01.03.2020, 17:13
Cześć,
Chciałbym pójść na kurs ustawiacza, ale niestety pojawiła się wada wzroku i to dość konkretna, bo - 1,5 dioptrii. Rozporządzenie dotyczące wymogów zdrowotnych nie pozwala osobom które dopiero chcą zdobyć uprawnienia na posiadanie wady wzroku, tzn tak samo jak w przypadku maszynisty trzeba mieć ostrość wzroku 0,8/0,8. Jak podchodzą do tego ośrodki Kolejowej Medycyny Pracy? Wiem że do zawodu maszynisty w Polsce z taką wadą by mnie nie dopuszczono ale czy na inne stanowiska kolejowe typu manewrowy czy ustawiacz lekarze KMP są też tacy "bezwzględni" czy jednak jest jakaś szansa na dopuszczenie do pracy w okularach?
Całe to rozporządzenie to jedna wielka katastrofa dla Polskiej Kolei. Ludzi do pracy szukają w zasadzie w każdej branży a już na pewno w transporcie kolejowym, a ci wymyślają. Nie rozumiem tych przepisów...
Chciałbym pójść na kurs ustawiacza, ale niestety pojawiła się wada wzroku i to dość konkretna, bo - 1,5 dioptrii. Rozporządzenie dotyczące wymogów zdrowotnych nie pozwala osobom które dopiero chcą zdobyć uprawnienia na posiadanie wady wzroku, tzn tak samo jak w przypadku maszynisty trzeba mieć ostrość wzroku 0,8/0,8. Jak podchodzą do tego ośrodki Kolejowej Medycyny Pracy? Wiem że do zawodu maszynisty w Polsce z taką wadą by mnie nie dopuszczono ale czy na inne stanowiska kolejowe typu manewrowy czy ustawiacz lekarze KMP są też tacy "bezwzględni" czy jednak jest jakaś szansa na dopuszczenie do pracy w okularach?
Całe to rozporządzenie to jedna wielka katastrofa dla Polskiej Kolei. Ludzi do pracy szukają w zasadzie w każdej branży a już na pewno w transporcie kolejowym, a ci wymyślają. Nie rozumiem tych przepisów...