14.05.2021, 09:11
A ile lokomotyw EP/EU07 zmodernizowano do predkosci 160 km/h? Sa jeszcze jakies w modernizacji ew. jest na taka modernizacje przetarg?
Lokomotywy PKP IC
|
14.05.2021, 09:11
A ile lokomotyw EP/EU07 zmodernizowano do predkosci 160 km/h? Sa jeszcze jakies w modernizacji ew. jest na taka modernizacje przetarg?
14.05.2021, 09:37
3 maszyny poki co, obecnie trwa modernizacja kolejnych 5. Docelowo ma byc 20 modernizacji z obecnej umowy z Olkolem Oleśnica.
14.05.2021, 10:09
@MegaTVHD: W sumie ciekawe, czy na sieci PLK lokomotywy CRRC lub innego chińskiego producenta mogłyby być eksploatowane zarówno w ruchu pasażerskim dalekobieżnym (w PKP Intercity) jak i w ruchu towarowym i jak w opinii polskich maszynistów prezentowałyby się ?
14.05.2021, 10:27
Jak by przeszły wszystkie testy, dopuszczenia itd to jak najbardziej mogły by jeździć.
W przetargu na 30 (20+10) lokomotyw co wygrał Newag, Chińczycy też startowali
14.05.2021, 15:34
Warto zaznaczyc ze CRRC proboje podbic Europe swoimi produktami... loki dla Wegrow, Macedonczykow oraz EZT dla Czechow. Kupili tez Vossloh co jest bardzo smutne bo to byla doba firma ktora produkowala dobre manewrowki :/
Czy mi sie wydaje czy na rynku europejskim brakuje ofert nowych manewrowek?
14.05.2021, 19:45
@MegaTVHD: Czyli widać Chińczycy startują na rynek polski jeżeli chodzi o tabor kolejowy. W sumie nie zdziwi jeżeli jakieś lokomotywy od CRRC trafią do któregoś z polskich przewoźników.
@bornando: No niestety tak już się dzieje. W sumie to lokomotywy manewrowe i bazujące przeznaczone do ruchu pasażerskiego na liniach lokalnych mogą produkować krajowi producenci.
14.06.2021, 22:00
Jeżeli będzie to dobry temat chciałbym zapytać w temacie napraw lokomotyw EP09. Z tego co mi wiadomo to w tym roku kończy się dopuszczenie do ruchu dla lokomotywy EP09-010 po którym ma przejść naprawę P5 ? I skoro wspomniano niedawno o wygranym przetargu na naprawy przez Olkol, to czy przetarg tyczy się napraw P5 ?
15.06.2021, 08:36
Dopuszczenie sie nie kończy, a wyjeżdżone kilometry (zostało z 35k max) beda. Bo samo świadectwo pod katem lat jest do kwietnia 2023
Olkol - przetarg obejmuje 20 napraw P4 (+5 w opcji), bez P5.
17.06.2021, 18:33
Czyli generalnie do 2023 roku przy naprawach EP09 nie powinne przechodzić większych zmian.
18.06.2021, 08:07
Kaz, odnośnie 2023 odnosilem sie do świadectwa samej EP09-010! Nie do calej serii.
18.06.2021, 08:15
Aha to ta. Jeszcze jakiś czas temu (bodajże jesienią 2019 roku) mówiono, że EP09-010 ma świadectwo ważne do 2021, po czym jako pierwsza lokomotywa tej serii miała trafić na P5.
Generalnie to raczej żadna dziewiątka w tym roku, lub następnym nie będzie szła w odstawkę na naprawy główne.
18.06.2021, 13:45
Świadectwo masz na zasadzie (na dziewiątkach) - 4 lata albo 500 tysięcy km. 010 wyjdą kilometry wkrótce.
23.08.2021, 22:52
Witam,
przyznam się szczerze ,że przez około dwa poprzednie miesiące średnio interesowałem się koleją więc mam kilka pytań: 1.Czy umowa na 10 wielosystemowych Griffinów dla PKP IC została już podpisana? 2.Ile miesięcy po podpisaniu umowy zostaną one dostarczone? 3.Czy przetarg na 63 lokomotywy wielosystemowe (+32 z opcji) jest połączony z tym na piętrowe push-pulle? Zadałem tyle pytań bo średnio rozumiem ten artykuł :\ : https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...03970.html Pozdrawiam
29.08.2021, 12:14
(23.08.2021, 22:52)Kibelek napisał(a): Witam, Ad. 1. Nie, cytat "aktualnie trwa przygotowywanie dokumentów w ramach postępowania na dostawę 10 lokomotyw wielosystemowych dla PKP Intercity, niezbędnych do uzgodnienia i złożenia przed podpisaniem umowy, w szczególności gwarancji należytego wykonania umowy. Szacujemy, że umowa zostanie podpisana w najbliższych miesiącach". Ad. 2. Nie mam danych pod ręką Ad. 3. Przetarg na lokomotywy wielosystemowe 63+32, czyli do 95 sztuk, to inny temat niż 38 zestawów push-pull z 45 lokomotywami. Ten drugi przetarg jest prowadzony w ramach pieniędzy z KPO, więc przypuszczam, że będzie zależał od ich pozyskania.
30.08.2021, 22:40
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...04177.html
Dzisiaj pojawiły się pierwsze wzmianki, że FPS chciałoby wyprodukować lokomotywę roboczo nazwaną Żubr na chińskiej licencji CRRC przeznaczoną do obsługi szybkich pociągów dalekobieżnych, co ma być zgodne z niedawnym przetargiem spółki PKP Intercity. Temat jest interesujący, aczkolwiek pewnie czasu minie nim projekt wejdzie w życie. Mam nadzieję, że w projekcie pojawią się również inne rozwiązania producenta i nie będzie to Vectronopodobny byt. Kto wie, czy licencyjna lokomotywa nie przyczyni się do wznowienia ponownie produkcji lokomotyw w Poznaniu. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |