Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: 19.01.2020
Reputacja:
0
Hejo,
Podczas przeglądania stronę pkp z instrukcjami. Zauważyłem, że wchodzą new przepisy jakoś w r.b. Pobrałem nowe instrukcje i czytam ale niczego nowego nie zauważyłem a wiecczy moglby mnie ktoś oświecić co nowego wprowadzili, zmienili, usuneli ??!!
z gory dzieki
J.N.
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
...m.in sygnał Pc2 za każdym razem po lewym albo na wskaźnikach W9 cyfry dot. prędkości.
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 10
Dołączył: 04.12.2019
Reputacja:
1
W Ir1 zostały zastąpione nazwy pracowników z "prowadzący pojazd kolejowy" na "maszynista"
W Ie1 zmiana stosowania przypadku stosowania sygnału Pc2, pociąg może przejechać obok tarczy zaporowej bez rozkazu(oczywiście przy pewnym warunku), na wskaźnikach dotyczących początków i końców odcinków z ograniczoną prędkością symboli, dodano nowe wskaźniki od ECTS, dodano wskaźniki ograniczenia prędkości na kierunku zwrotnym i inne.
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
Z regulacji które wchodzą od maja/czerwca to :
W6a jako wskaźnik ostrzegania - podawanie Rp-1 przed przejazdami "fakultatywnie"
W6b - podawanie obligatoryjnie Rp-1 BACZNOŚĆ przed przejazdami. Ale uwaga - jednokrotnie. Do tej pory W6b to kilkukrotne podawanie sygnału Rp-1.
W9 i W14 - cyfry na wskaźnikach ( w dziesiątkach km/h) z jaką prędkością obowiązuje ograniczenie. Lub litera C - dotyczy czoła pociągu. Ale uwaga - "dualizm". Od końca maja obowiązuje na liniach modernizowanych. Od 2022 roku (?) na liniach zmodernizowanych lub nie podlegających modernizacji
greenman1435
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Zarządca postawi most to nie będę trąbił. Dopóki mam choć cień podejrzenia, że prokurator może zająknąć się, że trąbiąc mógłbym zapobiec wypadkowi nie ma opcji nie trąbić. Przypomnę też, że Ie-1 nakazuje podawać sygnał Rp1 w każdym przypadku, gdy jest konieczność ostrzeżenia o niebezpieczeństwie (a więc zbliżaniu się pociągu), więc Zarządca podszedł do problemu połowicznie, a zaraz minister od kart do głosowania otrąbi sukces, jak to ulżył mieszkańcom terenów przykolejowych.
I wiecie co wam w co, burżuje na kredyt, coście się na tanią działkę przy linii kolejowej połasili, ode mnie i od ministra także
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 87
Liczba wątków: 0
Dołączył: 23.07.2017
Reputacja:
1
(10.05.2020, 20:52)greenman napisał(a): Z regulacji które wchodzą od maja/czerwca to :
W6a jako wskaźnik ostrzegania - podawanie Rp-1 przed przejazdami "fakultatywnie"
W6b - podawanie obligatoryjnie Rp-1 BACZNOŚĆ przed przejazdami. Ale uwaga - jednokrotnie. Do tej pory W6b to kilkukrotne podawanie sygnału Rp-1.
W9 i W14 - cyfry na wskaźnikach ( w dziesiątkach km/h) z jaką prędkością obowiązuje ograniczenie. Lub litera C - dotyczy czoła pociągu. Ale uwaga - "dualizm". Od końca maja obowiązuje na liniach modernizowanych. Od 2022 roku (?) na liniach zmodernizowanych lub nie podlegających modernizacji
Gdzie można poczytać o tych zmianach?
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
(10.05.2020, 21:05)rustsaltz napisał(a): Zarządca postawi most to nie będę trąbił. Dopóki mam choć cień podejrzenia, że prokurator może zająknąć się, że trąbiąc mógłbym zapobiec wypadkowi nie ma opcji nie trąbić. Przypomnę też, że Ie-1 nakazuje podawać sygnał Rp1 w każdym przypadku, gdy jest konieczność ostrzeżenia o niebezpieczeństwie (a więc zbliżaniu się pociągu), więc Zarządca podszedł do problemu połowicznie, a zaraz minister od kart do głosowania otrąbi sukces, jak to ulżył mieszkańcom terenów przykolejowych.
I wiecie co wam w co, burżuje na kredyt, coście się na tanią działkę przy linii kolejowej połasili, ode mnie i od ministra także
I co niektórzy się "mocno" zdziwią. Miało nie być "trąbienia" a jak "trąbili tak trąbią"
greenman1435
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Właśnie PLKa się wypowiedziała nt. pisma Bittela, Rząd swoje a polecenie dla maszynistów swoje, każdy ma reagować na wskaźnik W6a sygnałem Baczność...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Wczoraj prasa donosiła, że maszynista dostał zarzuty nieumyślnego spowodowania śmierci, bo nie trąbił przed przejazdem. Także panowie, nap*erdalamy śmiało i bez cienia wyrozumiałości.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
I kolejna "zmiana"
Nocny Sygnał D-8 "Obecność dróżnika na przejeździe" podawany w nocy ale i wdzień. Ale to zarządzenie wew. PKP PLK S.A. (IBR)
greenman1435
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Od ostatniej korekty wpisane w Ie-1. Z moich obserwacji wynika, że nawet przestrzegane.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 2
Dołączył: 29.10.2020
Reputacja:
0
(23.04.2020, 09:25)Masz napisał(a): .....
......dodano wskaźniki ograniczenia prędkości na kierunku zwrotnym ....
w której instrukcji można o tym poczytać ?
|