że kontrola objęła także konsorcjum Stadler - Newag. Więc w myśl starego powiedzenia, w tym co mówi Newag "musi być ziarnko prawdy".

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#48
Czytałem dzisiaj kilka artykułów na temat zamówienia na Darty i zastanawia mnie jedno - kogo reprezentuje (oficjalnie lub nieoficjalnie) i jaki ma w tym interes Kancelaria Radców Prawnych Euro-Legista s.c. która najpierw złożyła wniosek do UTK w którym sugerowała że Pesa DART ma przekroczoną masę wobec tego co zostało przedstawione w dokumentacji do przetargu, wnosząc jednocześnie o zweryfikowanie dokumentów przedstawionych przez Pesę. Teraz z kolei PKP IC od tej samej kancelarii dostało pismo dotyczące konieczności przekazania komisarzom pełnej dokumentacji, by w trakcie sprawdzania składów dysponowali pełną wiedzą, czy są one zgodne z umową. PKP IC samo stwierdziło że uznaje to za element nacisku, a ja pytam kto ich napuścił? Bo jeśli są zastrzeżenia do jakości zamówienia, to naturalnie zainteresowanym jest kupujący, ewentualnie jednostka finansująca a nie kancelaria prawna która na co dzień nie legitymuje się mandatem żadnej ze stron, która - patrząc po tym co znalazłem w internecie - nie pracuje pro bono w imieniu zaniepokojonych pasażerów. To mi niestety nasuwa na myśl dwie opcje(nie oznacza to że nie ma innych):
- została wynajęta do zrobienia czarnego PR przez konkurencję
- znajduje sobie "klientów" poprzez mało wyrafinowane metody wytykania im błędów w dokumentach /regulaminach / umowach, jednocześnie informując że za "niewielką" opłatą pokażą co jest źle i pomogą naprawić błędy.

Jak dla mnie to co robi kancelaria musi być super płatne, bo dobrej reklamy sobie raczej tym nie zrobią.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#49
I kolejne dobre nowiny z placu boju... tfu BUDOWY :-).

Na SSC pojawiła się informacja że 11 Dartów jest już fizycznie gotowych(nie wiem jak z papierami) z czego nr 009 pojawił się nawet na zdjęciach. Nr 015 jest ukończony w 50% a nr 020 na halę wjedzie najpóźniej za 2 tygodnie.

SSC

Nr 004 otrzymał już decyzję UTK i tu moje pytanie - czy DART miał być zgodny z TSI?
Bo w zezwoleniu jest napisane że otrzymuje dopuszczenie do ruchu jako pojazd niezgodny z TSI.

Świadectwo UTK

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#50
Cytat:Zaostrza się rywalizacja pomiędzy czołowymi producentami taboru szynowego w Polsce. Jeden z kontraktów bada Prokuratura Apelacyjna w Warszawie. Onet potwierdził informację, że to Newag złożył doniesienie w sprawie podpisania aneksu do umowy PESY z PKP Intercity. Obie firmy realizują podobne kontrakty i obie – co ciekawe – podpisały podobny aneks.

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... ent/4811c0

No cudownie. Nie dość, że zostały w Polsce nieliczne firmy, co cokolwiek produkują, bo to kraj hipermarketów i telefonicznych naciągaczy, to jeszcze na siebie nawzajem kablują... Jakie to polskie...
Odpowiedz

#51
Kablują, nie kablują - sprawdzają, czy są tak samo traktowane.
Można było się domyśleć, że sprawdzenie tego aneksu do umowy, to sprawka Newagu, bo mało kto ma taką możliwość, żeby zacząć to sprawdzać. Ale mają do tego prawo.
Podejrzewam, że okaże się, że aneksy były praktycznie takie same.
Ale co, jak się okaże, że jednak były różne i ktoś jest faworyzowany?
Odpowiedz

#52
Może kogoś to interesuje - lista pociągów kursujących na Dartach od 13.12.2015:
-
-
-
To tyle.
musiałem
Odpowiedz

#53
lolingpl, a skąd masz te nowości? Bo jak na razie to w necie nie ma nawet spójnego rozkładu jazdy od 13.12.2015 :-).

Pozdrawiam
sm31-131
P.S. Jeśli podpowiadają Ci to głosy w Twojej głowie to nie idź w tą stronę, zwłaszcza jeśli każą Ci kogoś zabić.
P.P.S. Też musiałem :-D
P.P.P.S. Pytałem poważnie, bez złośliwości - po prostu chciałbym wiedzieć
P.P.P.P.S Więcej P.S.'ów nie będzie :-D
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#54
sm31-131 napisał(a):lolingpl, a skąd masz te nowości? Bo jak na razie to w necie nie ma nawet spójnego rozkładu jazdy od 13.12.2015 :-).

Ja swoje nowości czerpię stąd: http://portalpasazera.pl/Plakaty [oraz trochę z magicznego ale zaufanego źródła, w którym sprawdzam rzetelność informacji z plakatów]

Ps. Więcej tych ps-ów nie mogłeś dać :-D
Odpowiedz

#55
Z informacji z SSC wynika, że dopiero na marzec (od korekty) planowany jest jeden (!) obieg Darta.
Mam nadzieję, że to nieaktualne informacje, szczerze mówiąc, bo czekam na uruchomienie normalnych kursów do Bialegostoku, który jest uzależniony od tych jednostek.

Co do sprawy z Newagiem, Sądeczanin cytuje rzecznika i mówi o zauważonych różnicach w aneksach IC-Pesa i IC-Stadler+Newag:

Cytat:Przykładowe różnice pomiędzy tekstami w/w porozumień dotyczą m.in.:
- udzielenia przez PESA nieodwołalnego pełnomocnictwa dla PKP Intercity do działania w imieniu PESA w postępowaniu przed UTK dotyczącym wydania dla pojazdów Dart zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji (takiego postanowienia brak jest w porozumieniu z 3 września 2015);
- zasad podpisywania przez PKP Intercity protokołów zdawczo-odbiorczych bez zastrzeżeń (w porozumieniu z PESA brak jest ograniczeń, jakie zamieszczono w treści porozumienia z 3 września 2015)
- daty ich zawarcia; "

Więc różnice były, a postępowanie prowadzone jest... przeciw PKP IC, a nie Pesie.

Ja osobiście mam nadzieję, że zapisy te wynikały z niewiedzy i gapiostwa osób tworzących aneks z Pesą (czyli można złagodzić zarzuty do nieumyślnych, a nie świadomych działań), bo faktycznie brak takich zapisów mógł przyczynić się do tego, że Pesa mogła dostarczyć cokolwiek. Teraz zrobił się koło tego smród i Darty już nie wyjeżdżają kilometrów w przeciwieństwie do Flirtów.

Jednak jak te zapisy zostały niewstawione do aneksu z Pesą umyślnie, to niestety Newag miał rację.
Odpowiedz

#56
Kilka faktów:
W dniu 19.10 do Warszawy Grochowa dotarł Dart ED161-005. Następnie cztery dni później rozpoczęły się jazdy zapoznawcze oraz w celu wyjeżdżenia 5000 kilometrów wg. planu:

23.10:
PCJ 126005 Warszawa Wschodnia - Lublin
PCJ 216004 Lublin - Warszawa Wschodnia
PCJ 126007 Warszawa Wschodnia - Lublin
PCJ 216006 Lublin - Warszawa Wschodnia
24.10:
PCJ 146002/3 Warszawa Grochów - Bielsko Biała Główna
PCJ 416002/3 Bielsko Biała Główna - Warszawa Wschodnia
25.10 (Wyjazd 166002/3 jeszcze 24.10)
PCJ 166002/3 Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra
PCJ 616002/3 Jelenia Góra - Warszawa Grochów
26.10:
PCJ 126005 Warszawa Wschodnia - Lublin
PCJ 216002 Lublin - Warszawa Wschodnia
PCJ 126007 Warszawa Wschodnia - Lublin
PCJ 216004 Lublin - Warszawa Wschodnia
27.10:
PCJ 146002/3 Warszawa Grochów - Bielsko Biała Główna
PCJ 416002/3 Bielsko Biała Główna - Warszawa Wschodnia
28.10/29.10:
PCJ 166002/3 Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra
PCJ 616002/3 Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia
30.10:
PCJ 126007 Warszawa Wschodnia - Lublin (Wyjazd 29.10. w godzinach późno wieczornych)
PCJ 216006 Lublin - Warszawa Wschodnia
PCJ 126003 Warszawa Wschodnia - Lublin
PCJ 216002 Lublin - Warszawa Wschodnia
PCJ 126005 Warszawa Wschodnia - Lublin
PCJ 216008 Lublin - Warszawa Wschodnia

Według moich skomplikowanych obliczeń pojazd w tym czasie zjeździł ponad 6000 km i to bez przejazdów zjazdowych ze Wschodniego na Grochów, oraz ewentualnych po Warszawie jeżeli takowe miały miejsce.
Od dnia 30.10 na 99,2% nie miał miejsce żaden przejazd jakiegokolwiek Darta poza Warszawę i Mazowsze pod banderą PKP Intercity.

I dla urozmaicenia posta jeszcze ciepła fotka ED161-002 autorstwa Macieja Zygowskiego:
[Obrazek: 102891.jpg]
http://rail.phototrans.eu/14,102891,0,PESA_43WE_.html
Odpowiedz

#57
Wiadomo coś o nowych Dartach przekazanych PKP? Flirtów mają już 18 a o Dartach cisza? Kwestia PR Newagu czy Pesa po prostu nie ma się czym chwalić i siedzi cicho?

Swoją drogą, na wizualizacjach i którymś Trako mieli zasłonięty sprzęg a teraz na wszystkich zdjęciach Darty są bez osłony sprzęgu. Co ciekawe - na niektórych zdjęciach jest ramka która poprawia efekt wizualny. Opcje są dwie - albo montaż / demontaż osłony sprzęgu jest tak powalony że podczas formowania składu będzie potrzebnych 3 specjalistów z plakietką PESA albo "odchudzają" tak składy. Wie ktoś, coś?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#58
Póki co Darty nie wyjadą w grudniu na tory, termin wyjazdu ustalono na marcową korektę. Osłony sprzęgów mają być.
Odpowiedz

#59
Tymczasem PesoZłom -004 dotarł przedwczoraj na Grochów.

A -009 wczoraj widziany był w Mińsku Mazowieckim:
http://minskmaz.com/news/pesadart-na-minskim-torowisku

[Obrazek: 12291878_997670673623403_3826377027753980016_o.jpg]
Źródło: Kolejowy Mińsk Mazowiecki na Facebooku
Odpowiedz

#60
Ładne określenie ;-) Nawet mnie wczoraj natchnęło być coś o tym napisać
https://www.facebook.com/53455760660820 ... =3&theater
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.