02.10.2019, 14:11
(01.10.2019, 20:37)KazET21224142 napisał(a): No to będą do 2021 roku jeździć, bo z tego co mi się wydaje to w tym roku umowa dzierżawy ma wygasnąć. Aczkolwiek zastanawia mnie czy PKP Intercity zamówi kolejne SU4210 ?
Jak na razie nie rozpoczęły się jeszcze dostawy maszyn z ostatniego przetargu na modernizację 13 lokomotyw wygranego przez FPS, tak więc w najbliższym czasie kolejnych zakupów raczej nie będzie.
(01.10.2019, 21:30)KazET21224142 napisał(a): Albo też opcją jest zaprojektowanie nowej lokomotywy i porzucenie prac nad SU160 jeżeli nie ma dla nich już ratunku.
W ostatnim czasie niezawodność SU160 znacznie się poprawiła, więc wygląda na to, że Pesa w końcu poradziła sobie z większością problemów trapiących te lokomotywy. Poza tym gdyby powstała kolejna seria tych maszyn, na pewno byłaby udoskonalona na bazie doświadczeń z kilkuletniej eksploatacji pierwszych 11 egzemplarzy. Na rynku jest też Newag, który ma w ofercie spalinową wersję Griffina, ale w tym wypadku ponownie wiązałoby się to z ryzykiem eksploatacji prototypu.