Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Fakt dawniej jako szynobus EN 81 kursował pociąg do Kozłowa i z Kozłowa, ale kurs poranny. Popołudniowe jako zwykłe składy EN 57
Były też kursy do/z Wieliczki, które obecnie po wydłużeniu relacji z / do Oświęcimia obsługuje także EN 57
Liczba postów: 631
Liczba wątków: 26
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
0
W ubiegłym roku jechałem EN81 na trasie Oświęceim - Kraków Główny (przez Skawinę), frekwencja jakoś nie powalała na kolana, a był to kurs po 13 więc powinne już się wtedy zacząć powroty z szkół.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Nadal tam jeździ szynobus. Choć ostatnio była awaria i kursował kibel
Liczba postów: 5 605
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Na trasie Kraków - Oświęcim przez Skawinę EN81 jeździ już coraz rzadziej, a szkoda bo ze względu na niską frekfencję na tej lini te pojazdy były w sam raz. Myślałem także że te relacje powinny zostać połączone z Oświęcim - Katowice. Już od Skawiny do Katowic jest bliżej niż przez Kraków więc bezpośrednie połączenie mogłoby się cieszyć zainteresowaniem. Oczywiście obsługa EN81.
Pozostałe pojazdy tego typu powinny jeździć do Jasła tak, jak opisałem to w temacie "Przyszłość kolejowej kryniczanki"
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Adams napisał(a):Myślałem także że te relacje powinny zostać połączone z Oświęcim - Katowice.
Z przyczyn "obiektywnych" jelenie tam jeździć nie mogą...
//edit by Obleśny Szczur
Cytowanie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Granica województwa jest na Wiśle, więc marszałek krzywym okiem patrzy na takie jazdy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 605
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Wiem, wiem. Niestety, te wieczne braki w dogadaniu się władz lokalnych utrudniają życie podróżnym, przez co masowo odchodzą od podróży koleją, a sama kolej ulega degradacji.
A przecież wystarczyłaby odrobina dobrej woli i te trzy pary z Katowic do Oświęcimia mogłyby jechać do Krakowa przez Skawinę (na EN81), natomiast te relelacje Wieliczka - Oświęcim które są skomunikowane w Oświęcimiu z Czechowicami mogłyby być ze sobą połączone. Niestety, ale takich "kwiatków" w skali całej Polski możnaby znaleźć na pęczki.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Tak samo było na Bieczu. Też się nie dogadali i wiemy czym się to skończyło. A plus że na Oświęcim p/Skawinę jeżdżą raczej nowsze kible.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Nie zbyt duża ta moderna, ale cos tam w nim pozmieniali.
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 60
Dołączył: 18.11.2014
Reputacja:
4
Trochę odkurzając: Cały czas wątpliwa jest przyszłość jednostek EN81. Dokładnie dwie jednostki są czynne i jeżdżą w województwie świętokrzyskim, dwie należą do województwa małopolskiego i oczekują P4, a cztery wróciły do bydgoskiej Pesy.
Jednostek szkoda, gdyż nie skończyły jeszcze 20 lat, a stoją w krzakach i rdzewieją. Całość:
http://inforail.pl/zagadkowa-przyszlosc-...96657.html
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Przecież te pociągi byłyby idealne do zwiększenia liczby połączeń Katowice - Olkusz. Taka relacja przy odpowiedniej liczbie połączeń mogłaby stać się hitem bo popyt jest, busy pękają w szwach a komfort i bezpieczeństwo w porównaniu do pociągu żadne