21.03.2011, 22:15
mateusz123, Oczywiście masz na myśli lokomotywy w stanie zimnym.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
*ARTUR*
Łączenie lokomotyw
|
21.03.2011, 22:15
mateusz123, Oczywiście masz na myśli lokomotywy w stanie zimnym.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
22.03.2011, 06:57
mateusz123 napisał(a):Mam pytanie poniekąd związane z łączeniem lokomotyw: czemu czasami jeżeli włącza się np. 4-5 lokomotyw do składu towarowego to nie łączy ich się ze sobą ale oddziela grupami wagonów? Czasami np w USA, jest tak że dwa składy przez pewien odcinek jadą jako jeden. W danej miejscowości skład jest rozdzielany i każdy podąża swoją trasą.
22.03.2011, 09:54
mateusz123 napisał(a):Mam pytanie poniekąd związane z łączeniem lokomotyw: czemu czasami jeżeli włącza się np. 4-5 lokomotyw do składu towarowego to nie łączy ich się ze sobą ale oddziela grupami wagonów? Często wynika to z ograniczeń na liniach. Jest wiele linii na których nie mogą jechać na przykład 3 byki (albo inne ciężkie loki) po sobie, tylko muszą być rozdzielone wagonami (chodzi o naciski na niektórych obiektach: mostkach, wiaduktach etc).
22.03.2011, 13:09
przewoz napisał(a):Często wynika to z ograniczeń na liniach. Lub też w samym składzie pociągu, zapewnienie masy hamującej przy transporcie na "zimno".
22.03.2011, 13:21
Ale już np na Lini LHS-U spotkałem się z 4 gagarinami jeden za drugim nie oddzielonymi żadnymi wagonami.
ST44-1030 Of The King Diesel Power
Mój kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Przemek19840 I kilka zdjęć na Garnku. http://www.garnek.pl/pshemko
22.03.2011, 14:56
Jedna rzecz masa hamująca druga ograniczenia na linii spowodowane np wytrzymałością mostów, wiaduktów.
Na LHS można szczepić 8 lokomotyw bez żadnych wagonów dodatkowych. Zakazy podwójnej trakcji wprowadzane są np z powodu słabych mostów. Wtedy nawet jeżeli dwie lokomotywy wracają luzem od pociągu to przed takim mostem stają rozczepiają się przejeżdżają pojedynczo przez obiekt i szczepiają się z powrotem.
22.03.2011, 15:02
LHS jest od poczatku do końca zaprojektowana do prowadzenia wyjątkowo ciężkich pociągów (4000-5000 ton). Tam dopuszcza się 8 lokomotyw sprżegniętych razem. A na pozostałej sieci kolejowej to niestety bywa różnie.
22.03.2011, 15:45
LHS to u nas rzadki wyjątek.
Parę lat temu sprowadzono z Maroka używane elektrowozy typu 201E (czyli odpowiednik ET22 wyprodukowany za Gierka dla ONCF). 4 szt. ciągnięto je z Gdyni przez Kościerzynę - i ze względu na obciążenie mostów rozdzielono je wagonami ochronnymi (próżnymi węglarkami). Było to na okładce Świata Kolei.
Romek_L
22.03.2011, 17:26
przewoz napisał(a):LHS jest od poczatku do końca zaprojektowana do prowadzenia wyjątkowo ciężkich pociągów (4000-5000 ton). Tam dopuszcza się 8 lokomotyw sprżegniętych razem. A na pozostałej sieci kolejowej to niestety bywa różnie.Ale na LHS 99% pociągów ciągnięte jest na dwie lokomotywy, jest mały kawałek gdzie czasami bywa popych. Wszystkie te foty i filmy gdzie widać po 4 czy 5 lokomotyw to zwykle podsyły lokomotyw z innych składów. Oczywiście nie biorę pod uwagę zdawek czy innych lekkich pociągów które ciągnie jedna lokomotywa.
23.03.2011, 16:16
O LHS był trzyczęściowy artykuł w Świecie Kolei ze 3 lata temu. Tam napisano, ze skład z ruda (do Sławkowa) jest prowadzony przez dwa ST44 w trakcji podwójnej (przy czym gdzieś przed Miechowem jest wzniesienie, na którym dochodzi trzeci ST44 na popychu), próżne wagony wracają w trakcji pojedyńczej, z tym że drugi ST44 idzie na przyprzęgu (zimny).
Romek_L
24.03.2011, 11:58
Na LHS w kierunku próżnym pociągowy jest (czyli pracuje) pierwszy ST44, a drugi jedzie zimny. Jak prawidłowo określić stan zimnego?
Romek_L
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |