30.01.2021, 15:20
Witam wszystkich.
Pracuję na kolei ok 6 lat i mam do Was kilka pytań ( na większość znalazłem odpowiedź na tym forum jednak były to odpowiedzi sprzed 8-10lat)
Chciałbym być na 100% tych odpowiedzi ( pod pytaniem napiszę jak ja to interpretuję)
1. WJAZD do stacji na Sygnał Zastępczy - do jakiego momentu aktualne jest ograniczenie 40 km/h ?
Wydaje mi się, że do minięcia rozjazdów osłanianych tym semaforem, dalej prędkość rozkładowa na torze głównym zasadniczym ( 40km/h na cełej dlugości toru głownego dodatkowego)
2. Wyjężdzam z toru na sygnał zezwalający + W24 + informacje od dyżurnego, że jazda będzie po torze lewym i dlaczego - Za tym semaforem jest semafor wyjazdowy - grupowy bez wskaźnika W24 - świeci na nim tylko sygnał zezwalający - teraz pytanie - czy to jest prawidłowa sytuacja ruchowa? semafor grupowy nie powinien być wyposażony w W24?
Myślę, że skoro pierwszy semafor zezwalał na jazde + W24 + info od dużurnego, to grupowy nie musi już mieć W24 ponieważ znajduje za rozjazdami
3. Jadę po torze lewym w kierunku posterunku odstępowego - semafor wjazdowy do post. odst. jest uszkodzony - pytanie - wjazd/ przejazd na posterunek odbędzie się na rozkaz pisemny S czy N?
Wydaje mi się, że skoro jest to posterunek odstępowy i nie mam możliwości wrócić na tor prawy to wjazd na ten posterunek odbędzie się na rozkaz pisemny S ( ale tego nie jestem pewien na 100%)
4. Pytanie ostatnie i pewnie najgłupsze, bo dotyczące pracy dyż. ruchu ( a kompletnie się tym nie interesowałem). Czy dyżurni między sobą ZAWSZE muszą się porozumieć o wyprawianym pociągu czy mają urządzenia blokowe (końcowe, początkowe) i na tej podstawie wiedzą, że szlak jest wolny i pociąg przybył do następnej stacji.
Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź.
Pracuję na kolei ok 6 lat i mam do Was kilka pytań ( na większość znalazłem odpowiedź na tym forum jednak były to odpowiedzi sprzed 8-10lat)
Chciałbym być na 100% tych odpowiedzi ( pod pytaniem napiszę jak ja to interpretuję)
1. WJAZD do stacji na Sygnał Zastępczy - do jakiego momentu aktualne jest ograniczenie 40 km/h ?
Wydaje mi się, że do minięcia rozjazdów osłanianych tym semaforem, dalej prędkość rozkładowa na torze głównym zasadniczym ( 40km/h na cełej dlugości toru głownego dodatkowego)
2. Wyjężdzam z toru na sygnał zezwalający + W24 + informacje od dyżurnego, że jazda będzie po torze lewym i dlaczego - Za tym semaforem jest semafor wyjazdowy - grupowy bez wskaźnika W24 - świeci na nim tylko sygnał zezwalający - teraz pytanie - czy to jest prawidłowa sytuacja ruchowa? semafor grupowy nie powinien być wyposażony w W24?
Myślę, że skoro pierwszy semafor zezwalał na jazde + W24 + info od dużurnego, to grupowy nie musi już mieć W24 ponieważ znajduje za rozjazdami
3. Jadę po torze lewym w kierunku posterunku odstępowego - semafor wjazdowy do post. odst. jest uszkodzony - pytanie - wjazd/ przejazd na posterunek odbędzie się na rozkaz pisemny S czy N?
Wydaje mi się, że skoro jest to posterunek odstępowy i nie mam możliwości wrócić na tor prawy to wjazd na ten posterunek odbędzie się na rozkaz pisemny S ( ale tego nie jestem pewien na 100%)
4. Pytanie ostatnie i pewnie najgłupsze, bo dotyczące pracy dyż. ruchu ( a kompletnie się tym nie interesowałem). Czy dyżurni między sobą ZAWSZE muszą się porozumieć o wyprawianym pociągu czy mają urządzenia blokowe (końcowe, początkowe) i na tej podstawie wiedzą, że szlak jest wolny i pociąg przybył do następnej stacji.
Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź.