Dziewięć ofert na modernizację szlaku Przeworsk - Jarosław
3 marca 2011 r., w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział
w Krakowie, odbyło się otwarcie ofert na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na szlaku Przeworsk – Jarosław w torze nr 2, w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i linii nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa, etap I, odcinek Rzeszów – Jarosław”.
Źródło:Rynek Kolejowy
Pytanie do krisa i Adamsa. Panowie czy na tym odcinku prowadzone są jakieś roboty i jeśli jak to jak długo potrwają i jaka ma być docelowa Vmax :?:
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
2 lipca 2010 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie zostały otwarte oferty, złożone w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Biadoliny – Tarnów.
Przedmiotem zamówienia przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny – Tarnów, liczącym 18,9 km.
Modernizacja ciągu transportowego Zgorzelec - Wrocław - Katowice - Kraków - Rzeszów - Medyka
Linia kolejowa E 30 należy do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina).
Polski odcinek tej linii o długości 677 km łączy najważniejsze centra i regiony ekonomiczne południowej Polski: Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie.
Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).
Zakres modernizacji linii obejmuje m.in.:
*
wykonanie na szlakach i stacjach robót w zakresie wymiany szyn i podkładów, odwodnienia, wymiany podtorza,
*
modernizację sieci trakcyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych,
*
modernizację przejazdów kolejowych w zakresie nawierzchni oraz tam, gdzie jest to konieczne budowy dróg równoległych,
*
modernizację obiektów inżynieryjnych,
*
modernizację urządzeń łączności i urządzeń sterowania ruchem kolejowym w zakresie umożliwiającym zdalne sterowanie odcinkami linii kolejowej.
Źródła finasowania:
*
budżet państwa,
*
PHARE,
*
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI),
*
Fundusz Spójności,
*
Środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
*
TEN-T.
Ochrona środowiska:
* Linia E30/C-E 30 a obszary chronione więcej...
* Korzyści dla społeczenstwa i środowiska wynikające z modernizacji linii E30/C-E30 więcej...
Obecnie realizowane są roboty na odcinkach:
*
na odcinku Węgliniec – Zgorzelec/gr. państwa oraz Węgliniec – Bielawa Dolna/gr. państwa,
*
na odcinku Legnica – Węgliniec,
*
na odcinku Opole – Wrocław – Legnica.
Projekty realizowane w ramach modernizacji linii:
* Pomoc techniczna dla przygotowania projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/CE 30 na odcinku Opole-Katowice-Kraków" nr 2002/PL/16/P/PA/012
*
Modernizacja linii E 30/C-E 30 na odcinku Kraków – Medyka – granica państwa - Projekt TEN-T 2004-PL-92601-S
*
Pilotażowe wdrożenie ERTMS w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna – granica państwa .
*
Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinkach Węgliniec – Zgorzelec i Węgliniec – Bielawa Dolna Projekt ISPA/FS nr 2002/PL/16/P/PT/016 j...
*
Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 na odcinku Opole – Wrocław – Legnica...
* Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinku Legnica - Węgliniec - Projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/013
* Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce Projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015
Projekty inwestycyjne współfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Źródło :http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=121
Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie złożyło najtańszą ofertę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na trasie Przeworsk-Jarosław - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Oferta złożona przez PNiUIK opiewa na prawie 18,1 mln zł brutto. Natomiast PKP PLK zamierzają przeznaczyć na realizację zadania 20,9 mln zł brutto.
Źródło:WNP.PL
No i mamy zwycięzcę przetargu. Ciekawe czy za ceną pójdzie jakość naprawy czy znów będzie barachło, jak w przypadku modernizacji E59 (Wrocław-Rawicz) czy linii nr 8 (skarpa pod Zastowem) :-D
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Virakocha, co masz na myśli pisząc barachło Wrocław - Rawicz? Tak nic nie było robione oprócz trochę ponad 10 km na odcinku Skokowa-Żmigród.
Mam na myśli spadającą prędkość, bo I modernizacja zakładała Vmax 140 km/h, ale była tak poprowadzona, że co roku spada Vmax o 5-10 km/h, a na odcinku Wrocław Osobowice-Skokowa nawet tablice kierunkowe odpadały z wagonów, bo tak niespokojny był bieg pociągów na tym odcinku :-P (nie mówiąc nic o odcinku Korzeńsko-Garbce -> 50 km/h)
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Ale modernizacji innych odcinków nie było, nie wiem więc, co masz na myśli. Teraz czekamy na rozstrzygniecie przetargu na remont Rawicz-Wrocław. Ale wróćmy do tematu.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
I tak dobrze, że tej linii nie chcą zamykać...
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
kris123, zacznij pisać tak, aby to wnosiło coś do tematu. Równie dobrze możesz napisać - jak dobrze, że nie chcą zamknąć CMK, E20, E59 itp. Jaki to ma związek z jej modernizacją? Chyba jak modernizują, to nie chcą zamknąć.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
No nie zawsze. Na przykład modernizują odcinki na Zagórz, a na terenie Małopolski linia jest zawieszona. niestety z nimi różnie to bywa.
Mnie tylko zastanawia zdążą do EURO, czy nie :d
Kris c'mon, don't be fool. Przecież to jest międzynarodowy korytarz transportowy na Ukrainę -> do Odessy i Kijowa z dużym ruchem pasażerskim i ogromnym towarowym a nie lokalna linia do Sambora po której jeżdżą dwa pociągi na dobę :lol: